واکنش عارف به استعفای ظریف: برخی از رقیبان آرزوی سقوط دولت را دارند


برخی از رقیبان آرزوی سقوط دولت را دارند اما توصیه ما به این افراد اینکه تا مادامی که دولتی مستقر است همه باید کمک کنند به ویژه در شرایط ویژه کنونی که تنها با همدلی و انسجام می‌توان از آن عبور کرد و تحریم‌های ظالمانه را پشت سر گذاشت.

واکنش عارف به استعفای ظریف: برخی از رقیبان آرزوی سقوط دولت را دارند

رئیس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه دلیل استعفای ظریف هر چه باشد باید رفع شود، گفت: عده‌ای می‌خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند در حالی که دود آن به چشم همه می‌رود.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به استعفای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، گفت: آقای ظریف از وزرای خوب، پرتلاش و دلسوز دولت هستند که از استعفای ایشان بسیار متاسف هستیم، از این رو از آقای رئیس‌جمهور درخواست رسیدگی و بررسی این موضوع را داریم تا وی بتواند با قوت بیشتر به کار خود ادامه دهد.

دلیل استعفای ظریف هر چه باشد باید رفع شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ناهماهنگی در درون دولت گاهی پیش می‌آید هرچند خبری از بروز ناهماهنگی‌‌ها ندارم، در هر حال آقای ظریف باید علت اصلی استعفایشان را توضیح دهند اما دلیل هر چه باشد باید رفع شود.

وی افزود: وزرا باید بتوانند کار خود را با اقتدار در حوزه تخصصی خود انجام دهند، دیپلماسی خارجه ما از طریق وزارت امور خارجه انجام می‌شود بنابراین آقای ظریف باید با اقتدار سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی را در منطقه و سطح بین‌الملل دنبال کند.

عده‌ای می‌خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند

عارف در واکنش به اظهارات برخی از افراد مبنی بر اینکه استعفای ظریف آغاز سقوط دولت روحانی است، گفت: برخی از رقیبان آرزوی سقوط دولت را دارند اما توصیه ما به این افراد اینکه تا مادامی که دولتی مستقر است همه باید کمک کنند به ویژه در شرایط ویژه کنونی که تنها با همدلی و انسجام می‌توان از آن عبور کرد و تحریم‌های ظالمانه را پشت سر گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: اگر برخی بخواهند موضع قبلی خود را دنبال کنند و چوب لای چرخ دولت بگذارند، دود آن به چشم همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی می‌رود بنابراین به شدت از بیان چنین اظهاراتی باید پرهیز کرد.

جلسه فراکسیون امید برای برررسی استعفای ظریف

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فراکسیون امید به احتمال امروز جلسه‌ای را خواهد داشت تا به موضوع استعفای آقای ظریف بپردازیم، به دنبال این جلسه هم اقداماتی را از طریق دولت انجام خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد