اسلام ناب محمدی (ص) و عرفان فاطمی تنها راه نجات بشریت است


اسلام ناب محمدی (ص) و عرفان فاطمی تنها راه نجات بشریت است

کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی گفت: اسلام ناب محمدی (ص) و عرفان فاطمی تنها راه نجات بشریت است و همچنین وجود حضرت فاطمه زهرا (س) موجب استمرار حکومت نبوی شده است و بدین جهت است که مخاطب دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) تمامی عصرها و نسل ها تا قیامت هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به جزیره قشم، مراسم پرفیض دعای «ندبه» از سوی شبکه یک سیما و با مشارکت هیئت مذهبی رزمندگان اسلام استان هرمزگان، صبح جمعه ۱۰ اسفندماه ۹۷ با نوای حاج امیر عارف به منظور پاسداشت مجاهدت شهدای مدافع حرم «شهیدان خلیل تختی نژاد، یدالله قاسم زاده، عبدالحمید سالاری» در جوار یادمان دو شهید گمنام در محل مسجد امام حسن مجتبی (ع) جزیره قشم برگزار شد.

حضرت زهرا (س) آرمان الهی و رحمانی را به بشریت هدیه کرد

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی و مدیر مؤسسه طلیعه ظهور، در این مراسم اظهار کرد: میلاد کوثر قرآنی حضرت زهرای مرضیه (س) باعث ارزانی آرمان الهی و آرمان رحمانی به بشریت شد و خداوند سبحان گران ترین گوهر عالم هستی را به اسلام هدیه کند.

اسلام ناب محمدی (ص) و عرفان فاطمی تنها راه نجات است

کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی ادامه داد و گفت: اسلام ناب محمدی (ص) و عرفان فاطمی تنها راه نجات بشریت است و همچنین وجود حضرت فاطمه زهرا (س) موجب استمرار حکومت نبوی شده است و بدین جهت است که مخاطب دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) تمامی عصرها و نسل ها تا قیامت هستند.

عرفان فاطمی بندگان خدا را «عِبَادِی الشَّکورُ» تربیت می کند

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه عرفان فاطمی یک عرفان شاکرانه است، افزود: عرفان فاطمی بندگان خدا را «عِبَادِی الشَّکورُ» تربیت می کند و همچنین شکرگذاری عقلی و شکرگذاری قلبی از دیگر مراحل سبک زندگی مبتنی بر عرفان فاطمی است.

نویسنده کتاب اخلاقی و تربیتی «خانواده و تربیت مهدوی» با اشاره بر اینکه تجلی و سلوک خانواده علوی و خانواده فاطمی به عنوان بالنده‌ترین الگوی خانواده رحمانی در آیات سوره های «انسان» و «کوثر» ذکر و برشمرده است.

اهداف خانواده مهدوی

وی در ادامه به پرداخت و گفت: رسیدن به آرامش و عشق از طریق محبوب الهی یکی از اهداف مهم خانواده مهدوی است و همچنانی که افزایش ایمان در اثر این آرامش است و تجلی آرمانی و عرفانی خصوصیات خانواده مهدوی در آیات 74 سوره «فرقان» و آیات سوره «روم» اشاره شده است.

دعای قرآنی در قنوت نمازهای حضرت امیرالمومنین (ع)

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور یادآور شد: اولین امام شیعیان حضرت ابوتراب امام علی (ع) آیه 74 سوره فرقان «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِمام» را به عنوان بیشترین دعای قرآنی در قنوت نمازهای حضرت امیرالمومنین (ع) خوانده شده است و لذا مقام قرّه العینی مقام آرامش است، و قرّه العینی به معنی روشنی چشم است امّا این واژه از قرار می‌آید، یعنی آرامشی که از چشم ها بتوان آن را دریافت. به عبارت دیگر مقام قرّة العینی، مقام آرامش خانوادگی است؛ آرامشی که نتیجه آن بهشتی شدن تمام اعضای خانواده باشد و در نتیجه این مورد، رسیدن به پیشوایی متّقین است.

اسلام ناب محمدی (ص) و عرفان فاطمی تنها راه نجات بشریت است

حجت الاسلام حیدری کاشانی افزود: اگر همه مومنین و مسلمانان موحد جهان به قرآن کریم و عترت اهل بیت پیامبر اسلام (ص) تمسک کنند، اهل گمراهی و ضلالت نخواهند بود.

نعمت امامت و ولایت «جَنَّاتِ النَّعیم» است

مولف کتاب «برکت‌یابی شغلی» با بیان اینکه بیان «جَنَّاتِ النَّعیم» در قرآن به منظور نعمت امامت و ولایت است، تصریح کرد: محور وحدت به تمسک از قرآن و عترت به زعامت امامت و ولایت است و رهبری که بر اساس عرفان فاطمی تربیت شده است، سن عاشقی را پایین می آورد و رویش ها جوان و نوجوانان را جذب عرفان اخلاقی فاطمی می کند.

دعای آسمانی «عرفه» برپا کننده دانشگاه الهی

کارشناس مباحث فرهنگ مهدوی با تاکید بر اینکه دعای آسمانی «عرفه» دانشگاه الهی را در جهان بر پا می کند، عنوان کرد: شما اگر می خواهید منشور حکومت اسلامی، علوی و فاطمی را ببینید، این منشور در دعای عرفه سیدالشهدا (ع) است.

برگزاری دعای ندبه به مناسبت میلاد پنجمین پیشوای شیعیان در مصلای خورموج

یادآور می شود، مراسم پرفیض دعای «ندبه» از سوی شبکه یک سیما و با مشارکت هیئت مذهبی رزمندگان اسلام شهرستان دشتی، صبح جمعه ۱۷ اسفندماه ۹۷ مصادف با میلاد با سعادت پنجمین پیشوای شیعیان حضرت امام محمدباقر (ع)، با سخنرانی آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس حوزه های علمیه کشور و با نوای حاج احمد زین العابدین در محل مصلای امام خامنه ای شهر خورموج واقع در ۸۰ کیلومتری مرکز استان بوشهر برگزار می گردد.

حامد فکوری، خبرنگار خبرگزاری شبستان

پایان پیام/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق