جدول فروش هفتگی بریتانیا: صدرنشینی فاجعه‌ بار Anthem


رسانه کلیک – موسسه آماری «چارت ترک» ساعاتی پیش فهرست پرفروش ترین بازی های هفته اول اسفند 97 در بریتانیا را منتشر کرد که بر اساس آن، عنوان جدید Anthem در اولین هفته انتشار جایگاه نخست جدول را به خود اختصاص داد. گروه تحلیل‌گر چارت ترک که وظیفه تهیه و انتشار فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های هفتگی […] نوشته جدول فروش هفتگی بریتانیا: صدرنشینی فاجعه‌ بار...

رسانه کلیک – موسسه آماری «چارت ترک» ساعاتی پیش فهرست پرفروش ترین بازی های هفته اول اسفند 97 در بریتانیا را منتشر کرد که بر اساس آن، عنوان جدید Anthem در اولین هفته انتشار جایگاه نخست جدول را به خود اختصاص داد.

گروه تحلیل‌گر چارت ترک که وظیفه تهیه و انتشار فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های هفتگی در کل منطقه بریتانیا را بر عهده دارد، مثل همیشه لیست بازی‌های پرفروش هفته منتهی به چهارم اسفند را در اختیار عموم قرار داد. هفته‌ای که یکی از جاه طلبانه‌ترین آثار ویدیویی سال یعنی Anthem منتشر شد و علی رغم وجود مشکلات آزاردهنده در بخش گیم‌پلی و همچنین محتویات ناکافی و دریافت نمرات بسیار پایین توانست خود را به صدر جدول برساند. با این حال اگر به این صدرنشینی دقت کنیم و آن را با آثار قبلی استودیو بایوور مقایسه کنیم، شاید به یک فاجعه و هشدار بزرگ برسیم. بازی Anthem حتی به اندازه نصف بازی Mass Effect Andromeda که انتقادات زیادی به آن هم وارد بود، فروش نکرده و این نشان می‌دهد که نقدهای وارد شده به مشکلات بازی و امتیازات پایینی که دریافت کرده، تا چه حد در فروش و کاهش محبوبیت بازی تاثیرگذار بوده است.

حتی اگر بخواهیم انتم را با بازی Destiny که اغلب با آن مقایسه می‌شود، وضعیت‌شان را قیاس کنیم، می‌بینیم که Anthem در بخش فروش فیزیکی فقط به ۱۰ درصد کل فروش اولیه بازی Destiny رسیده است که خب، جز کلمه‌ی «فاجعه» چیز دیگری نمی‌توان به این وضعیت نسبت داد.

جدیدترین اثر ویدیویی شرکت فرانسوی یوبی‌سافت به نام «فار کرای نیو داون» که در هفته اول انتشار سلطنت جدول را به دست گرفت و در مقایسه با بازی مترو اکسدس عملکرد بهتری داشت، در این هفته تحت تاثیر عرضه بازی «انتم» قرار گرفت و با یک پله سقوط، رتبه دوم را تصاحب کرد. بر خلاف هفته‌های پیشین، در این هفته فروش بازی ورزشی FIFA 19 به طرز قابل توجهی افزایش یافت و این عنوان با حضور در جایگاه سوم، یک رده بالاتر از شاهکار استودیوی راک‌استار گیمز یعنی Red Dead Redemption 2 قرار دارد.

وضعیت فروش بازی Metro Exodus در مقایسه با رقیب تازه نفس خود یعنی فار کرای نیو داون تعریف چندانی ندارد و این عنوان مشابه هفته گذشته، فروش کمتری را به نسبت بازی مذکور تجربه کرد. بر این اساس، سومین نسخه مجموعه «مترو» در حالی که تا حدودی رضایت منتقدان و بازیکنان را به دست آورده و به دور از سخت گیری، گیم‌پلی جذابی را رقم زده است، در ان هفته رده پنجم جدول را از آن خود کرد.

نکته جالب گزارش این هفته، بازگشت عنوان انحصاری Forza Horizon 4 به فهرست 10 بازی پرفروش هفتگی بریتانیا است، به طوری که این عنوان به لطف اعمال تخفیف وسوسه انگیز، از رده پانزدهم جدول به رده ششم جدول نقل مکان کرده است. عنوان موفق New Super Mario Bros. U Deluxe تن به تغییرات این هفته جدول نداد و همان جایگاه قبلی خود یعنی رده هفتم را حفظ کرد.

جدول فروش هفتگی بریتانیا: صدرنشینی فاجعه‌ بار Anthem

رتبه هشتم و نهم این هفته جدول نیز به ترتیب در اختیار دو بازی Mario Kart 8 Deluxe و «کالاف دیوتی بلک اپس 4» قرار دارد. در نهایت، بازی Super Smash Bros. Ultimate با یک پله صعود، از مکان یازدهم به مکان دهم جدول آمد و نام خود را بار دیگر در میان 10 اثر پرفروش هفته منتهی به چهارم اسفند را به نمایش گذاشت.

در ادامه می‌توانید فهرست پرفروش ترین بازی های هفته اول اسفند 97 در بریتانیا را به همراه جایگاه قبلی و استودیوی سازنده مشاهده کنید. شایان ذکر است که جدول زیر مربوط به فروش عناوین ویدیویی روی تمامی پلتفرم‌ها است.

آغاز هفته: یک‌شنبه بیست و هشتم بهمن پایان هفته: شنبه چهارم اسفند
جایگاه کنونی جایگاه قبلی نام بازی سازنده
1 Anthem بایوور
2 اول Far Cry New Dawn یوبی‌سافت
3 پنجم FIFA 19 الکترونیک آرتز
4 سوم Red Dead Redemption 2 راک‌استار گیمز
5 دوم Metro Exodus 4A Games
6 پانزدهم Forza Horizon 4 پلی‌ گراند گیمز
7 هفتم New Super Mario Bros. U نینتندو
8 نهم Mario Kart 8 Deluxe نینتندو
9 دهم Call of Duty: Black Ops 4 تری‌آرک
10 یازدهم Super Smash Bros. Ultimate نینتندو

بازی‌ جدید هفته:

جدول فروش هفتگی بریتانیا: صدرنشینی فاجعه‌ بار Anthem Anthem تاریخ انتشار: جمعه سوم اسفند ماه سال 97 (22 فوریه) پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی استودیوی سازنده: بایوور شرکت ناشر: الکترونیک آرتز ژانر: اکشن نقش آفرینی حالت‌های بازی: چندنفره آنلاین

استودیوی بایوور در گذشته هنر خلق عناوین ویدیویی خود را با ساخت شاهکارهای مختلفی از جمله مجموعه فوق العاده Mass Effect به جامعه بازیکنان ثابت کرده است. در این میان، عرضه ناموفق آخرین نسخه سری «مس افکت» به نام Mass Effect: Andromeda گویای این موضوع بود که در این چند سال اخیر، متاسفانه بایوور دیگر آن استودیوی بازی سازی همیشگی نیست و از معیارهای متعددی فاصله گرفته است. در همین راستا، بایوور برای جبران شکست تلخ خود، تصمیم به ساخت یک IP کاملا جدید به نام Anthem گرفت که با شاخ و برگ دادن به ایده‌ها و نوآوری‌ها، این اثر را به یکی از جاه طلبانه‌ترین عناوین ویدیویی سال جاری میلادی تبدیل کرد.

در نگاه اول، Anthem را می‌توان ترکیبی از دو فرانچایز تایتانفال و مس افکت دانست که بازیکنان در یک سیاره خیالی که درگیر آشوب وحشتناکی شده، با انواع مختلف موجودات جهش یافته وارد مبارزه می‌شوند. با توجه به ماهیت تماما آنلاین بازی، بخش چندنفره آنلاین انتم شامل حالت‌های متفاوتی است که امکان رقابت‌های انفرادی و یا گروهی را برای گیمرها فراهم می‌سازد. اگرچه بازی دنیای شگفت انگیزی دارد، اما مشکلاتی از قبیل محتویات کم، باگ‌های فراوان و ماموریت‌های نه چندان جذاب باعث شده تا تجربه Anthem پس از مدتی خسته کننده و کسل کننده به نظر رسد و تجربه لذت بخشی را برای بازیکنان به ارمغان نیاورد.

حال، دیدگاه شما در رابطه با پرفروش ترین بازی های هفته اول اسفند 97 در بریتانیا چیست؟ با وجود اینکه عنوان ویدیویی Anthem در بخش گیم‌پلی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، به نظر شما، آیا این بازی می‌تواند جایگاه کنونی خود را در هفته آینده نیز حفط کند؟ دیدگاه‌ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

Source: Chart Track

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!