سلام به همه عزیزان همراه که با ابراز دیدگاههای خود ما را به ادامه کار تشویق می کنند.در پست قبلی چهل تکه دوزی ،یک نمونه دستگیره با استفاده از خرده پارچه هایی که در منزل دارید آموزش دادیم و در انتهای پست یک کیف زیبا که به همین طریق دوخته می شود قرار دادیم . عزیزان علاقمند درخواست کرده اند که این کیف را هم آموزش دهیم. پس با ما همراه شوید و آموزش این کیف زیبا و ساده را ببینید شاید دوست داشته باشید که برای عید یک کیف متفاوت داشته باشید.

وسایل مورد نیاز:

یک تکه پارچه کتان یا نخی برای زیر کار تکه هایی به رنگهای مختلف و شکلهای مربع و مستطیل یک تکه پارچه ۱۵ * ۲۵ سانت ساده برای کف کیف ۲ عدد قلاب برای دسته کیف لایی ۱۵ * ۲۵ سانت آستر چسب پارچه چند رنگ نخ مناسب با پارچه ها یک دکمه متوسط کاتر

کیف چهل تکه

روش کار :

ابتدا از پارچه زمینه یک مربع مستطیل به اندازه ۲۵ * ۳۹ ببرید.

سپس تکه پارچه هایی را که آماده کرده اید روی پارچه زمینه بچینید به طوری که لبه تکه ها ۱٫۵ تا ۲ سانت روی هم قرار گیرند.

کیف چهل تکه

تکه ها باید کل زمینه را بپوشانند و به نظر خود شما چینشی زیبا داشته باشند.وقتی از چیدمان خود مطمئن شدید ،تکه ها را سوزن بزنید.

کیف چهل تکه

برای اینکه تکه ها جابجا نشوند با چرخ خیاطی چند ردیف دوخت عمودی انجام دهید.برای اینکه کار تمیزتر باشد می توانید ابتدا با خودکار پاک شونده یا گچ خیاطی جای دوختها را مشخص کنید.

کیف چهل تکه

در این مرحله ،گوشه هایی را که آزاد هستند با چسب بچسبانید.

کیف چهل تکه

نخهای مختلفی را که آماده کرده اید با رنگ تکه پارچه ها مطابقت دهید و جای هر نخ را مشخص کنید چون می خواهید روی تکه ها را چیزی شبیه مطلسه دوزی انجام دهید البته خیلی ساده .

کیف چهل تکه

با رنگهای مختلف روی کار را شلال ریز بدوزید .

کیف چهل تکه

تکه آماده شده را از سمت بلندتر(۳۹ سانت) تا کرده و خط تا را مشخص کنید و دوطرف خط تا را به فاصله ۱ میلیمتر از بالا تا پایین چرخ کنید و سپس خط تا را قیچی کنید .

برای زیباتر شدن کیف می توانید بعضی از دوختها را به شکل + تبدیل کنید.به شکل زیر دقت کنید.

کیف چهل تکه

یک تکه پارچه ساده به اندازه ۱۵*۲۵ را که آماده کرده اید با لایی سوزن زده و بین دو قسمت چهل تکه قرار دهید.

کیف چهل تکه

این تکه را به دو طرف چرخ کنید.سپس اتو کرده و از سمت رو هم دو لبه کار را بدوزید.

کیف چهل تکه

روی پارچه ساده کف کیف را می توانید با دوختهای موازی و یک اندازه زیباتر و محکمتر کنید.

کیف چهل تکه

حالا نوبت دوخت قلابهای کیف است. یک قلاب تزیینی داریم و دو قلاب برای دوطرف کیف.بر اساس پهنای قلاب نوارهایی همرنگ با کف کیف بدوزیداین نوارها را از قلابها عبور داده و لبه نوار را بدوزید.قلاب تزیینی را در جلوی کیف بدوزید و دو قلاب دیگر را در درز بغل کیف با فاصله از لبه کیف سوزن زده و درز کنار را بدوزید.

کیف چهل تکه

کیف را به سمت پشت برگردانید و انتهای کیف را طوری تا کنید که خط دوخت کنار کیف ،روبروی شما و در وسط قرار گیرد.مثل شکل زیر سه گوش پایین را با فاصله ۵-۶ سانت بدوزید و تکه مثلثی را که اضافه است قیچی کنید.

کیف چهل تکه

دوباره کیف را به سمت رو برگردانید.بدنه کیف تقریبا آماده است.

کیف چهل تکه

حالا نوبت آستر کیف است.اگر بخواهید برای کیف جیب داخلی قرار دهید می توانید ابتدا یک مستطیل را بریده و لبه ها را تو زده و روی یک سمت آستر بدوزید سپس دو طرف آستر را بدوزید و آنرا داخل کیف قرار داده و لبه آستر را به لبه کیف بدوزید .برای تکمیل کار باید از نوار باریکی به رنگ کف کیف برای پاکدوزی لبه کیف استفاده کنید. در صورت لزوم به روش دوخت نوار اریب مراجعه کنید.

کیف چهل تکه

یک نوار به اندازه ۷ * ۱۴۰آماده کنید برای بند کیف.در شکل زیر کیف آماده شده را می بینید.

کیف چهل تکه

پیشنهاد:وقتی کیفهای قدیمی را می خواهید دور بریزید،سگک ها و قلابهاو زیپ های سالم آنها را جدا کرده و برای استفاده مجدد نگه دارید.

شاد و سربلند باشید:)