مخالفت 85 درصدی کویتی‌ها با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی


مخالفت 85 درصدی کویتی‌ها با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نظرسنجی اندیشکده آمریکایی، مخالفت گسترده کویتی‌ها با برقراری روابط با تل‌آویو و حمایت بیش از نیمی از‌آن‌ها از حفظ روابط حسنه با ایران را نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نتایج نظرسنجی «اندیشکده واشنگتن» حکایت از آن دارد که 85 درصد اهالی کویت مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس هستند.

به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» علاوه بر حمایت گسترده کویتی‌ها از عدم برقراری روابط با تل آویو، 52 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اندیشکده مذکور حمایت خود را از «نیروی مقاومت حماس» بیان کردند.

به نوشته این وبگاه، 63 درصد اهالی کویت همچنین در رابطه با طرح پیشنهادی آمریکا در زمینه مذاکرات فلسطین با رژیم صهیونیستی گفته‌اند که کشورهای عربی باید در این مذاکرات حاضر باشند.

در حالی‌که در این نظرسنجی حمایت از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در این کشور یک و نیم میلیون نفری فراتر از 5 درصد نرفت، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه موفق به کسب حمایت 64 درصد از اهالی این کشور شد.

به گزارش فارس، نظرسنجی اندیشکده واشنگتن همچنین مشخص کرد که 52 درصد اهالی کویت بر این باورند که این کشور باید روابط حسنه‌ خود با ایران را حفظ کند. چندی قبل نیز «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض خواستار تداوم رابطه با ایران شده بود.

60 درصد اهالی کویت نیز معتقدند که اصلاحات سیاسی و اقتصادی داخلی مهمتر از منافع خارجی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس