محوری ترین رسالت کانون ها شناسایی ظرفیت های بومی و رفع آسیب هاست


محوری ترین رسالت کانون ها شناسایی ظرفیت های بومی و رفع آسیب هاست

حجت الاسلام بارانی نقش کانون های فرهنگی هنری در رونق بخشی به مساجد را بسیار موثر و کلیدی دانست و گفت: تحلیل و بررسی آسیب ها و مشکلات و همچنین شناسایی پتانسیل و ظرفیت های بومی و منطقه ای برای رفع چالش ها از محوری ترین رسالت کانون های مساجد است.

حجت الاسلام «محمد بارانی»، امام جمعه شهر هشتبندی بخش توکهور شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس ضمن تبریک 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهت کرد: کانون های مساجد یکی از برکات بسیار ارزشمند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در راستای مشارکت دادن به آحاد مردم به ویژه نسل جوان برای حفاظت و پاسداری و نشر ارزش های والای اسلام ناب، فرهنگ دینی، سیره نبوی، معارف اهل بیت(ع)، سیاست های نظام، اندیشه های نورانی امام(ره) و تلاش در جهت تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه طی 26 سال گذشته هرجا که کانون فرهنگی هنری فعال داشته ایم، شاهد پویا و فعال شدن سایر ارکان مسجد نیز بوده ایم، افزود: رفع آسیب های اجتماعی نیز در گرو تقویت کانون ها و ورود جدی آنها با محوریت امام جماعت به این مقوله است.

امام جمعه شهر هشتبندی بخش توکهور یکی از آسیب های مساجد را وجود تابلوهای فراوان دانست و عنوان کرد: به همت جوانان مومن و انقلابی شهر هشتبندی از سه سال پیش قرارگاه فرهنگی الزهرا(س) در مسجد جامع این شهر راه اندازی شد و همه تشکل های فعال در مسجد زیر مجموعه این قرارگاه با محوریت کانون فرهنگی هنری قرار گرفت.

وی با اشاره به الگوی گیری از طرح موفق فرهنگی تربیتی مسجد صفای تهران در اجرای برنامه های قرارگاه فرهنگی الزهرا(س) مسجد جامع هشتبندی، گفت: 120 دانش آموز در قالب این طرح از غروب روز پنجشنبه و همراه با اقامه نماز جماعت تا ساعت هشت صبح روز جمعه در مسجد بسر می برند.

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه دانش آموزان در این طرح در دسته های 15 نفره تقسیم می شوند و هرکدام نیز زیر نظر یک مربی در کلاس های آموزشی طرح شرکت خواهد کرد، افزود: قرآن، احکام، اخلاق، کتابخوانی، هنری سیاسی و بصیرتی از سرفصل های این دوره های آموزشی است.

محوری ترین رسالت کانون ها شناسایی ظرفیت های بومی و رفع آسیب هاست

وی، آموزش و اجرای سرود، تئاتر و شعر و همچنین شرکت در کلاس های کمک درسی را از دیگر بخش های این برنامه ذکر و اضافه کرد: برپایی دوره های آموزشی اشتغالزایی نظیر «مکانیک» و ...، صنایع دستی، ورزشی شامل فوتبال، والیبال، فوتسال، فوتبال دستی، تنیس روی میز، دارت و شطرنج از دیگر برنامه های این طرح است.

امام جمعه هشتبندی به پیش بینی اردوهای مختلف در این طرح نیز اشاره کرد و گفت: اردوهای درون بخشی، درون شهرستان و درون استانی هر ماه به صورت منظم برگزار می شود و هر سال یکبار نیز اعضای شرکت کننده در طرح به اردوی 10 روز مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در ااین طرح از 15 مربی و پنج نفر به عنوان عوامل اجرایی استفاده می شود، تصریح کرد: اساتید و مربیان طرح در طول هفته به مدارس و منازل دانش آموزان شرکت کننده در طرح مراجعه و مسائل تحصیلی و انضباطی آنها را پیگیری و رصد می کنند.

بارانی از تشکیل ستاد ازدواج آسان جوانان به عنوان یکی از شاخص ترین برنامه های قرارگاه فرهنگی الزهرا(س) مسجد جامع شهر هشتبندی نام برد و بیان کرد: تا کنون شش دوره جشن ازدواج آسان به همت این ستاد برگزار و بیش از 600 زوج جوان با کمترین هزینه به خانه بخت رفته اند.

وی فرهنگ سازی در رابطه با فرهنگ کار و کسب روزی حلال را از دیگر برنامه های این ستاد برشمرد و افزود: اگر فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود و مردم تنها پشت میزنشینی را کار ندانند بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور مرتفع خواهد شد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت