معرفی فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)؛ اطلاعات، تصاویر و بیشتر


معرفی فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)؛ اطلاعات، تصاویر و بیشتر

در این مطلب به معرفی فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)، بیست و یکمین اثر ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول (MCU) پرداخته‌ایم که اخیرا اکران خود را آغاز کرده است. فیلم کاپیتان مارول یکی از موردانتظارترین آثار سال 2019 محسوب می‌شود که طرفداران دنیای مارول مدت‌هاست که در انتظار آن هستند. این فیلم پس از اتفاقات انتقام... نوشته معرفی فیلم کاپیتان...

در این مطلب به معرفی فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel)، بیست و یکمین اثر ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول (MCU) پرداخته‌ایم که اخیرا اکران خود را آغاز کرده است.

فیلم کاپیتان مارول یکی از موردانتظارترین آثار سال 2019 محسوب می‌شود که طرفداران دنیای مارول مدت‌هاست که در انتظار آن هستند. این فیلم پس از اتفاقات انتقام جویان: جنگ بی نهایت (Avengers: Infinity War) قرار است فصل تازه‌ای را در دنیای سینمایی مارول آغاز کند. این فیلم همچنین اولین اثر مارول است که نقش اصلی آن را یک ابرقهرمان زن بازی می‌کند.

نویسنده و کارگردان: آنا بودن و رایان فلک
بازیگران: بری لارسون، ساموئل ال جکسون، بن مندلسون، جایمن هانسو، لی پیس، آنت بنینگ، کلارک گرگ و جود لاو
ژانر: اکشن، ابرقهرمانی، علمی تخیلی
درجه سنی: PG-13 (بعضی موارد برای بچه‌های زیر 13 سال نامناسب است)
شرکت سازنده: مارول استودیوز
شرکت ناشر: والت دیزنی
مدت زمان فیلم: دو ساعت و چهار دقیقه
کشور: آمریکا
زبان: انگلیسی
بودجه: 152 میلیون دلار
تاریخ اکران: 8 مارس 2019 (17 اسفند)
خلاصه داستان: کارول دنورز (Carol Danvers) ملقب به کاپیتان مارول، به یکی از قوی‌ترین ابرقهرمانان دنیا تبدیل می‌شود هنگامی که زمین در معرض جنگ کهکشانی بزرگ میان دو نژاد بیگانه قرار می‌گیرد.

کارول دنورز اولین بار در مجموعه کامیک‌‎های ابرقهرمانان مارول (Marvel Super-Heroes) در سال 1968 معرفی شد و در سال 1977 با افزایش محبوبیت، به کامیک‌های اختصاصی خود دست یافت. او که سال‌ها با لقب خانم مارول (Ms. Marvel) مشهور بود، در سال 2012 و پس از مرگ «مار-ول» (Mar-Vell)، لبا‌س‌ او را بر تن کرده و به کاپیتان مارول جدید تبدیل شد. قدرت‌های کارول شامل پرواز کردن، قدرت زیاد، مقاومت در مقابل ضربه و جذب نیرو بوده و یکی از قوی‌ترین ابرقهرمانان دنیای مارول به حساب می‌آید. او در این فیلم برخلاف دیگر آثار ابرقهرمانی، از ابتدا قدرت‌هایش را خواهد داشت و به تدریج آن‌ها را بدست نمی‌آورد. ناگفته نماند که شخصیت مار-ول نیز در این فیلم حضور خواهد داشت.

پوسترهای رسمی فیلم کاپیتان مارول

#gallery-4 { margin: auto; } #gallery-4 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-4 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-4 .gallery-caption { margin-left: 0; } #gallery-5 { margin: auto; } #gallery-5 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-5 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-5 .gallery-caption { margin-left: 0; }

فیلم کاپیتان مارول را آنا بودن و رایان فلک هستند که بیشتر برای آثار مستقل کوچک و کمدی‌هایشان شناخته می‌شوند. اولین فیلم‌ آن‌ها، نیمه نیلوفر (Half Nelson) یک نامزدی اسکار را برای رایان گاسلینگ به همراه داشت. آخرین فیلم آن‌ها می سی سی پی گریند (Mississippi Grind) با بازی رایان رینولدز در سال 2015 به اکران در آمد و با اینکه در گیشه شکست خورد اما نظر منتقدان را جلب کرد. فیلمنامه اثر نیز توسط همین زوج نوشته شده که نشان می‌دهد مسئول اصلی خوب یا بد بودن فیلم، آن‌ها خواهند بود. کوین فایگی، رییس مارول در رابطه با این دو کارگردان گفته است: «اگر به کارهای این کارگردانان نگاه کنید، همانند بیشتر کسانی که استخدام کرده‌ایم، می‌بینید که آثارشان چندان بزرگ و وابسته به جلوه‌های ویژه نیست. بر این باورم که آن‌ها کارول را یک شخصیت غنی برای کاوش می‌بینند».

تصاویر فیلم Captain Marvel

#gallery-6 { margin: auto; } #gallery-6 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 25%; } #gallery-6 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-6 .gallery-caption { margin-left: 0; }

نقش اصلی اثر را بری لارسون بازی می‌کند که پس از بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم اتاق (Room) در سال 2015، جز محبوب‌ترین بازیگران حال حاضر هالیوود محسوب می‌شود. لارسن برای نقش‌اش، 9 ماه تمرین‌های فشرده ورزشی در رشته‌های جودو، بوکس و کشتی داشته است. تا پیش از لارسون، بازیگرانی همچون ناتالی دورمر، امیلی بلانت، ربکا فرگوسن و ایوان استراهاوسکی برای این نقش در نظر گرفته شده بودند. در کنار لارسون، ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری حضور دارد. این دو در فیلم‌های فروشگاه یونیکورن (Unicorn Store) و کونگ: جزیره جمجمه (Kong: Skull Island) با یکدیگر همبازی بودند. این فیلم همچنین اولین حضور جود لاو را در دنیای سینمایی مارول رقم می‌زند.

فیلم کاپیتان مارول هم‌اکنون روی پرده‌های سینماست و تا اینجا نمره 85 درصد را در سایت راتن تومیتوز و 65 درصد را در سایت متاکریتیک کسب نموده است. باید دید این اثر از نظر تجاری تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام