رژیم صهیونیستی سرکوب فلسطینیان را در آستانه انتخابات کنست تشدید کرده است


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمارژیم اشغالگر صهیونیست با تشدید سرکوب فلسطینیان تلاش می کند از آن برای تبلیغات انتخاباتی و کسب آرای رأی دهندگان اسرائیلی بهره برداری کند....

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما رژیم اشغالگر صهیونیست با تشدید سرکوب فلسطینیان تلاش می کند از آن برای تبلیغات انتخاباتی و کسب آرای رأی دهندگان اسرائیلی بهره برداری کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، هزاران فلسطینی دیروز با به چالش کشیدن تدابیر غیر قانونی رژیم اشغالگر، نماز جمعه را نزدیک باب الرحمه در مسجد الاقصی برگزار کردند.
دیب حورانی خبرنگار المنار در کرانه باختری گفت با وجود حضور گسترده نظامیان اشغالگر، بیش از 40 هزار نمازگزار نماز جمعه را در مسجد الاقصی برگزار کردند. دهها نفر از این نمازگزاران کسانی بودند که اشغالگران آنان را از شرکت در نماز جمعه در مسجد الاقصی منع کرده اند. آنان نماز جمعه را در منطقه باب الاسباط و باب الرحمه برگزار کردند.
عرفات نجیب از نگهبانان مسجد الاقصی که از شش ماه پیش از کار و حضور در مسجد الاقصی منع شده است گفت: « سیاست پراکندن نگهبانان مسجد الاقصی به این منظور است که شهرک نشینان بتوانند حرمت مسجد الاقصی را زیر پا بگذارند. ما با این حال به یاری خدا توانسته ایم با همراهی دیگر نگهبانان از حریم مسجد الاقصی مراقبت کنیم.»
راسم عبیدات تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: « ما در مسجد الاقصی حضور یافته ایم تا با اقدامات ظالمانه اسرائیل بر ضد بسیاری از جوانان و شخصیتهای ملی و دینی مقابله کنیم، کسانی که از حضور در مسجد الاقصی منع شده اند. ما تاکید داریم که به این اقدامات باید پایان داده شود.»
نمازگزاران جمعه نماز خود را با شعار شکستن قانون منع مشارکت فلسطینیان، برگزار کردند. پیشتر فعالان فلسطینی خواستار تلاش برای مقابله با این تصمیم دشمن اشغالگر شده بودند، تصمیمی که براساس آن بیش از 140 شهروند فلسطینی از حضور در مسجد الاقصی منع شده اند.
ناصر قوس دبیر کل جنبش فتح در بخش قدیمی قدس اشغالی که او نیز از شش ماه پیش از حضور در مسجد الاقص منع شده است گفت: « ما به جهان می گوییم که ما باید در مسجد خود نماز بخوانیم و به هیچ کس اجازه نمی دهیم که ما را از مسجد الاقصی دور کند.»
نمازگزاران فلسطینی با حضور گسترده در محوطه باب الرحمه، تصمیم دشمن اشغالگر را برای بستن آن به چالش کشاندند. این در حالی است که پایمردی و مقاومت فلسطینیان تاکنون مانع اجرای این تصمیم اشعالگران شده است.
در همین حال رژیم اشغالگر صهیونیست با نزدیک شدن زمان انتخابات این رژیم در ماه آینده، بر اقدامات تنبیهی خود برضد فلسطینیان افزوده است تا از آن برای تبلیغات انتخاباتی و کسب آرای رأی دهندگان اسرائیلی بهره برداری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری