افراد باید آموزش دیده وارد امر گزینش و قضاوت شوند


افراد باید آموزش دیده وارد امر گزینش و قضاوت شوند

نظرپور گفت: حضور افراد و نیروی انسانی در خروجی سازمان‌ها از مسائل مهم است و افراد باید آموزش دیده وارد امر گزینش و قضاوت شوند.

افراد باید آموزش دیده وارد امر گزینش و قضاوت شوندبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشست آموزشی فرآیند بازرسی در گزینش ویژه مدیران هسته‌های گزینش دانشگاه که در محل این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع گزینش و گزینش‌گران، بازرسی و نظارت و اظهار نظر در مورد پرونده‌های افراد در حوزه‌های دانشگاهی از موضوعات حساس به شمار می‌رود، گفت: کار شما امری بسیار حساس است و اگر دقت لازم انجام نشود امکان اینکه خطای شما اثری طولانی در زندگی فرد داشته باشد، بسیار است و بایستی پاسخگوی رفتار‌ها و قضاوت‌هایتان باشید.

وی ادامه داد: حضور نیروی انسانی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با عبور افراد از مسیر گزینش صورت می‌گیرد و این امر باید به گونه‌ای انجام پذیرد که کرامت و حرمت افراد در هر شرایطی رعایت شود.

لزوم آموزش در حوزه گزینش منابع انسانی

وی به بحث آموزش در حوزه گزینش اشاره کرد و گفت: منابع انسانی در هر کشور نقش موتور پیش روی آن سازمان را دارد؛ لذا توجه به این موضوع که چه عواملی باعث می‌شود تا این موتور به خوبی کار کند و اینکه انتخاب شما برای حضور افراد و نیروی انسانی در خروجی آن سازمان‌ها هم نقش دارد، همه از مسائل مهم این حوزه به شمار می‌رود و افراد باید آموزش دیده وارد امر گزینش و قضاوت شوند.

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت علوم تصریح کرد: اگر افراد از مسیر درست گزینش شوند کمترین مشکلات را در حوزه منابع انسانی که نقش مهم در توسعه علمی کشور دارد، خواهیم داشت پس باید نهایت دقت را در این امر داشته باشیم.

وی افزود: اظهارنظر‌ها و قضاوت‌های ما می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها تاثیری به‌سزا داشته باشد و نظرات منصفانه شما می‌تواند روی مخاطبان تاثیری بهتر داشته باشد و لذا ما از همکاران‌مان در این حوزه انتظار داریم گزارشات سه ماهه، شش ماهه و سالیانه خود را به طور مرتب برای ما ارسال کنند، زیرا ارسال همین گزارشات می‌تواند نشانگر تلاش‌های شما در این حوزه هم باشد.

وی به بحث الکترونیکی کردن سیستم‌های اداری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیشتر کار‌ها در بخش گزینش به شکل دستی صورت می‌گیرد که امیدواریم بتوانیم از سیستم‌های مطمئن و امن در سامانه‌های الکترونیکی استفاده کنیم و وجود کارگاه‌های آموزشی و استفاده از تجربیات دیگران و به کارگیری از اساتید مجرب هم می‌تواند کمک شایانی در امر بازرسی و گزینش داشته باشد.

وی در پایان یادآوری کرد: در هنگام بررسی پرونده‌های گرینشی کاهش زمان بررسی یک پرونده و تسریع در پاسخگویی‌ها بسیار مهم است و در نهایت تاکید می‌کنم که حفظ آبرو و کرامت انسان‌ها در سر لوحه کار ما باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود