قرص سیپرالکس | عوارض و نحوه مصرف و کارکرد داروی سیپرالکس


قرص سیپرالکس یکی از داروهای ضد افسردگی است. در این قسمت اطلاعاتی در مورد عوارض این دارو نحوه مصرف این دارو و دوز مصرفی سیپرالکس توضیح می دهیم. دارویی سیپرالکس (Cipralex) به شکل قرص سیپرالکس و با دوزهای دارویی 10 میلی گرم و 20 میلی گرم در بازار و داروخانه ها عرضه می شود. نام دیگر … نوشته قرص سیپرالکس | عوارض و نحوه مصرف و کارکرد داروی سیپرالکس...

قرص سیپرالکس | عوارض و نحوه مصرف و کارکرد داروی سیپرالکس

قرص سیپرالکس یکی از داروهای ضد افسردگی است. در این قسمت اطلاعاتی در مورد عوارض این دارو نحوه مصرف این دارو و دوز مصرفی سیپرالکس توضیح می دهیم.

دارویی سیپرالکس (Cipralex) به شکل قرص سیپرالکس و با دوزهای دارویی 10 میلی گرم و 20 میلی گرم در بازار و داروخانه ها عرضه می شود. نام دیگر این دارو اس سیتالوپرام (escitalopram) می باشد.

قرص سیپرالکس

داروی سیپرالکس برای درمان افسردگی، سندروم قبل از قاعدگی، گر گرفتگی پس از یائسگی، اضطراب و استرس، بی اشتهایی و یا پرخوری، فوبیا (ترس) از اجتماع، همچنین درمان وسواس از سمت پزشک برای تجویز می گردد. این قرص با افزایش ترشح ماده سروتونین باعث درمان اسردگی و اختلالات روحی و روانی در فرد می شود.

مقدار مصرف سیپرالکس :

قرص سیپرالکس را روزی یک بار صبح و یا بعد از ظهر مصرف می کنند. بیشترین دوز مصرف این دارو در طول روز 40 میلی گرم می باشد، که این مقدار از سوی پزشک معالج و با توجه به میزان پیشرفت بیماری، سن فرد بیمار، وزن فرد بیمار و واکنش فرد بیمار تجویز می شود. البته در ابتدای درمان با این قرص، مقددار دوز مصزفی آن کم است، سپس به مرور و با تشخصی پزشک ممکن است، این مقدار افزایش پیدا کند.

عوارض مصرف قرص سیپرالکس :

با شروع کردن مصرف این دارو ممکن است عوارضی مانند خشکی دهان، لرزش بدن، خواب آلودگی، تهوع، سرگیجه، عرق کردن، تار شدن دید، افزایش بزاق دهان، کاهش اشتها، آب ریزش بینی، درد شکم، تب، سینوزیت، اسهال، کم شدن میل جنسی، کهش فشار خون در بیمار دیده شود.

توصیه های مهم برای مصرف این دارو:

پیش از مصرف این دارو در صورت هرگونه مشکل و سابقه بیماری شخصی و یا خانوادگی نظیر اقدام به خودکشی، ابتلا به افسردگی دو قطبی، گلوکوم، همچنین ابتلا بیمار به مشکلات کبدی، مشکلات گوارشی(خونریزی یا زخم معده و روده)، کاهش سدیم خون، تشنج و خونریزی، موضوع به پزشک معالج اطلاع داده شود. از مصرف این دارو با داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی و آسپرین پرهیز شود. این دارو در دوران بارداری، بدون تجویز پزشک نباید مورد مصرف قرار گیرد، زیرا باعث ایجاد مشکلات جدی برای جنین می گردد. همچنین مصرف داروی سیپرالکس در دوران شیردهی ممنوع می باشد. مصرف سیپرالکس را خودسرانه قطع نکنید و خودسرانه میزان دوز آن را کم و زیاد نکنید. در صورت مصرف همزمان این دارو با داروهای دیگر برای پیش گیری از تداخل دارویی، موضوع را به اطلاع پزشک برسانید. تحت نظر پزشک دارو را مصرف نمایید، زیرا در هفته های ابتدای مصرف قرص سیپرالکس ممکن است، موجب تقویت افکار منفی در بیمار شود. بیماران مبتلا به دیابت باید، با احتیاط این دارو را مصرف نمایند، زیرا مصرف این دارو ممکن است، باعث افت قند خون گردد. مصرف این دارو برای کودکان و افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می باشد. دارو را در جای خنک و خشک و به دور از تابش خورشید نگهداری نمایید. اسامی تجاری داروی اس سیتالوپرام:

اس سیتالوپرام نیز از جمله داروهاتی ضدافسردگی است، که دارای نام های تجاری همچون اس سیتالوپرام ۱۰mg(داروسازی تهران دارو)، اس سیتالوپرام جابر ۱۰mg(جابربن حیان)، اس سیتالوپرام جابر ۲۰mg(جابربن حیان)، اس سیتالوپرام جابر ۵mg(جابربن حیان)، ازیپم ۱۰mg(عبیدی)، لگزوپرام ۱۰mg(تدبیر کالای جم)، اس سیتاور ۱۰mg(اکتوورکو)، سیتاکالم ۱۰mg(کیش مدیفارم)، سیپرالکس ۱۰mg(دانمارک)، اس ستالوپرام آوه سینا ۱۰mg(اوه سینا) و اس سیتالوپرام راموز ۱۰mg(پرتغال) می باشد.

در این مطلب با اطلاعات دارویی قرص سیپرالکس آشنا شدید.

بخوانید : داروی سرترالین، عوارض و نحوه مصرف دارویی ضد افسردگی سرترالین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...