خوراکی مفید برای کمردرد: 10 درمان خانگی برای درد دیسک کمر


... نوشته خوراکی مفید برای کمردرد: 10 درمان خانگی برای درد دیسک کمر اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

کمردرد شایع‌ترین عارضه ای است که به طور کلی، در اثر اسپاسم یا رگ به رگ شدن رباط یا عضله در ناحیه‌ی کمری، آرتروز و فشار بر ریشه‌های عصب‌ها به دلیل تنگی کانال نخاعی یا فتق دیسک رخ می‌دهد. سنگ، تومور، عفونت کلیه، آندومتریوز، کیست تخمدان و هماتوم ممکن است گاهی منجر به این دذد و ناراحتی شوند. عواملی مانند چاقی، وضعیت بد بدن، استرس، بارداری، پوشیدن کفش پاشنه بلند، بلند کردن چیزهای سنگین، و سیگار کشیدن خطر ابتلا به کمر درد را به حداکثر می‌رسانند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا انواع خوراکی مفید برای کمردرد را بشناسید.

خوراکی مفید برای کمردرد: 10 درمان خانگی برای درد دیسک کمر

خوراکی مفید برای کمردرد

۱. گیلاس

استفاده از گیلاس، به عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای دردهای مختلف آرتروز و دیسک کمر شناخته شده است. دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه بوستون دریافتند، مصرف حداقل ۱۰ عدد گیلاس در روز می‌تواند از افراد در برابر حملات عود کننده‌ی درد مفاصل پشت کمر و آرتریت محافظت کند. آنتوسیانین‌های موجود در میوه‌های قرمز و ارغوانی نظیر گیلاس برای درمان دردهای کمر مفید هستند.

خوراکی مفید برای کمردرد: 10 درمان خانگی برای درد دیسک کمر

مطلب مرتبط: کمر درد: ۱۵ درمان کمردرد که بسیار موثر هستند

۲. برگ کلم

کلم سرشار از کلسیم است. سبزی‌های سبز دو عنصر بور و منیزیم هم دارند که برای استحکام اسکلت‌بندی لازم‌اند. در صورت مصرف منظم کلم در برنامه غذایی تان می توانید از دردهای مزمن کمر به دور باشید. همچنین می توانید از کلم یک پماد خانگی برای درمان کمردرد درست کنید. برگ‌های کلم برگ را داخل شیری که در حال جوشیدن است بریزید. آن‌قدر ترکیب را بجوشانید تا خمیر ژله مانندی تشکیل شود. خمیر را در یک پارچه‌ی تمیز بریزید و آن را روی قسمت آسیب‌دیده قرار بدهید. این ترکیب یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درد کمر است.

۳. زردچوبه

زردچوبه ترکیب فعالی به نام کورکومین دارد که آنتی اکسیدانی فوق‌العاده است و اثرات ضد التهابی دارد و خوراکی مفید برای کمردرد محسوب می شود. این ماده از ترشح مایع ژله مانند جلوگیری می‌کند. این ادویه نه تنها به شکل پودر در دسترس است، بلکه می‌توانید به شکل کپسول و قرص نیز آن را تهیه کنید. همچنین برای بدن اثرات آنتی هیستامینی دارد، چون گردش خون را در آن بخش‌هایی از بدن که به خاطر گسستگی دیسک درد را تجربه می‌کنند کاهش می‌دهد.

خوراکی مفید برای کمردرد: 10 درمان خانگی برای درد دیسک کمر

مطلب مرتبط: ۷ حرکت کششی برای رفع کمردرد در ۷ دقیقه

۴.دارچین

ماده‌ی شیمیایی به نام سینامالدهید در دارچین وجود دارد که دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند التهاب اطراف مفاصل مخصوصا پشت و کمر را کاهش دهد. طبق یافته‌های دانشمندان ژاپنی، دارچین می‌تواند سرعت از دست رفتن استخوان مفاصل را کاهش دهد، و هم‌زمان از بروز آسیب بافتی در مفاصل نیز پیشگیری کند.

۵. چای بابونه

استرس عضلات پشت را سفت می‌کند و در نتیجه، باعث بروز درد می‌شود. گفته می‌شود که بابونه به شدت استرس را از بین می‌برد و عضلات را آرام می‌کند. ۱ فنجان آب جوش بردارید و ۱ قاشق غذا خوری گل بابونه به آن اضافه کنید. اجازه بدهید به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. شما همچنین می‌توانید از چای کیسه‌ای بابونه استفاده کنید. ۱ تا ۳ فنجان از این چای را هر روز بنوشید.

۶. فلفل هندی

فلفل هندی یک ماده‌ی طبیعی موثر برای درمان دیسک کمر است. یا خمیر درست شده از فلفل هندی و آب را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید، یا در طول روز یک بار چای فلفل هندی دم کنید و از آن بنوشید.

خوراکی مفید برای کمردرد: 10 درمان خانگی برای درد دیسک کمر

۷. سیب‌زمینی

درست شنیدید! سیب زمینی برای درمان کمر درد عالی است. چند سیب‌زمینی خام را رنده کنید و آنها را در یک پارچه‌ی نازک قرار بدهید. از آن به عنوان یک ضماد روی کمرتان استفاده کنید. اجازه بدهید دست کم به مدت یک ساعت روی کمرتان بماند.

۸. کندر

کندر یک مسکن ارگانیک است که به طور جدی و موثری ناراحتی دیسک کمر را درمان می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این گیاه خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند آرتروز را معالجه کند و خوراکی مفید برای کمردرد به حساب می آید.

۹. گیاه بابا آدم

آنتی اکسیدان‌های موجود در بابا آدم بدن را از رادیکال‌های مضر که عامل افزایش التهاب و ورم در ناحیه‌ی پشت شما هستند سم‌زدایی می‌کند. این گیاه همچنین برای درمان آرتریت روماتوئید نیز توصیه می‌شود. به علاوه، جوش‌های پوست سر را نیز درمان می‌کند.

خوراکی مفید برای کمردرد: 10 درمان خانگی برای درد دیسک کمر

مطلب مرتبط: برای جلوگیری از کمردرد در چه حالتی باید خوابید

۱۰. جوشانده‌ی دم اسب

دم اسب یک گیاه فوق‌العاده معدنی است که بافت‌های ما را تغذیه می‌کند. جوشانده‌ی تهیه شده از این گیاه می‌تواند شکستگی استخوان و آسیب‌های وارد آمده به مفاصل کمر را درمان کند. کافی است ۲۸ گرم برگ دم اسب تازه را به ۶۸۰ گرم آب سرد اضافه کنید، و آن را بجوشانید تا زمانی که به حدود ۴۵۰ گرم کاهش پیدا کند. اجازه دهید این مایع سرد شود و بعد آن را صاف کنید. حداقل ۴ بار در روز حدود ۵ تا ۱۰ میلی گرم از این مایع بنوشید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری

منبع:stylecraze

خوراکی مفید برای کمردرد: ۱۰ درمان خانگی برای درد دیسک کمر

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت