آموزش‌های فعلی در راستای تربیت دانشجوی تراز انقلاب نیست


آموزش‌های فعلی در راستای تربیت دانشجوی تراز انقلاب نیست

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به گذشته توجه کرده، ضعف‌ها را استخراج و همچنین برای آینده مسیر روشنی را ترسیم کرده‌اند، افزود: در گام دوم انقلاب نیاز است که آموزش را متحول کنیم، چرا که آموزش‌های فعلی آنگونه که باید در راستای تربیت دانشجوی تراز انقلاب نیست.

آموزش‌های فعلی در راستای تربیت دانشجوی تراز انقلاب نیست

عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب پاسخ علمی و قاطعانه‌ای بود به آنانی که انقلاب اسلامی ایران را تمام شده می‌دیدند.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری همواره در صحبت‌هایشان و تعیین شعار سال در راستای گفتمان‌سازی تلاش می‌کنند، گفت: امروز پیشرفت علم و فناوری مدیون گفتمان‌سازی مقام معظم رهبری است، چراکه ایشان جلسات مختلفی با جوانان و دانشجویان برگزار کرده و چرخ فناوری و علم را در مسیر پیشرفت قرار داده‌اند.

جوانپور با بیان این‌که دانشگاهیان اگر نتوانند در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب گفتمان‌سازی کنند، مقصرهستند، افزود: وظیفه دانشگاهیان گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر این‌که مقام معظم رهبری در تعیین شعارهای سال، دادن هشدار در مورد چالش‌های پیش‌روی جامعه و... بسیار عالمانه عمل کرده و ملزومات جامعه را بسیار خوب تشخیص می‌دهند، گفت: باید آسیب‌شناسی شود که چرا ما در پیش بردن و عملیاتی کردن این توصیه‌ها ضعف داریم.

دانشگاه‌ها جوان در تراز انقلاب تربیت کنند
وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر توانمندی‌های قشر جوان بسیار تأکید کرده‌اند، افزود: دانشگاه‌ها باید جوان در تراز انقلاب تربیت کنند، چرا که آینده این کشور در دست جوانان است.

وی با بیان این‌که جوانان این کشور روزی جنگ تحمیلی را اداره کردند و امروز مدافعان حرم بوده و در جبهه مقاومت اسلامی مقابل دشمن می‌ایستند، گفت: باید به جوانان و توانمندی‌هایشان اعتماد کنیم؛ تأکید مقام معظم در بیانیه گام دوم انقلاب نیز «اعتماد کردن به جوانان و نقش‌آفرینی توسط قشر جوان» است.

آموزش را متحول کنیم
جوانپور در ادامه با بیان این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به گذشته توجه کرده، ضعف‌ها را استخراج کرده‌اند‌ و همچنین برای آینده مسیر روشنی را ترسیم کرده‌اند، افزود: در گام دوم انقلاب نیاز است که آموزش را متحول کنیم، چرا که آموزش‌های فعلی آنگونه که باید در راستای تربیت دانشجوی تراز انقلاب نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان‌ این‌که عدم عملیاتی شدن تمام و کمال منویات رهبری باعث شده تا امروز برخی مشکلات گریبان‌گیر جامعه شود، تاکید کرد: مقام معظم رهبری چه زمان در مورد سبک زندگی اسلامی، تحول در علوم انسانی و... هشدار دادند؟ ما منویات ایشان را بطور کامل عمل نکرده و امروز با این مشکلات گریبان‌گیر شده‌ایم.

وی گفت: باید از وزارت علوم مطالبه کنیم که زمینه جذب نیروی جوان و نخبه در دانشگاه‌ها فراهم شود، این‌گونه می‌توان از ظرفیت این جوانان در دانشگاه بهره برد و بخشی از بیانیه گام دوم را عملیاتی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد