سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود


سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود

پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی جدیدی اواخر همین هفته (پنجشنبه) وارد کشور می‌شود که ابتدا شمال غرب، غرب و جنوب غرب را تحت تاثیر قرار داده و به مرور بر نقاط دیگر کشور تاثیر می‌گذارد.

سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود

ایران اکونومیست- کارشناس سازمان هواشناسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: از اواخر وقت پنجشنبه انتظار داریم این سامانه بخش‌هایی از دامنه های جنوبی البرز و همچنین مرکز کشور را در بر بگیرد.
«فریبا رفیعی» افزود: روز جمعه فعالیت این سامانه بیشتر به نیمه شمالی و جنوب غرب کشور متمایل می‌شود، روز شنبه نیز در شرق و شمال شرق ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت و اواخر وقت شنبه این سامانه از کشور خارج می‌شود.
وی اظهارداشت: امروز (20 اسفند) در استان‌های شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پوشش ابر خواهیم داشت و فردا در سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی، جنوب استان‌های هرمزگان و فارس بارش‌های پراکنده گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع این استان‌ها به شکل برف خواهد بود، گفت: فردا بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج است.
وی ادامه داد: از امروز تا آخر هفته روند افزایش نسبی دما را برای نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز خواهیم داشت.
آخر هفته بارانی در تهران
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز آسمانی صاف در بعدازظهر گاهی وزش باد دارد، بیشینه دمای امروز پایتخت 15 درجه بالای صفر و کمینه دمای امروز صبح 5 درجه بود؛ جمعه نیز تهران بارانی می‌شود.
رفیعی گفت: شهرکرد و کرمان با دمای منفی 5، همدان منفی 4، بجنورد منفی2، زنجان، یاسوج و اراک منفی 1 درجه سردترین مراکز استانی و دیزین با دمای منفی 10، کوهرنگ منفی 9 و لاله‌زار کرمان منفی 8 سردترین مناطق کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
وی اظهار داشت: همچنین اهواز با دمای 26درجه بالای صفر، بندرعباس 25 و بوشهر 21 درجه گرمترین مراکز استان و راسک در استان سیستان و بلوچستان با دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین نقطه کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !