90 نفر از فعالان کانون های مساجد هرمزگان به مشهد اعزام می شوند


90 نفر از فعالان کانون های مساجد هرمزگان به مشهد اعزام می شوند

حجت الاسلام پهلوانی از اعزام 90 نفر از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان به مشهد مقدس خبرداد و گفت: این برنامه در راستای بزرگداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد اجرا می شود.

حجت الاسلام «احمد پهلوانی»، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس عنوان کرد: به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و به پاس تجلیل از اعضای فعال کانون ها، دوره آموزشی با محوریت گام دوم انقلاب با بچه های مسجد در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سهمیه استان هرمزگان در این دوره آموزشی 90 نفر اعلام شده است، افزود: 45 نفر از مدیران، رابطین و ائمه جماعات و 45 نفر از خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان 23 اسفند بندرعباس را به مقصد مشهد ترک خواهند کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: اعضای شرکت کننده در این اردو علاوه بر شرکت در نشست ها و گعده های پیش بینی شده در مشهد، در طول مسیر در اتوبوس نیز در رابطه با گام دوم انقلاب و نقش بچه های مسجدی در تحقق آن به بحث می نشینند و ایده و راهکارهای خود برای عملیاتی کردن فرامین رهبری در سطح کانون ها را ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: جوانان شرکت کننده در این اردو در قالب دوره های آموزشی و بصیرت افزایی که با حضور اساتید برجسته برگزار می شود، علم و استدلال مواجهه با شبهات را آموزش خواهند دید.

پهلوانی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع بزرگداشت 18 اسفند با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: دیدار و تجلیل از دو خانواده شهید مدافع حرم و دفاع مقدس از شاخص ترین برنامه ها بود.

وی افزود: برپایی نخستین نمایشگاه منطقه ای خوشه های خلاقیت روستا با حضور استان های جنوبی کشور به میزبانی کانون فرهنگی هنری اباعبدالله الحسین(ع) در روستای بازیاری شهرستان میناب یکی دیگر از این برنامه ها به شمار می رود.

این مقام مسئول، برگزاری پنجمین همایش نقش زنان در تداوم انقلاب و تحقق تمدن نوین اسلامی با حضور واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان هرمزگان در حسینیه عاشقان ثارالله را یکی دیگر از برنامه های بزرگداشت 18 اسفند برشمرد.

پهلوانی اضافه کرد: برگزاری نشست تبیین نقش جوانان مساجد در گام دوم انقلاب و تجلیل از برترین های جشنواره سرود استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد و سخنرانی دکتر ارزانی درنشست «بررسی جایگاه انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل» در ستاد نیروی دریایی سپاه از دیگر برنامه ها بود.

وی عنوان کرد: اردوی 90 نفره اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)