اجرای طرح اجتماعی پدران فردا در یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران


طرح‌های غیرانتفاعی اینچنینی سال‌هاست که در کشورهای توسعه یافته اجرا شده و نتایج آن در همین توسعه‌یافتگی و بهره‌وری انسان‌ها دیده می‌شود.

عصر ایران - پروژه اجتماعی "پدران فردا" با نیت افزایش محبت بین پدران و پسران در قالب یک فرآیند غیرانتفاعی و حرکتی خودجوش توسط برخی از شهروندان در یکی از مدارس تهران اجرائی شد.

اجرای طرح اجتماعی "پدران فردا" در یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران

این روزها که "مشارکت" عنصر عزیز و مفقوده فرآیند اجتماعی است، اکثریت جمعیت ایران که دهه سوم زندگی را می‌گذرانند، آرام آرام و به شکلی در خور بلوغ 30 سالگی، خود را برای ورود داوطلبانه به روند پروژه‌های اجتماعی آماده می‌کنند. روندی که تا کنون در گوشه و کنار دنیا، از همکاری ارگان‌ها و مردم به نجات جنگل‌های در حال نابودی، حفظ و پاکیزگی بیشتر محیط زیست، حفاظت از حیوانات، ساخت فضاهای مناسب شهری و توانمندسازی کودکان امروز و تبدیل آنها به انسان‌هایی فوق‌العاده درآینده منجر شده است.

اجرای طرح اجتماعی "پدران فردا" در یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران

در این راستا برخی از شهروندان، در اقدامی ساده اما ارزشمند فضایی را در یک مدرسه رقم زدند تا 46 نفر از دانش‌آموزان پایه‌ اول تا چهارم فارغ از هیاهیوی این روزهای جامعه، ساعاتی شاد را در کنار پدرانشان به بازی و شادی و محبت بگذرانند. ارتباطی عمیق و لذتبخش که کودکان را به "بودن" در کنار خانواده و پدران را به "صمیمت" و "ابراز" بیشتر تشویق خواهد کرد.

اجرای طرح اجتماعی "پدران فردا" در یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران

بسیاری از این دانش‌آموزان در این پروژه اجتماعی اعلام کردند که پدرانشان فراقت زیادی برای با آنها بودن نداشته و این فرصت برایشان نیز به ندرت فرآهم می‌شود.

در این پروژه از دانش‌آموزان کلاس اول تا چهارم خواسته شد تا علاقه خود را به صورت نامه و نقاشی به پدران ابراز کرده و پس از آن با پدرانشان به بازی پرداختند.

اجرای طرح اجتماعی "پدران فردا" در یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران

حامیان این طرح هدف خود از اجرائی کردن این پروژه را ایفای نقش شهروندی و پذیرفتن مسئولیت انسانی برای داشتن جامعه‌ای شاد و افرادی سالم عنوان کردند. آنها اعلام کردند که به عنوان یک شهروند پای ساختن جامعه‌ای سالم، شاد، افرادی با اعتماد به نفس در آینده و تشکیل خانواده‌های آرام و پر مهر ایستاده‌اند.

اجرای طرح اجتماعی "پدران فردا" در یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران

طرح‌های غیرانتفاعی اینچنینی سال‌هاست که در کشورهای توسعه یافته اجرا شده و نتایج آن در همین توسعه‌یافتگی و بهره‌وری انسان‌ها دیده می‌شود. این طرح می‌تواند الگو و سیاستی برای تمام ارگان‌های آموزشی در جهت پرورش پدران و مادران توانمند،عمیق و شاد فردا باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی