فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری آمریکایی در هیوستون


فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری آمریکایی در هیوستون

در پی از کار افتادن موتور یک فروند هواپیمای بوئینگ 900-737 حامل 180 سرنشین این هواپیما ناگزیر به فرود اضطراری در فرودگاه هیوستون شد.

فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری آمریکایی در هیوستونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات فدرال آمریکا اعلام کردند در پی از کار افتادن موتور یک فروند هواپیمای بوئینگ ۹۰۰-۷۳۷ حامل ۱۸۰ سرنشین این هواپیما ناگزیر به فرود اضطراری در فرودگاه هیوستون شد.

یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آمریکا با شماره پرواز ۱۱۶۸ که روز گذشته حامل ۱۷۴ مسافر و شش خدمه بود در نزدیکی فرودگاه بین المللی جرج بوش از ناحیه موتور دچار نقص فنی شد. این هواپیما از فرودگاه بین المللی نیوارک لیبرتی نیوجرسی عازم هیوستون بود.

این حادثه در حالی روی داد که روز گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از خطوط هواپیمایی اتیوپی با ۱۵۷ مسافر سقوط کرد. افزون بر آن، در پی وقوع حادثه‌ای دیگر در اکتبر سال گذشته، یک فروند هواپیما از مدل مشابه در اندونزی سقوط کرد و ۱۸۹ قربانی بر جا گذاشت.

هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ مدل جدیدتر و بخشی از ناوگان هواپیمایی است که جایگزین ۹۰۰-۷۳۷ و دیگر هواپیما‌های بوئینگ خواهد شد. کریس موریسن یکی از مسافران این هواپیمای آمریکایی است که در گفتگو با مطبوعات هیوستون گفت: پس از شنیدن صدایی مهیب لرزش و نور شدید احساس کرده است. فیلیپ مورو نیز از دیگر مسافرانی است که شاهد خروج شعله‌های آتش از داخل موتور هواپیما بوده است.

لین لونسفورد سخنگوی هواپیمایی فدرال آمریکا افزود مسئولان بخش فرود اضطراری هیچگونه سند یا مدرکی از خروج شعله آتش که خدمه‌ها در حال بررسی آن هستند ارائه نکرده اند.

راشل ریواس سخنگوی خطوط هواپیمایی آمریکا گفت: شماری از مسافران هنگام سُرخوردن برای خروج از هواپیما دچار صدمات جزئی شده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج