آشنایی جمعی از طلاب حوزه اهل بیت(ع) شیکاگو با اسلامی سازی علوم


آشنایی جمعی از طلاب حوزه اهل بیت(ع) شیکاگو با اسلامی سازی علوم

تعدادی از طلاب مدرسه علمیه اهل بیت علیهم السلام شیکاگوی آمریکا ضمن بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با الزامات و فرآیند تولید علوم انسانی اسلامی آشنا شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: صبح امروز (شنبه، 18 اسفند) تعدادی از طلاب مدرسه علمیه اهل بیت علیهم السلام شیکاگوی آمریکا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کردند.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «حکیمیان» در ابتدای این دیدار ضمن خوشآمدگویی به مهمانان، فعالیت های طلاب آمریکایی را که عهده دار رسالت الهی هستند را مصداق آیه ۳۹ سوره احزاب دانست.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجه مشترک مردم ایران با مردم آمریکا، اظهار امیدواری کرد: دولتمردان آمریکایی هم همانند مردم آمریکا با مردم ایران از در مهربانی و دوستی درآیند.

حکیمیان در ادامه به معرفی کامل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مهمانان پرداخت.

همچنین، در ادامه این دیدار «مجید کافی»، معاون پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه با اشاره به رسالت اصلی این پژوهشگاه که در راستای اسلامی کردن علوم انسانی است به طور مشروح مؤلفه های اسلامی کردن علوم انسانی را برای طلاب مدرسه علمیه اهل بیت علیهم السلام شیکاگو تشریح کرد.

سخنران بعدی این مراسم «محمد فتحعلی خانی» بود.

عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه بیان کرد: برای تولید علوم انسانی اسلامی لازم است که با پدیده های اجتماعی تماس مستقیم برقرار شود و درصورتی که کارکرد این پدیده ها مورد تأملات نظری قرار گیرد و این کار به کرات و با هدف باسازی مناسبات اجتماعی صورت بگیرد در نهایت منجر به اسلامی سازی علوم انسانی می شود.

در ادامه این دیدار مهمانان سئوالاتی را مطرح کردند که توسط مسئولان حاضر در جلسه پاسخ داده شد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!