امام رضا (ع) عنصر هویتی شهر مشهد است


امام رضا (ع) عنصر هویتی شهر مشهد است

مشهد- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امام رضا (ع) به عنوان عنصر هویتی شهر مشهد شناخته می‌شود و آرامگاه حکیم فردوسی در کنار سایر چهره‌های شاخص این شهر از دیگر ظرفیتهای فرهنگی مشهد است که نیاز به نمادسازی هویتی برای این شهر را از بین می‌برد.

محمدرضا حیدری روز سه شنبه در همایش 'رسم میزبانی' در تالار شهر مشهد افزود: با وجود این سابقه فرهنگی و تاریخی عظیم در مشهد، نیاز به نمادسازی هویتی در این کلانشهر وجود ندارد چنان که گاهی برخی شهرها عناصر هویتی یک شهر دیگر را عاریه می‌گیرند و حتی بعضی اوقات برخی شهرها و کشورها هویت‌سازی هم می‌کنند.
وی ادامه داد: با این حال مشهد در زمینه شاخصها و متغیرهای میزبانی دچار کمبود است و باید رعایت انصاف، اخلاق، حرمت و کرامت در این شهر مرسوم شود تا زائران مشهد خود مروج حضور دیگر افراد در این شهر شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: همه مسئولیت میزبانی زائران امام علی ابن موسی الرضا (ع) را بر عهده داریم.
سرپرست فرمانداری مشهد نیز در این همایش گفت: باید شرایطی را فراهم کرد تا زائران با آسودگی خاطر در مشهد حضور پیدا کنند و ماندگاری آنان افزایش یابد.
حیدر خوش نیت افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در نوروز 98 تعداد زائران، مسافران و گردشگرانی که مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند افزایش یابد لذا به دنبال کسب آمادگی برای پذیرایی از آنها هستیم.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.
1922/7505/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...