رشد و توسعه‌ پایدار شهر در گرو حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه‌ای برای نسل آینده


رشد و توسعه‌ پایدار شهر در گرو حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه‌ای برای نسل آینده

سید مهران عالم زاده در دیدار با مدیرکل محیط زیست که با حضور رییس و اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری شهردار و مدیر عامل پسماند برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن،گفت: اگر بخواهیم به شهری پایدار و توسعه یافته دست پیدا کنیم، باید به مسایل زیست محیطی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان، عالم زاده با اشاره به چالش‌های زیست محیطی افزود: حفاظت از محیط زیست مسوولیت بزرگی است و در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ی اقتصادی از اهمیتی ویژه برخوردار است. شهردار کرمان تعامل بین شهرداری و محیط زیست را امری ضروری دانست و تصریح کرد: در این راستا لازم است که یک کارگروه مشترک بین شهرداری و محیط زیست تشکیل شود تا از ظرفیت‌های مشترک استفاده کنیم و به عنوان نهادی خدمات رسان انجام وظیفه نماییم.

عالم زاده در پایان انتخاب خانم شاکری به عنوان مدیرکل محیط زیست را نشان از لیاقت و شایستگی ایشان در این حوزه دانست.

مدیرکل محیط زیست نیز در این دیدار، از دیدگاه مثبت شهردار در خصوص مسایل زیست محیطی ابراز خرسندی کرد و گفت: دیدگاه زیست محیطی شهرداری و شورای شهر، راه را برای رسیدن به توسعه‌ی پایدار شهری باز می‌کند. شاکری در ادامه با اشاره به اینکه در سالجاری ۲ شهید محیط بان در کرمان داشتیم، از شورای شهر و شهرداری خواست تا خیابانی را به نام شهدای محیط‌بان نامگذاری نمایند.

وی همچنین خواست تا گردشگری محیط شهری با حفظ محیط زیست، به عنوان شعاری در برنامه‌های شهرداری قرار گیرد.

رییس شورای شهر کرمان نیز در این دیدار، حفظ محیط زیست را مساله ای مهم و حیاتی دانست و گفت: شورای شهر و شهرداری در تحقق اهداف زیست محیطی از محیط زیست حمایت می‌کنند. محمد فرشاد با بیان اینکه شهرداری با بسیاری از نهادها و ادارات فصل مشترک دارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی بایستی شهرداری را جزیی از خود بدانند، چراکه شهرداری نهادی خدمت رسان است و در بسیاری از حوزه‌ها با نهادها و سایر ارگان‌ها تعامل داشته و اقدامات و فعالیت‌های آن با آنها همسو و هم راستاست.

خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیز در این نشست گفت: وظایف این کمیسیون و اداره محیط زیست در یک راستاست.

وی در ادامه ایجاد تفاهم و تعامل سازنده بین شهرداری و محیط زیست را ضروری دانست و افزود: شورا و شهرداری در حوزه مسایل زیست محیطی شهر ، اداره کل محیط زیست را همراهی می کند.

46

کد خبر 1235924

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا