وجود بیش از 2 هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در خراسان رضوی


وجود بیش از 2 هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از دو هزار پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تامین منابع مالی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس، علیرضا رزم‌حسینی شامگاه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی که در خوشاب برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه فضای کسب و کار واقعی در این شهرستان وجود ندارد، اظهار داشت: فرماندار و بخشدار بر حسب وظیفه ذاتی مسؤولیت امنیت و مسائل سیاسی شهرستان را برعهده دارند.

استاندار خراسان رضوی افزود: خوشبختانه شهرستان خوشاب حدود یک هزار میلیارد تومان تولید محصولات کشاورزی دارد که اگر سالانه 10 درصد در حوزه صنعت یا صنایع وابسته غذایی سرمایه‌گذاری می‌کردند، این شهرستان توسعه‌یافته‌تر و آبادتر می‌شد و امیدواریم با همکاری ارکان مثلث توسعه اقتصادی و معین اقتصاد مقاومتی، فضای شهرستان خوشاب به فضای سرمایه‌گذاری در عمل بازگردد.

وی بیان کرد: مزیت شهرستان خوشاب در حوزه کشاورزی است و می‌توانیم در این حوزه تولید ثروت داشته باشیم.

رزم‌حسینی همچنین در خصوص بلاتکلیف ماندن پروژه چهار بانده شدن محور سبزوار– خوشاب، تصریح کرد: هم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم و منابع اعتبارات دولتی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار خوشاب و مسؤولان استانی بر اساس مصوبات دولت این مطالبه چندین ساله مردم این شهرستان پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: تنها احداث جاده کافی نیست بلکه باید مردم نسبت به مشارکت‌های اقتصادی و ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزایی با دولت همیاری کنند.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه بودجه‌های دولتی برای اجرای پروژه‌ها بسیار محدود است، بیان کرد: هم اکنون بیش از دو هزار پروژه نیمه تمام در خراسان رضوی داریم بنابراین تکمیل این پروژه‌ها نیازمند تامین منابع مالی است.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی در حوزه اشتغال از سهمیه 612 میلیارد تومان اعتباری که به استان اختصاص یافته، 422 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه اشتغالزایی در استان توزیع شده است.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: استان در حوزه اشتغالزایی رتبه خوبی در سطح کشور دارد ولی کافی نیست و با اجرای الگوی معین اقتصاد مقاومتی متقاضیان اشتغال برای اشتغالزایی تسهیلات دریافت می‌کنند.

به نقل از فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل