تفاوت قیمت بین سکه‌های ضرب شده قبل و بعد از سال 86


پول‌نیوز -اختلاف قیمت سکه‌های با ضرب پایین نسبت به سکه‌های ضرب شده سال ۸۶ به بعد درحالی وجود دارد که برخی از خریداران و فروشندگان سکه از آن بی خبر هستند به طوریکه قیمت سکه های قدیمی با توجه به ارزش طلای آن ها محاسبه می شود.

تفاوت قیمت بین سکه‌های ضرب شده قبل و بعد از سال 86

اختلاف قیمت بین سکه‌های ضرب پایین و ضرب بالاتر همواه از موضوعاتی است که در هنگام فروش سکه سوالاتی را در ذهن فروشنده ایجاد می‌کند.

در این بین برخی افراد از این مساله آگاهی کامل ندارد و در هنگام فروش سکه‌های با سال پایین‌تر ممکن است متوجه این اختلاف قیمت شوند.

از طرفی نوسان و حباب سکه در بازار اختلاف قیمت سکه‌های ضرب شده قبل از سال ۸۶ را تا حد زیادی افزایش داده است و ممکن است فروشندگان سکه تا قبل از فروش سکه‌های خود این موضوع را ندانند.

در همین راستا محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: آخرین تاریخ ضرب سکه مربوط به سال ۸۶ است و افرادی که برای خرید سکه مراجعه می‌کنند معمولا خواهان خرید آخرین سکه ضرب شده هستند.

وی افزود: سکه‌های قبل از سال ۸۶ خریدار کمتری دارد که طبیعتا این امر باعث می‌شود سکه‌های ضرب شده قبل از سال ۸۶ با قیمت کمتری محاسبه شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اظهار کرد: بار‌ها در رسانه‌ها در خصوص حباب سکه تاکید شده به طوریکه این رقم در حال حاضر در سکه تمام حدود ۴۵۰ هزار تومان و در نیم سکه به حدود ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی افزود: این حباب به دلیل مابه تفاوت خرید و عرضه و تقاضاست به همین دلیل در خرید و فروش سکه‌های قبل از سال ۸۶ ارزش طلای سکه محاسبه می‌شود.

کشتی آرای در خصوص قیمت سکه ضرب شده قبل از سال ۸۶ و نحوه محاسبه آن گفت: درحال حاضر ارزش طلای به کار رفته در سکه براساس اونس جهانی حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که رقم ۴۰۰ هزار تومانی حباب سکه از آن کسر و ارزش طلای آن محاسبه می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص قیمت نیم سکه عنوان کرد: همچنین با کسر رقم حباب هر قطعه سکه نیم ضرب شده قبل از سال ۸۶ حدود ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وی افزود: قیمت ربع سکه ضرب شده قبل از سال ۸۶ با کسر حباب حدود یک میلیون تومان فروخته می‌شود.





منبع:میزان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس