حمید گودرزی: هزینه شرکت در پنج ستاره چقدر تمام می‌شود؟/ جوایز بالا شبهه برانگیز است


حمید گودرزی: هزینه شرکت در پنج ستاره چقدر تمام می‌شود؟/ جوایز بالا شبهه برانگیز است
نشست خبری برنامه «پنج ستاره» با حضور عوامل این برنامه و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری برنامه «پنج ستاره»، عصر امروز سه‌شنبه هفتم اسفندماه با حضور حمید گودرزی (مجری برنامه)، حمید عباسی (کارگردان)، میرمحمدحسین رضوی (تهیه‌کننده) و برخی دیگر از عوامل این برنامه در سالن جلسات ساختمان اداره کل روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.

میرمحمدحسین رضوی (تهیه‌کننده) در ابتدای این نشست گفت: برنامه پنج ستاره از اواخر بهمن ۹۶ روی آنتن رفته و اکنون وارد یک سالگی شده است.

حمید عباسی (کارگردان این برنامه) نیز در ادامه اظهار داشت: برنامه پنج ستاره برای نوروز ساختار جدیدی خواهد داشت و بر این اساس هم به لحاظ اجرایی و هم به لحاظ شرکت کننده‌ها اتفاق جدیدی را شاهد خواهیم بود.

رضوی در ادامه افزود: در نوروز ۱۵ شب ویژه برنامه داریم که قرار است طی آن چهره‌ها در برنامه حضور یابند. ما در این برنامه در طول ایام سال حضور مردم عادی را به عنوان شرکت کننده داریم و در ویژه برنامه‌های مناسبتی چه در طول سال و چه در نوروز از چهره‌ها دعوت می‌کنیم. بر همین اساس در نوروز ۹۸ یک لیگ حذفی با حضور چهره‌ها و افراد شاخص داریم که در آن ۱۶ نفر شرکت می‌کنند و تنها یک نفر برنده می‌شود.

وی درباره سلبریتی محور شدن برنامه در نوروز گفت: بودن سلبریتی‌ها در برنامه‌های مختلف به ذائقه مخاطب مربوط می‌شود. به نوعی مردم دوست دارند در قابی که مردم عادی حضور داشتند برخی از چهره‌ها نیز شرکت‌ کنند و اتفاقا از چهره‌های مورد علاقه خود اسم می‌برند. حتی پیام داده‌اند که حمید گودرزی خودش به عنوان شرکت‌کننده در مسابقه حضور یابد.

این تهیه‌کننده در ادامه بیان کرد: بنابراین بخش اعظم رویکرد ما مبتنی‌بر خواست مخاطب است که درخواست دارد، چهره‌های ورزشی و هنری را نیز در قاب مسابقه ببیند. به طور کلی همیشه حضور چهره‌ها را در تاک شوها دیده‌ایم و اتفاقا حضورشان در این مسابقه که درباره اطلاعات عمومی است می‌تواند از نقاط قوت به شمار آید.

عباسی(کارگردان) نیز ادامه داد: ما در طول سال افراد عادی را داریم و در نوروز سعی داریم با حضور چهره‌های شاخص فضای جدیدی را رقم بزنیم.

رضوی نیز درباره نحوه انتخاب میهمانان نوروزی برنامه اظهار کرد: ما یک لیست ۷۵ نفره داشتیم که در نهایت از میان آنها ۱۶ نفر نهایی شده‌اند.

حمید گودرزی نیز در ادامه این نشست درباره شرکت‌کننده‌ها گفت: به شخصه دوست دارم نخبه‌ها را به برنامه دعوت کنیم تا به این صورت کسانی را که در المپیادهای علمی شرکت کرده‌اند را در این مسابقه به چالش بکشیم.

وی در ادامه افزود: از میان چهره‌ها برخی به خود من برای حضور در برنامه اظهار علاقه نشان می‌دهند اما می‌خواهند حتما برنده شوند. ما نمی‌توانیم به کسی قول دهیم که حتما برنده می‌شود. البته نکته این افراد هم این نیست که حتما پول را ببرند بلکه بیشتر می‌خواهند آبرویشان حفظ شود.

این بازیگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره جوایز بالای مسابقه‌های دیگر گفت: جوایزی با اعداد بالا شبهه‌ناک هستند و برنامه‌های دیگر هم در یکی دو برنامه ابتدایی خود این کار را انجام دادند. علاوه بر این نیز اینکه شما هر برنامه ۲۰۰ میلیون جایزه بدهید، سبب می‌شود تا مردم بپرسند که این جوایز از کجا تامین می‌شود. منابع مالی برنامه ما مشخص بوده و هیچ اسپانسری نداریم و به همین دلیل جوایزی با رقم بالا نمی‌دهیم. خود من هم دستمزدهای بالا هم نمی‌گیرم.

گودرزی با اشاره به حضورش به‌عنوان مجری در تلویزیون و حاشیه‌ها نسبت به اجرای بازیگران اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که بیشترین مخاطب را جذب کنیم. من درباره اجرای خود پیش از این بارها صحبت کرده‌ام ولی زمانی هم مجریان مثل شهاب حسینی از تلویزیون به سینما آمدند و فکر می‌کنم نیازی به این مرزبندی‌ها نیست.

رضوی نیز در ادامه این نشست درباره فصل جدید برنامه پنج ستاره گفت: غیر از ویژه‌برنامه نوروزی که در تدارک آن هستیم، فصل سوم تا پایان ماه رمضان روی آنتن می‌رود و بعد از آن فصل چهارم را خواهیم داشت که پوست اندازی جدیدی خواهد داشت.

وی در بخش دیگر درباره نظرات مخاطبان که امروز با آنها در ارتباط بودند، اظهار داشت: در تماس ها هم انتقاد داشتیم هم پیشنهاد و تشکر. انتقادها نسبت به جوایز بود و می خواستند مبلغ جایزه بیشتر شود. البته جوایز پنج ستاره از روز اول یک محدودیتی داشت. این برنامه یک برنامه سرگرمی و اطلاعات عمومی محور است و نخواستیم با یک جایزه کلان این هدف را تحت‌تاثیر قرار دهیم.

تهیه‌کننده پنج ستاره در ادامه بیان کرد: براساس اپلیکیشنی که برای این برنامه طراحی شده، به تناوب سطح علمی شرکت‌کنندگان سنجیده می‌شود. این اپلیکیشن مخصوص برنامه «پنج ستاره» است و در فصل سوم که تقریبا ده برنامه داشتیم، ۹۳ هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند که هر نفر روزانه برای استفاده از این برنامه ۶۰۰ تومان باید پرداخت کند.

عباسی(مدیر فنی برنامه) نیز در ادامه درباره اپلیکیشن برنامه توضیح داد: براساس اپلیکیشنی که طراحی شده به تناوب سطح علمی شرکت‌کنندگان سنجیده می‌شود. اینگونه نبوده که همه شرکت‌کنندگان در همه روزها در اپ مربوط به آن حضور داشته باشند و میانگین حضور شرکت کنندگان ۱۰ روز در ماه است.

رضوی در ادامه در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده درباره درآمد اپلیکیشن «پنح ستاره» و میانگین پولی که در ماه از حساب مخاطبان کم می‌شود بیان کرد: از صلاحیت ما خارج است درباره سرویس‌های محتوا محور که با صداوسیما قرارداد بسته‌‌اند صحبت کنیم و اطلاعات دقیقی هم در این باره نداریم.

گودرزی نیز درباره هزینه‌ای که شرکت‌کنندگان برای حضور در برنامه انجام می‌دهند، گفت: ما برای اینکه مردم در برنامه شرکت کنند، سمت آنها اسلحه‌ای نگرفته‌ایم و این موضوع با میل و اراده آنها از سوی خودشان انجام می‌شود. حتی ما شرکت‌کنندگانی داریم که تا سه بار در برنامه شرکت می‌کنند و علاقه خودشان است.

وی افزود: البته روند درآمد هزینه‌های اپلیکیشن این برنامه‌ها شفاف نبوده و ما هم درباره آن چیز زیادی نمی‌دانیم. فکر نمی‌کنم شخص دیگری هم بداند.

رضوی در ادامه بیان کرد: در سال ۹۷ چرخه تولید برنامه‌های تلویزیونی رشد پیدا کرد و کاش کسانی که درباره درآمدزایی اپلیکیشن‌ها صحبت می کنند اینها را هم در نظر بگیرند. با این حال برآورد ما با شبکه است و سایر برنامه‌ها هم همینطور بوده و اطلاعی از درآمد آن‌ها نداریم. البته این دغدغه نسبت به شفافیت عملکرد آن‌ها به دلیل این است که تاکنون توضیحی در این باره ارایه نشده و شرکت متصدی باید در این باره پاسخگو باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا