اردوغان: ترکیه اجازه تشکیل کمربند تروریستی در شمال سوریه را نمی دهد


اردوغان: ترکیه اجازه تشکیل کمربند تروریستی در شمال سوریه را نمی دهد

تهران – ایرنا – «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه گفت: ترکیه اجازه ایجاد یک کمربند تروریستی در شمال سوریه علیه خود را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که در شهر اسکندرون ترکیه صحبت می کرد، افزود: ترکیه گروه های تروریستی در مرزهای جنوبی با سوریه و عراق را متوقف خواهد کرد.
وی گفت: اجازه تشکیل یک کمربند تروریستی از سوی گروه های «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» در شمال سوریه را نمی دهیم.
رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد که کشورش منطقه امنی در شمال سوریه ایجاد خواهد کرد تا سوری ها حاضر در خاک ترکیه به سلامت به کشورشان بازگردند.
اردوغان تاکید کرد که طرف های مخالف ترکیه و آن هایی که با گروه های تروریستی همکاری می کنند، انتخابات محلی 31 مارس را زیر نظر دارند و آرزو می کنند تا حزب عدالت و توسعه در این انتخابات شکست بخورد.
وی افزود که اطمینان دارد دولت و مردم ترکیه تمام طرح هایی که علیه این کشور در انتخابات آینده برنامه ریزی شده را ناکام خواهد گذاشت.
'مولود چاووش اوغلو' وزیر امور خارجه ترکیه پیش تر از توافق کشورش با آمریکا درخصوص اخراج نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از منبج و خلع سلاح این تشکیلات و ورود ارتش ترکیه به منبج خبر داده بود.
براساس توافق بین ترکیه و آمریکا، مقرر شده است که نیروهای گروه پ.ک.ک و ی.پ.گ(دو گروه کردی مخالف ترکیه) از منطقه خارج شوند و امنیت شهر منبج سوریه به صورت مشترک توسط ترکیه و آمریکا تامین شود.
شبک**9365**1908

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید