پیشنهاد رئیس جمهور پاکستان به هند برای مذاکره


پیشنهاد رئیس جمهور پاکستان به هند برای مذاکره

عمران خان: با وجود اینکه هند مذاکرات را پیش روی خود می دید اما گزینه دیگری را انتخاب کرد که در پی آن پاکستان مجبور به واکنش شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ "عمران خان" نخست وزیر پاکستان با اعلام آمادگی برای آغاز مذاکرات با هند گفت: هدف اصلی ما از واکنش امروز اعلام این مساله بود که پاکستان توانایی کامل برای مقابله با هرگونه تهاجمی را دارد.

نخست وزیر پاکستان در سخنانی با مردم پاکستان گفت: پاکستان بعد از حادثه پلوامه اعلام کرد آمادگی بررسی هرگونه شکایتی از سوی هند را دارد. با توجه به کشته شدن 70 هزار نفر در طول 10 سال گذشته در پاکستان ما به خوبی عمق فاجعه پلوامه و رنجی که بازماندگان این حادثه تحمل می کنند را درک می کنیم.
عمران خان افزود: با وجود اینکه هند مذاکرات را پیش روی خود می دید اما گزینه دیگری را انتخاب کرد که در پی آن پاکستان مجبور به واکنش شد.
نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه اسلام آباد نمی خواست هیچ تلفاتی برای هند داشته باشد، گفت: پاکستان تنها می خواست به هند نشان دهد که پتانسیل و توانایی عکس العمل را دارد.
وی افزود: زمان آن رسیده است تا هند این موضوع را با تفکر و هوشیاری مورد بررسی قرار دهد چرا که در صورت شروع جنگ، اتمام آن در دست هیچ یک از طرفین درگیری نبوده و کنترل جنگ از دست همه خارج خواهد شد.
عمران خان با ابراز آمادگی مجدد پاکستان برای از سرگیری مذاکرات گفت: من هند را مجددا برای حل مشکل به مذاکرات دعوت می کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان