تحصیل رایگان 25 درصد نوآموزان در کشور


تحصیل رایگان 25 درصد نوآموزان در کشور

مدیرکل پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش از تحصیل 1 میلیون و 600 هزار نوآموز پیش‌دبستانی و رایگان بودن تحصیل 25 درصد از این نوآموزان در کشور خبر داد.

تحصیل رایگان 25 درصد نوآموزان در کشور
به گزارش فانوس، رخساره فضلی در حاشیه همایش ملی یافت های پیش‌دبستانی در حوزه پیش‌دبستانی اظهار کرد: مهم‌ترین راهبرد آموزش‌وپرورش کشور در حال حاضر، توسعه کیفی دوره پیش‌دبستانی است.

وی بابیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در حوزه کیفیت‌بخشی به دوره پیش‌دبستانی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: توجه به مؤلفه‌های اجتماعی با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی ازجمله راهبردهای مهم مجموعه پیش‌دبستانی کشور در حوزه کیفیت ‌بخشی به این دوره مهم تحصیلی است.

مدیرکل پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: بالغ‌بر ۱میلیون و ۶۰۰هزار نوآموز پیش‌دبستانی در کشور تحصیل می‌کنند. ۲۵درصد این نوآموزان نیز در مناطق عشایری و کم‌تر توسعه‌یافته قرار دارند و هزینه تحصیل آن‌ها به‌صورت کامل رایگان است.

فضلی افزود: این حمایت دولتی از نوآموزان پیش‌دبستانی بر اساس ضریب محرومیت منطقه و سطح منطقه ازلحاظ شاخص محرومیت و توسعه‌یافتگی صورت می‌گیرد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش،وی گفت: توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی بدون داشتن نیروهای کیفی و توانمند محقق نمی‌شود. بر همین اساس تمام تلاش خود را برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان پیش‌دبستانی به کارخواهیم بست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار