نحوه نوشتن درخواست اداری؛ نمونه درخواست اداری و روش صحیح نوشتن درخواست


آموزش شیوه صحیح نوشتن درخواست اداری ممکن است به دلایل مختلفی مانند درخواست مرخصی، درخواست وام، درخواست اضافه حقوق، درخواست مساعده و … شما نامه دارای بنویسید. معمولا درخواست های اداری به فرد یا مقام بالا ارجاع داده می شود، به همین دلیل لازم است حدالامکان قواعد نگارشی رعایت شود. در این مطلب چند نمونه …

نامه نگاری اداری دارای روش خاصی است که آن را از دیگر روش های نگارش متمایز می کند. در هنگام نوشتن نامه اداری و یا درخواست اداری باید نهایت ادب و احترام لحاظ شود و تنها به اصل موضوع پرداخته شود و از نوشتعن فرعیات بپرهیزید. در این مطلب قصد داریم که نحوه درست نوشتن درخواست اداری را به شما آموزش دهیم.

آموزش شیوه صحیح نوشتن درخواست اداری

ممکن است به دلایل مختلفی مانند درخواست مرخصی، درخواست وام، درخواست اضافه حقوق، درخواست مساعده و … شما نامه دارای بنویسید. معمولا درخواست های اداری به فرد یا مقام بالا ارجاع داده می شود، به همین دلیل لازم است حدالامکان قواعد نگارشی رعایت شود. در این مطلب چند نمونه درخواست اداری را قرار داده ایم که راهنمای خوبی در این مورد هستند.

محتوای نامه درخواست

ابتدا نامه را با نام خدا آغاز کرده ، سپس در سمت چپ بالای نامه تاریخ و پیوست داشتن یا نداشتن نامه را ذکر می کنیم . در ادامه نام و سمت سازمانی گیرنده نامه را نوشته و سپس با عرض سلام شروع به نوشتن متن درخواست می نماییم . در پایان یک خط جا گذاشته و سمت چپ نامه امضا و تشکر می نماییم . درضمن در محل امضا باید دوباره تاریخ و نام و نام خانوادگی خود را ذکر نمایید .

نمونه درخواست مرخصی

بسمه تعالی جناب آقای …. مدیریت محترم کارگزینی موضوع : درخواست مرخصی با سلام احتراما به استحضار می رساند اینجانب …. به علت بیماری و پیگیری روند درمان ، نیاز به ۲ روز مرخصی از تاریخ …. لغایت …. دارم . لذا خواهشمند است در صورت موافقت امر فرمایید ، اقدامات لازمه را در این خصوص مبذول دارند . با کمال تشکر و نهایت ادب و احترام نام و نام خانوادگی درخواست دهنده به همراه امضا و تاریخ این یک نمونه از درخواست مرخصی به بخش کارگزینی می باشد . همانطور که می بینید ، در این نامه سعی شده است نهایتا در دو الی سه خط متن درخواست تعبیه گردد . در این نامه کوتاه تمامی اطلاعات مربوط به یک درخواست مرخصی ، از جمله نام درخواست دهنده ، ‌تاریخ درخواست ، تاریخ رفتن به مرخصی و تاریخ برگشتن از مرخصی ثبت گردیده است .

حتما بخوانید : نوشتن نامه اداری | نحوه نوشتن نامه اداری به همراه نمونه نامه اداری رسمی

نمونه ای از سایر درخواست های اداری

در بخش پیشین یک نمونه از درخواست مرخصی را با یکدیگر مرور کردیم . در این بخش چند نمونه از نامه های اداری با متن درخواست را ارائه نموده تا نحوه نوشتن نامه اداری را با یکدیگر مرور کرده باشیم .

نحوه نوشتن درخواست اداری؛ نمونه درخواست اداری و روش صحیح نوشتن درخواست

مثالی از نوشتن درخواست اداری

نحوه نوشتن درخواست اداری؛ نمونه درخواست اداری و روش صحیح نوشتن درخواست

منبع کارمند کنترل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق