تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت


تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

تویوتا کرولا 2019 (Toyota Corolla) محصول پرفروش شرکت ژاپنی تویوتا محسوب می‌شود که در سه مدل هاچ بک 5 در، استیشن و سدان کوچک به صورت بنزینی و هیبریدی به فروش می‌رسد. در ادامه امکانات، مشخصات و قیمت آن را بررسی می‌کنیم. شرکت تویوتا با ارائه نسل جدید خودرو تویوتا کرولا و مدل هیبریدی آن... نوشته تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و...

تویوتا کرولا 2019 (Toyota Corolla) محصول پرفروش شرکت ژاپنی تویوتا محسوب می‌شود که در سه مدل هاچ بک 5 در، استیشن و سدان کوچک به صورت بنزینی و هیبریدی به فروش می‌رسد. در ادامه امکانات، مشخصات و قیمت آن را بررسی می‌کنیم.

شرکت تویوتا با ارائه نسل جدید خودرو تویوتا کرولا و مدل هیبریدی آن توانسته است نگاه مشتریان زیادی را به این محصول جلب کند. ما در این مقاله نسخه هیبریدی بنزینی-الکتریکی تویوتا کرولا 2019 را بررسی می‌کنیم. شرکت تویوتا این محصول خود را با سه مدل قوای محرکه به بازار عرضه می‌کند. در برخی از مدل‌ها موتور 1.2 لیتری توربو بنزینی نیز ارائه می‌شود. همچنین تویوتا کرولا در سه مدل هاچ بک 5 در، استیشن و سدان کوچک که فقط در مدل هیبریدی است، به بازار عرضه خواهد شد.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2019

بدون شک فروش زیاد کرولا در بازارهای جهانی باعث شده است که شرکت تویوتا نسخه الکتریکی آن را نیز تولید کند. نسخه پیش‌تولیدی تویوتا کرولا 2019 به یک موتور 2 لیتری 177 اسب بخار مجهز بود، اما مدل محبوب آن که تا حدودی نیز به تویوتا پریوس و تویوتا سی اچ آر شباهت دارد از موتور 1.8 لیتری بهره می‌برد که قادر است قدرتی معادل 120 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر تولید کند. همچنین به کمک واحد الکتریکی گشتاور آن به 163 نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

تویوتا کرولا 2019 به کمک بهره‌مندی از این موتور پرقدرت می‌تواند ظرف مدت 11 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. این شتاب تویوتا کرولا از فولکس واگن گلف کمی بهتر است. گفتنی است فولکس واگن گلف از یک موتور 1 لیتری با قدرت 84 اسب بخار بهره می‌برد. بدون شک مصرف سوخت و عملکرد تویوتا کرولا 2019 همواره جزو امتیازهای مثبت این خودرو شناخته می‌شود؛‌ چراکه این خودرو در تست‌های سخت‌گیرانه WLTP توانسته به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 4.3 تا 5.1 لیتر را به همراه داشته باشد. میزان آلایندگی دی اکسید کربن این خودرو نیز به ازای هر کیلومتر فقط 73 گرم است.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

مشخصات تریم‌های مختلف

شرکت تویوتا این خودرو را در 4 تریم مختلف به بازار عرضه می‌کند. نسخه پایه این خودرو با نام آیکون از امکاناتی چون حسگرهای پارک، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، چراغ‌های جلوی LED و صفحه نمایش 8 اینچی برخوردار است. البته از لحاظ ناوبری و کنترل صوتی نیز از تجهیزات نسل‌های قبلی بهره می‌برد، اما طراحان برای صفحه نمایش پشت آمپرهای آن به جای 4.2 اینچی که در مدل پایه آن قرار داشت، از مدل 7 اینچی استفاده کرده‌اند. شرکت تویوتا برای خودرو تویوتا کرولا 2019 در مدل دیزاین امکاناتی چون شیشه‌های عقب تیره، رینگ‌های 17 اینچی، مه شکن‌های LED، برف‌پاک‌کن‌های خودکار و آینه‌های جانبی برقی در نظر گرفته است. مدل پرچمدار تویوتا کرولا 2019 با نام اکسل از امکانات ویژه‌ای مانند پوشش چرمی کابین، صندلی‌های جلو اسپرت و رینگ‌های 18 اینچی بهره می‌برد.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

قیمت

شرکت تویوتا مدل‌های هیبریدی کرولا را با قیمت 23 هزار و 750 پوند عرضه می‌کند. مدل 2 لیتری تویوتا کرولا 2019 نیز قیمت پایه 27 هزار و 550 پوند به فروش می‌رسد که بر اساس نوع امکانات، قیمت آن به 29 هزار و 70 پوند نیز می‌رسد.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

تویوتا کرولا مدل 1.8 لیتری در جاده، خودروی متفاوتی به نظر می‌رسد. یکی از نقاط قوت این خودرو مرکز ثقل پایین است که به لطف پلتفرم TNGA جدید در هنگام رانندگی مشکلی دیده نمی‌شود. عملکرد این خودرو به دلیل برخورداری از سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع چند اتصالی در وضعیت خوبی قرار گرفته و در میان خودروهای فورد فوکوس و گلف قرار دارد، اما از لحاظ چابکی و نشاط از خودرو فورد فوکوس و از لحاظ راحتی نیز از خودرو گلف در سطح پایین‌تری قرار دارد.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

تویوتا کرولا 2019 در هنگام عبور از پیچ‌ها حالت پایدارتری دارد و برای عبور از جاده‌های ناهموار، عملکرد بسیار آرام به نظر می‌رسد. نوع انتخاب مدل خودرو، رینگ و لاستیک می‌تواند در افزایش قابلیت‌های این بخش مفید واقع شود. گفتنی است در این بررسی از رینگ‌های 17 و 18 اینچی استفاده شده که عملکرد آن‌ها قابل قبول بوده است. البته در این تست انتظار داشتیم رانندگی با تویوتا کرولا 2019 بسیار درگیرکننده و هیجان‌انگیز باشد، اما موتور هیبریدی این خودرو انتظارات ما را برآورده نکرده است. شرکت تویوتا در این خودرو نیز گیربکس CVT مدل‌های هیبریدی را ارتقا داده است.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم هیجان‌انگیز نخواهد بود، ولی برای آن دسته از افرادی که به دنبال رانندگی آرام هستند، راندمان تویوتا کرولا 2019 بسیار مطلوب است. این خودرو برای مسیرهای شهری انتخاب خوبی محسوب می‌شود و نیازی به استفاده از موتور بنزینی در اکثر تقاطع‌ها و چراغ‌قرمزها نخواهد بود. این خودرو از ورود صدای باد به خودرو جلوگیری می‌کند و حتی صدای باد در سرعت 110 کیلومتر در ساعت نیز به درون کابین وارد نمی‌شود. اگر دور موتور را به بالای 2 هزار دور در دقیقه برسانید، وضعیت صدای موتور نیز بسیار مطلوب خواهد بود.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

طراحان شرکت تویوتا برای داخل کابین از متریال مرغوبی استفاده کرده‌اند و طراحی آن نیز در وضعیت خوبی قرار دارد. در نسل جدید تویوتا کرولا ساعت LCD معروف تویوتا حذف شده است و به جای آن یک صفحه‌نمایش جدید قرار دارد. فضای عقب این خودرو نیز تا حدودی مطلوب بوده و در کنار خودروهایی چون فوکوس یا آسترا قرار می‌گیرد. فضای بار مدل هیبریدی تویوتا کرولا 2019 حدود 20 لیتر از خودرو فورد فوکوس بیشتر است، اما از خودرو اشکودا اسکالای جدیدی حدود 100 لیتر کمتر است. گفتنی است مدل 2 لیتری کرولا به دلیل قرار گرفتن باتری 12 ولتی در زیر کف صندوق از فضای بار 313 لیتر برخوردار است.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

در کابین این خودرو از صفحه نمایش 8 اینچی استفاده شده است که نسبت به سایر مدل‌ها یک تکنولوژی خوب محسوب می‌شود، اما اینترفیس آن قدیمی بوده که یک نقطه ضعف برای این خودرو به‌شمار می‌رود. در این خودرو اندروید اتو و اپل کارپلی نیز وجود ندارد، اما مسئولان تویوتا عنوان کرده‌اند نسل جدیدی از سیستم ارتباط گوشی هوشمند به زودی ارائه خواهد شد و اندروید اتو و اپل کارپلی در سال 2020 برای این خودرو ارائه می‌شود.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

هدف تویوتا از عرضه خودرو تویوتا کرولا 2019 این است که این خودرو از لحاظ هزینه‌های مالکیت و سواری برای بسیاری از مصرف‌کنندگان مناسب باشد. این خودرو از لحاظ آلایندگی دی اکسید کربن و مصرف سوخت در شرایط مطلوبی قرار دارد که برای شرکت‌ها و ناوگان‌ها نیز بسیار مناسبت است؛ زیرا میزان مالیات کمتری را به همراه دارد. شرکت تویوتا این خودرو را با گارانتی 5 ساله یا 160 هزار کیلومتر ارائه می‌کند. تویوتا مدل دیزاین هیبریدی را با سپرده 27 درصدی و اقساط ماهانه 225 پوندی به مشتریان عرضه می‌کند. این خودرو برای یک خریدار ناوگانی در سه سال حدود 1500 پوند صرفه‌جویی مالیاتی را به همراه دارد که در قیاس با گلف و آسترا در جایگاه بهتری است.

تویوتا کرولا 2019 ؛‌ بررسی امکانات، طراحی، مشخصات و قیمت

مدل هاچ بک کرولا بیش از چند دهه به عنوان بهترین هاچ بک خانوادگی شرکت تویوتا شناخته می‌شود. مدل هاچ بک این خودرو با ارائه هندلینگ دقیق، کابین راحت، کیفیت ساخت مطلوب و آرامش منحصربه‌فرد همواره جزو بهترین‌ها در کلاس خود است. البته قوای محرکه هیبریدی برای رانندگان جذاب به نظر نمی‌رسد و سیستم اطلاعات سرگرمی آن نیز در وضعیت خوبی قرار ندارد.

مشخصات تویوتا کرولا 1.8 هیبریدی CVT دیزاین

قیمت 25 هزار و 825 پوند
پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری بنزینی-الکتریکی هیبرید
قدرت 120 اسب بخار
گیربکس CVT، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت 5.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر

تصاویر تویوتا کرولا 2019

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول