دوره آموزشی زبان وحی برای حوزویان و غیرحوزویان اصفهان برگزار می‌شود


دوره آموزشی زبان وحی برای حوزویان و غیرحوزویان اصفهان برگزار می‌شود

گروه معارف ــ مدیر گروه أحباب لغة‌الوحی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری دوره‌های آموزش زبان عربی در دو سطح طلاب و غیر‌طلاب خبر داد.

دوره آموزشی زبان وحی برای حوزویان و غیرحوزویان اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، محمدابراهیم‌ اخوان‌دردشتی، مدیر گروه أحباب لغة‌الوحی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مسئولیت برگزاری دوره‌های آموزش زبان عربی با رویکردی جدید برعهده گروه أحباب لغةالوحی است که با همکاری و حمایت علمی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.
وی گفت: آشنایی بیشتر با زبان وحی و فهم و درک معجزه بودن قرآن کریم، تقویت دروس ادبیات حوزه، تقویت علمی و اعتقادی و تبلیغی طلاب در عرصه بین الملل خصوصاً در ایام حج و زیارت اربعین حسینی، آشنایی و توانمند ساختن طلاب در فهم و درک و نوشتن متون زبان عربی معاصر، ایجاد بستر مناسب برای بهبود کمی و کیفی ترجمه کتب و مقالات جهت ارائه مفاهیم مکتب اهل بیت(ع) به جهان اسلام، جهت گرفتن سیر مطالعاتی تحقیقاتی طلاب در ابتدای مسیر تحصیل در حوزه و تدریس مکالمه عربی، اهداف دوره ویژه طلاب را تشکیل می‌دهند.
مدیر گروه أحباب لغة‌الوحی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه اهداف دوره آموزشی ویژه غیر طلاب را بیان کرد و گفت: آشنایی با زبان و فرهنگ قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع)، ارتباط بیشتر و راحت تر با کشورهای عربی، توانایی خواندن و فهم متون معاصر عربی، ایجاد بستر مناسب برای ترجمه کتب و مقالات از عربی به فارسی وبالعکس و تدریس مکالمه عربی، اهداف دوره غیر طلاب را شامل می‌شوند.
وی با بیان این که دوره آموزشی به سه شکل، عادی، نیمه فشرده و فشرده برگزار می‌شود، اذعان داشت: متد آموزشی زبان عربی، کتاب «صدی الحیاة» می‌باشد که مدرک پایان دوره توسط دانشگاه باقرالعلوم(ع) یا دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان صادر خواهد شد.
اخوان دردشتی با بیان این که شرط سنی برای ثبت نام در کلاس‌‎ها 12 سال به بالا می باشد، گفت: مکان برگزاری کلاس‌های برادران در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واقع در خیابان حافظ و کلاس‌های خواهران در مدرسه مجتهده امین واقع در خیابان ملک شمالی می باشد ولی به فراخور درخواست، امکان برگزاری دوره در محل پیشنهادی وجود دارد.
وی از سعی گروه فرهنگی تبلیغی برای بهره مندی از بهترین اساتید استان اصفهان در دو بخش برادران و خواهران خبر داد و گفت: در حال حاضر کلاس‌های گروه فرهنگی تبلیغی احباب لغة‌ الوحی از ترم یک تا ترم شش دایر است.
مدیر گروه أحباب لغه الوحی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان متذکر شد: در آینده نزدیک إن شاء الله دوره های تکمیلی مانند لهجه عراقی، ‌قرائت متون مطبوعاتی،‌ متن خوانی و درک مطلب،‌ املاء و انشاء‌ برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند با شماره همراه 09132295563 تماس حاصل نمایید و شناسه گروه در پیام رسان‌ها @arabicahbab است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی