دوخت مانتو عبایی به 2 روش ساده


دوخت مانتو عبایی به 2 روش ساده

دوخت مانتو عبایی ساده است و نیاز به کشیدن الگو به شکل جداگانه ندارد. با دو روش برش از راسته پارچه و برش از اریب پارچه می‌توانید دو مدل مانتو عبایی شیک بدوزید.

دوخت مانتو عبایی به 2 روش ساده
ستاره | سرویس خانه‌داری - دوخت مانتو عبایی یکی از دوخت‌های آسان است که اگر خیلی هم در خیاطی حرفه‌ای نباشید، با یک پارچه مناسب و و کمی دقت می‌توانید برای خودتان یک مانتو عبایی شیک، ساده و جذاب بدوزید. هر چه پارچه ریزش بیشتری داشته باشد یا به عبارت دیگر لخت‌تر باشد، مانتو عبایی زیباتر به چشم می‌خورد؛ پارچه‌هایی مثل کرپ، ساتن و حریر.
دوخت مانتو عبایی به دو روش انجام می‌شود؛ از راسته پارچه و از اریب پارچه. مانتوی دوخته شده با هر دو روش تن خور شیک و مناسبی خواهد داشت.


روش اول دوخت مانتو عبایی (برش از راسته پارچه)

برای این مدل دو قد پارچه با پهنای ۱۲۰ تا ۱۵۰ نیاز است. پهنای الگو به اندازه عرض پارچه است. (البته این مدل نیازی به کشیدن الگو به طور جداگانه ندارد و می‌توان تمام مراحل را روی پارچه انجام داد)
دوخت مانتو عبایی به 2 روش ساده
از دولای بسته پارچه ۸ سانتی متر اندازه می‌زنیم. (این برای گودی پشت گردن است) ۲ سانتی متر پایین آمده و گوی گردن را رسم می‌کنیم. از قسمت دولای باز ۲۰ سانتی متر از بالای الگو پایین آمده و از گودی گردن به این نقطه وصل می‌کنیم. (این قسمت سرشانه و آستین مانتو است) ۲۵ سانتی متر برای بازی مچ در نظر بگیرید. قد آستین و سرشانه را حساب کنید و هر چقدر از خط آستین الگو کم دارید، به صورت مچی به لب آستین اضافه کنید. (حدود ۲۰ سانتی متر کفایت می‌کند) برای الگوی جلو نیز تمام این مراحل را اجرا کنید. حال از قسمت گودی گردن، خط صافی از ۸ سانتی متر تا پایین رسم می‌کنیم. (این مانتو جلو باز است و می‌توان از کمربند یا سنجاق سینه برای بسته شدن آن استفاده کرد) برای قسمت یقه پشت، سجاف آماده کرده و برای جلو می‌توان از خود پارچه ۳ سانتی متر جای دوخت گذاشت. جای دوخت را به داخل برگردانده و از رو بدوزید.


روش دوم دوخت مانتو عبایی (برش از اریب پارچه)

برای این مدل از پارچه‌ای به عرض ۱۵۰ سانتی متر و قد ۱۵۰ سانتی متر استفاده می‌شود. (یعنی یک مربع ۱۵۰ در ۱۵۰ آماده کنید)
دوخت مانتو عبایی به 2 روش ساده
قطر مربع را تا بزنید. به این ترتیب دولای بسته پارچه روی اریب پارچه قرار می‌گیرد. از سه گوش پایین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر بالا آمده و قیچی می‌زنیم (این قسمت پایین مانتو است و ادامه آن قد مانتو)

دوخت مانتو عبایی به 2 روش ساده

هر مقدار از قد مانتو که در قسمت ترکی پارچه است، به همان اندازه در قسمت دولای بسته و اریب پارچه علامت بزنید. حال پارچه را باز کرده و از خطی که علامت زده‌اید ۸ سانتی متر به دو طرف علامت بزنید. قسمت وسط جلو را به نقاط علامت زده شده وصل کنید. ۱۵ سانتی متر برای بیرون آمدن دست در نظر بگیرید.

دوخت مانتو عبایی به 2 روش ساده

این مدل فقط درز در سر شانه دارد. جلوی این مدل نیز باز است و می‌توان از کمربند استفاده کرد.

دوخت مانتو عبایی به 2 روش ساده

مراحل برش دوخت مانتو عبایی

دوخت مانتو عبایی به 2 روش ساده


مانتو عبایی گشاد، آزاد و راحت است و بیشتر در بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید: مدل مانتو جلو باز پاییزه (مانتو جلو باز اسپرت و مجلسی پاییزه)

اگر تجربه‌ای در زمینه دوخت مانتو عبایی دارید یا برای اولین بار است که می‌خواهید یک مانتو عبایی بدوزید، می‌توانید سوالات، تجربیات و نظرات خود را از طریق بخش "ارسال نظر" در پایین همین صفحه برای ما ارسال کنید تا ما پاسخ سوالات شما را داده و تجربیاتتان را با سایر کاربران ستاره به اشتراک بگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی