به جز قایقرانی هیچ شغلی ندارم/ اردو نباشد یا مصدوم باشیم،حقوق دریافت نمی کنیم/ برخی با پرداخت پول به تیم ملی می رسند!


به جز قایقرانی هیچ شغلی ندارم/ اردو نباشد یا مصدوم باشیم،حقوق دریافت نمی کنیم/ برخی با پرداخت پول به تیم ملی می رسند!

هدیه کاظمی گفت: من فقط فعالیت ورزشی دارم و در کنار آن دانشجوی تربیت بدنی هم هستم و هیچ شغلی که از آن درآمد دیگری داشته باشم، ندارم.

هدیه کاظمی ملی‌پوش قایقرانی بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در ارتباط با شرایط این روزهای خود اظهار داشت: من فقط فعالیت ورزشی دارم و در کنار آن دانشجوی تربیت بدنی هم هستم و هیچ شغلی که از آن درآمد دیگری داشته باشم، ندارم. تمام وقت ما صرف ورزش حرفه ای می شود و نمی توانیم فعالیت دیگری برای کسب درآمد داشته باشیم.

کاظمی در ادامه در خصوص حقوقی که دریافت می کند خاطر نشان کرد: از طرف فدراسیون به ما حقوق می دهند که با توجه به مدال هایی که ما آوردیم بیشترین میزان آن، آنقدر کم است که حتی نمی توانم بگویم. همین حقوق را هم زمانی می دادند که در اردو بودیم. یعنی اگر در اردو نباشیم یا مصدوم باشیم، حقوقی دریافت نمی کنیم. تعداد ورزشکاران رشته قایقرانی زیاد است و فدراسیون به تنهایی نمی تواند حقوق مناسبی به ورزشکاران پرداخت کند و باید از فدراسیون حمایت شود.

ملی‌پوش قایقرانی بانوان ایران پیرامون اردوهایی که در طول سال در آن حضور دارند تصریح کرد: معمولا ما همیشه در اردو بودیم اما امسال متاسفانه هیچ اردویی نداشتیم که بی سابقه بوده است. ما بعد از بازی های آسیایی هیچ اردویی نداشتیم، زمستان سال گذشته اردوی بندر ترکمن بودیم و چون ریاست فدراسیون به تازگی آمده اند هنوز زمان اردوی بعدی مشخص نیست ولی احتمالا بعد از عید اردو داشته باشیم که مکان آن مشخص نیست.

وی در مورد وضعیت بیمه خود تاکید کرد: متاسفانه ما بیمه نیستیم و اگر فعالیت حرفه ای نکنیم پشتوانه ای نداریم. اگر بخواهم ورزش برای آموزش و مربی گری فعالیت داشته باشم و درآمد کسب کنم، دیگر نمی توانم فعالیت قهرمانی داشته باشم. یعنی از این دو باید یکی را انتخاب کنیم. اگر فعالیت نکنیم هیچ درآمدی نداریم، مربیان ما از طرف ما به وزارت ورزش گفتند، خودمان به فدراسیون گفتیم اما اکنون حقوقمان همان مبلغی است که گفتم آنقدر کم است که نمی توانم بگویم و بیمه هم که نداریم.

کاظمی درباره واکنش ورزشکاران غیرفوتبالی به صحبت های محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان افزود: ببینید ابتدا مسئولان اعلام کردند قرار است به‌جای سکه معادل ریالی آن داده شود اما بار دیگر این موضوع را به زمان دیگری موکول کردند. با بالا رفتن هزینه‌ها، به‌واقع نمی‌توان اینچنین از پس تأمین خرید وسایل و تجهیزات و سایر هزینه‌های جانبی برآمد پس نیاز است. نباید بین فوتبال و سایر رشته های ورزشی اینقدر تبعیض قائل شوند.

ملی‌پوش قایقرانی بانوان ایران در ارتباط با اینکه تا چه سنی می تواند ورزش قهرمانی را ادامه دهد اضافه کرد: در رشته ما در سنین مختلف امکان کسب مدال وجود دارد و قهرمان چهل و دو ساله هم در این رشته بوده است. بنا بر شرایط ممکن است ورزشکاری تا چهل سالگی هم بتواند فعالیت حرفه ای انجام دهد البته بستگی به مصدومیت ها هم دارد.

وی در خصوص حمایت های استانی ادامه داد: متاسفانه در استان هرمزگان حمایت خاصی از ورزشکاران نشده ولی برای آینده قول هایی داده اند که امیدوارم عملی شود. از هم تیمی های من در استان های دیگر تقدیرهای بیشتری شد و مبالغ بیشتری دریافت کردند اما از ما در استان هرمزگان خیلی کمتر تقدیر شد.

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا برخی با پول به تیم ملی می رسند گفت: بله در این رشته هم این پدیده وجود دارد ولی نمی خواهم بیش از این به آن اشاره کنم.

ملی‌پوش قایقرانی بانوان ایران در پایان پیرامون اینکه ایا او هم پولی پرداخت کرده یا خیر عنوان کرد: از ابتدا تا کنون در همه این سال ها که در تیم ملی بودم هیچگاه هیچ مبلغی از من خواسته نشد.

آرمان صالحی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...