«رز زرد» فردا به تلویزیون می‌آید


«رز زرد» فردا به تلویزیون می‌آید

فیلم سینمایی «رز زرد» به‌کارگردانی داریوش فرهنگ با بازی امین حیایی و بهرام رادان، پنجشنبه نهم اسفندماه روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود.

خبرگزاری تسنیم:امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

«آژانس شیشه‌ای» حاتمی کیا به روایت پرس‌تی‌وی

برنامه «ایران سینما» فیلم سینمایی «آژانس شیشه ای» از آثار شاخص سینمای انقلاب اسلامی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. این برنامه به بحث و بررسی «آژانس شیشه ای» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی می‌پردازد.

این فیلم که با نقش آفرینی پرویز پرستویی، حبیب رضایی، رضا کیانیان، اصغر نقی‌زاده، بیتا بادران، قاسم زارع و بهروز شعیبی محصول سال ۱۳۷۶ است و سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (رضا کیانیان در نقش مامور دولتی) را به همراه ۷ سیمرغ دیگر از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر به خود اختصاص داده، بر پایه چند نظرسنجی، عنوان بهترین فیلم ایرانی پس از انقلاب ۵۷ را به دست آورده است.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این فیلم می‌توان به مجموعه موسیقی آن اشاره کرد که از ساخته‌های مجید انتظامی به شمار می‌رود.

«ایران سینما» پنجشنبه نهم اسفندماه ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه پرس‌تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت ۱۷:۲۰، شنبه ۰۷:۰۰ و یکشنبه پخش می‌شود.

آغاز نمایش «هزار دستان» و «دنیای شیرین دریا» در آی‌فیلم

کانال آی‌فیلم ۲ پخش مجموعه‌های تلویزیونی «هزاردستان» و «دنیای شیرین دریا» را از پنجشنبه نهم اسفندماه آغاز می‌کند. مجموعه تلویزیونی «دنیای شیرین دریا» به کارگردانی بهروز بقایی از فردا روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود.

بهروز بقایی این سریال را در سال ۱۳۷۷ کارگردانی کرده و از بازیگران آن می‌توان به زنده‌یاد پوپک گلدره، بهروز بقایی، فرهاد بشارتی، مینا نوروزی، مهسا ملاپور، عطیه غبیشاوی، امیر محمدزاده و حمزه شیرعلیپور اشاره کرد. ماجرای «دنیای شیرین» از این قرار است که دختری به نام دریا به‌اتفاق خانواده خود در یکی از روستا‌های شمال کشور با امکانات اندکی زندگی می‌کند. بچه‌های خانواده هر بار مشکلی ایجاد می‌کنند و بزرگ‌تر‌ها را به دردسر می‌اندازند و آن‌ها ناچارند با درایت و تدبیر خود، مشکل را حل کنند.

این مجموعه خاطره‌برانگیز هر روز ساعت ۱۵ به‌وقت تهران (۱۶ به‌وقت کابل) روی آنتن می‌رود و در سه نوبت به‌فاصله ۶ ساعت بازپخش خواهدشد.

مجموعه تلویزیونی «هزار دستان» اثر زنده‌یاد علی حاتمی نیز با کیفیت اچ‌دی از فردا روانه آنتن آی‌فیلم ۲ می‌شود.

این سریال تاریخی به داستان زندگی رضا خوشنویس که شخصیتی تخیلی بمبتنی بر شخصیتی تاریخی به‌نام کریم دواتگر است و نظریه توطئه‌ای مبنی بر دست داشتن شخصیتی به نام خان مظفر در وقایع پشت پرده سیاسی و اجتماعی ایران در دوران قاجار و پهلوی می‌پردازد.

در این مجموعه پربازیگر جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، داوود رشیدی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، زهرا حاتمی، جعفر والی و... نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مجموعه «هزار دستان» در ساعت ۲۰ به‌وقت تهران (۲۱ به‌وقت کابل) روانه آنتن می‌شود و در ساعت‌های ۰۲:۰۰، ۰۸:۰۰ و ۱۴ تکرار آن پخش خواهد شد.

بهزاد رحیم‌خانی بی‌پرده با آی‌فیلمی‌ها

«خارج از کادر» که جمعه‌ها از آنتن آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود، این هفته به سراغ بهزاد رحیم‌خانی رفته و خارج از کادر‌های همیشگی، حال‌وهوای این روز‌های او را به تصویر کشیده است.

بهزاد رحیم‌خانی در سال ۱۳۲۲ متولد شده و از سال ۱۳۵۵ وارد این عرصه شده است. اولین تجربه سینمایی اش فیلم پیشکسوت در سال ۱۳۵۵ بود. او علاوه بر بازی در «نصف مال من، نصف مال تو»، «بله برون»، «سناتور»، «عقاب‌ها» و ۲۰ فیلم سینمایی دیگر، در سریال‌هایی همچون «آقا و خانم سنگی»، «شوق پرواز»، «مختارنامه»، «موج و صخره»، «نرگس» و... نقش‌آفرینی کرده است.

مستند «خارج از کادر» به‌تهیه کنندگی عاطفه خالدی، جمعه دهم اسفندماه ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می‌رود. بازپخش این برنامه نیز در ساعت ۰۶:۳۰ روز شنبه خواهد بود.

«رز زرد» امین حیایی و بهرام رادان تقدیم به آی‌فیلمی‌ها

فیلم سینمایی «رز زرد» به‌کارگردانی داریوش فرهنگ برای آخر هفته آی‌فیلمی‌ها تدارک دیده شده است. «رز زرد» محصول سال ۱۳۸۱ است و بازیگرانی همچون امین حیایی، بهرام رادان، حدیث فولادوند و مرجان محتشم بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

داستان درباره دو عروس و داماد است که در شب عروسی‌شان سفری را آغاز کرده و در منزل‌های بعدی در مسیر راه با هم آشنا می‌شوند، اما اتفاقاتی موجب می‌شود که سفرشان به خوبی پیش نرود.

فیلم سینمایی «رز زرد» پنجشنبه نهم اسفندماه ساعت ۲۱ از شبکه آی‌فیلم پخش و در ساعت‌های ۵ بامداد و ۱۳ روز جمعه بازپخش می‌شود.

سینما و نگاه زنانه از دریچه شبکه چهار

«شب سینما» در برنامه بیستم خود، چهارشنبه هشتم اسفندماه دیگر بار به موضوع «فمنیسم در سینما» خواهد پرداخت. سیدحسن حسینی در این برنامه میزبان نادره سادات سرکی، دکترا پژوهش هنر، عضو هیئت علمی دانشگاه خواهد بود. شاید طرفداری از حقوق زنان در هر جامعه بتواند بن مایه و موضوع اصلی ظهور و بروز فیلم‌های فمینیستی باشد، اما نباید فراموش کرد که اینگونه آثار سینمایی تنها با این موضوع و بن مایه توسط مولفانشان ساخته نمی‌شوند و رویکرد‌های طبقاتی، جنسیتی، نژادی و حتی ضد جنسیتی را نیز در خود دارند. برای آشنایی بیشتر با مفاهیم تخصصی سینما و نقد در فضای آن، ساعت ۲۳ مخاطب شب سینمای «شب هاب هنر» به تهیه کنندگی سلمان وکیلی باشید.

استاد عندلیبی با سه اثر جدید در «نغمه‌ها»

برنامه نغمه‌های شبکه چهار سیما آخر هفته میزبان استاد محمد جلیل عندلیبی، آهنگساز و نوازنده سنتور می‌شود. مجله تخصصی و موسیقایی «نغمه‌ها» به کارگردانی حبیب ذوالفقاری از تولیدات گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که با اهالی موسیقی در حوزه‌های مختلف خوانندگی، آهنگسازی، تک نوازی، موسیقی کلاسیک، موسیقی ملل، موسیقی مقامی یا نواحی به گفتگوی صمیمانه می‌پردازد.

در برنامه این هفته که ۱۰ اسفندماه ساعت ۲۲ پخش می‌شود، با استاد محمد جلیل عندلیبی، آهنگساز و نوازنده سنتوردر مدت زمان ۶۰ دقیقه گفتگو شده است. آلبوم‌های «صبوحی زدگان»، «تنگ شکر (ساز کن)» و «با قدسیان ۴ (با عاشقان فرد اعظم)» با آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی در شهریور ماه امسال رونمایی شده است، به همین منظور در برنامه «نغمه ها» با استاد عندلیبی در خصوص آثار جدیدش به گفتگو پرداخته است.

«۴۰۵۷» از فردا روی آنتن شبکه شما

مجموعه تلویزیونی «۴۰۵۷» که به پیشرفت‌های کشور از زبان نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در چهل سال گذشته می‌پردازد، از فردا شب روی آنتن شبکه شما خواهد رفت. در نخستین قسمت از این برنامه محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از چرایی بالا رفتن نرخ ارز در سال جاری و ناگفته‌های پشت صحنه آن خواهد گفت.

پورابراهیمی در این برنامه همچنین از موانع اجرای اقتصادی مقاومتی و روند رو به رشد قلعه گنج از مناطق محروم استان کرمان با اجرای قواعد اقتصاد مقاومتی سخن گفته و ناگفته‌هایی از مفاسد اقتصادی و نقش یقه سفید‌ها در این مفاسد بیان داشته است.

برنامه ۴۰۵۷ از این هفته پنج‌شنبه شب‌ها ساعت ۲۱ و تکرار آن هم جمعه‌ها ساعت ۱۳ از شبکه شما پخش می‌شود و قرار است در طول هفته از شبکه‌های مختلف استانی هم پخش شود. «۴۰۵۷» به تهیه‌کنندگی مریم حداد، اجرای عباس طاهریان، مدیر تولیدی محمدرضا قنادان‌زاده، مدیریت تدوین و کارگردانی هنری حمیدرضا خوشبازان، دستیار تولیدی عبدالرضا منزوی و سردبیری زهرا صبورنژاد روی آنتن شبکه شما می‌رود.

«عصر عاشقی» شبکه افق این بار در شهر ری

برنامه تلویزیونی «عصر عاشقی» که جمعه‌ها از شبکه افق پخش می‌شود، دهم اسفندماه از شهر ری روی آنتن می‌رود. این برنامه شامل سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری و شعرخوانی کربلایی میلاد حسنی است، ضمن اینکه اجرای آن را هادی ربیعی بر عهده دارد و حاج امیر نعیمی هم به مداحی می‌پردازد. «عصر عاشقی» جمعه این هفته ساعت ۱۶:۳۰ به صورت زنده از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی روی آنتن شبکه افق خواهد رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها