بنز پلیسی در دیوار؛ بررسی‌های قبل از خرید مرسدس بنز الگانس


مطلب بنز پلیسی در دیوار؛ بررسی‌های قبل از خرید مرسدس بنز الگانس برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ بنز الگانس در ایران مردم را به یاد ماشین‌های پلیس می‌اندازد. این خودرو با حداقل آپشن برای خودروهای پلیس ایران و با آپشن‌های بیشتر و ظاهری کمی متفاوت‌تر به...

بنز الگانس در ایران مردم را به یاد ماشین‌های پلیس می‌اندازد. این خودرو با حداقل آپشن برای خودروهای پلیس ایران و با آپشن‌های بیشتر و ظاهری کمی متفاوت‌تر به عنوان سدان خانوادگی با کیفیت و کم استهلاک وارد ایران شد. نام اصلی این خودرو مرسدس بنز کلاس E با اتاق W211 است. متاسفانه‌ خودروهایی که در ناوگان پلیس بودند بسیار زود مستهلک شدند و مخارج نگهداری آنها سرسام‌آور شد. دولت تصمیم به فروش بنز الگانس به صورت مزایده‌ای کرد و آنها را از ناوگان خود خارج کرد. ایرانی‌ها بعدا در کلاس خودرویی مخصوص خانوار چند مدل دیگر از این خودرو را وارد ایران کردند؛‌ زیرا تقاضا برای این خودرو خوش رکاب در آن زمان بالا بود.

بررسی ظاهر و کابین بنز الگانس

پهنای و ارتفاع کابین این مدل، کمی از مدل‌های قبلی بزرگ‌تر است، به صورتی که سه سرنشین نسبتا بزرگ و بلند قامت می‌توانند به راحتی در صندلی‌های پشت بنشینند؛‌ پس اگر خانواده‌ی ۵ نفره‌ی نسبتا درشت اندام و قد بلندی دارید، خرید بنز الگانس می‌تواند تمام اعضای خانواده را در سفرها راضی نگه دارد. به نظر شما خودرویی که پلیس انتخاب کرده‌ بود به جز فضای کابین بزرگ، باید چه ویژگی‌های ظاهری دیگری می‌داشت؟‌ بدنه‌ی محکم و مقاوم ویژگی مهم دیگر است.

بنز پلیسی در دیوار؛ بررسی‌های قبل از خرید مرسدس بنز الگانس

اگر در کودکی بازی‌های کامپیوتری تعقیب و گریز را بازی کرده باشید یا به فیلم‌های دزد و پلیسی علاقه‌مند باشید دقیقا متوجه این موضوع خواهید شد. خوشبختانه بدنه‌ی الگانس از جنس آلیاژ آلومینیوم و فولاد ساخته شده و مقاومت آن نسبت یه مدل‌های هم کلاس خود بیشتر است. ظاهر خودرو خوش چهره، کمی جدی، خشن و البته شیک به نظر می‌رسد. زمانی که برای اولین بار این خودرو را به عنوان خودروی پلیس وارد کشور کردند، همه موافق بودن که الگانس خودروی شیکی است. این خودرو توانسته است ۵ ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی انکپ اروپا را کسب کند؛‌ می‌توانید به امنیت آن اعتماد کنید. در سال ۲۰۰۲ این سطح از ایمنی در میان خودروهای هم رده بسیار بالا بود.

موارد فنی خودرو

این مدل در برابر مدل‌های جدید بنز، دیگر خودرویی کلاسیک محسوب می‌شود. با این حال قطعات یدکی بنز الگانس به راحتی در بازار پیدا می‌شوند. خریدارانی که قصد خرید بنز الگانس کارکرده را دارند از نظر تامین قطعات به مشکل نخواهد خورد. دو مدل از الگانس وارد کشور شد. مدل اولی e200 کمپرسور است که برای مصرف خانوار وارد شد. این خودرو دنده اتومات است و می‌تواند در ۹.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

همانطور که اعداد نشان می‌دهند این شتاب برای یک خودرو پلیس مناسب نیست. اما مدل دوم که ناوگان پلیس از آن استفاده می‌کرد مدل e240 بود که می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تقریبا ۸ ثانیه است. در سال‌های بعد دو مدل قدرتمند‌تر یعنی e280 و e350 نیز وارد بازار سدان‌های ایران شدند که به ترتیب شتاب ۷.۳ و ۶.۹ ثانیه داشتند. هر سال گیربکس ها تقویت می‌شدند و کارکرد موتور نیز بهتر می‌شد.

در دیوار چند بخرم؟

قیمت این خودرو دقیقا بستگی به مدل و سال تولیدش می‌تواند بسیار متنوع باشد. در سایت دیوار یک بنز e240 مدل سال ۲۰۰۵ با تمام آپشن‌ها و با کارکرد ۱۳۷ هزار کیلومتر به قیمت ۳۲۵ برای فروش آگهی شده است. در آگهی دیگری مدل e280 سال ۲۰۰۵ که ۱۲۵.۰۰۰ کیلومتر راه رفته‌ است را ۴۶۸ میلیون تومان می‌فروشند. آگهی‌ها را برای یافتن بهترین قیمت‌ها و آگاهی از شرایط ویژه‌ی خودروها بررسی کنید.

منبع : ویرلن

پایان رپورتاژ آگهی./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت