وزیر دفاع: شکست نظام اسلامی یک رویای دست نیافتنی است


وزیر دفاع: شکست نظام اسلامی یک رویای دست نیافتنی است

وزیر دفاع گفت: دشمنان نظام اسلامی همانطور که در سال 97 به اهداف پوچ و وهم آلودشان دست نیافته اند، باید بدانند در سال آینده نیز، این رؤیا یک آرزوی دست نیافتنی خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع گفت: دشمنان نظام اسلامی همانطور که در سال ۹۷ به اهداف پوچ و وهم آلودشان دست نیافته اند، باید بدانند در سال آینده نیز، این رؤیا یک آرزوی دست نیافتنی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع، در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با اشاره به نقشه دشمن برای ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم به توانمندی نظام اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، گفت: برای مقابله با راهبرد نخ نمای دشمن مصمم شدیم تا بخشی از پیشرفت‌های دفاعی و فنآورانه بومی کشور را که به دست متخصصین صنعت دفاعی تولید شده بود در معرض دید عموم مردم عزیزمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: با نمایش گوشه‌هایی از دستاورد‌های دفاعی، نظیر جت جنگنده تمام ایرانی کوثر، خودروی زرهی طوفان، زیر دریائی فاتح و موشک کروز هویزه که دسترنج فرزندان ایران اسلامی بود موجی از امید و نشاط در جامعه ایجاد شد که دستاورد آن، ارتقاء سرمایه عظیم اجتماعی و پشتوانه‌ای هویتی برای مجموعه صنعت دفاعی کشور است.

وزیر دفاع با اشاره به آرزو‌های دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی در سال ۹۷ گفت: دشمنان نظام اسلامی همانطور که در سال ۹۷ به اهداف پوچ و وهم آلودشان دست نیافتند، باید بدانند در سال آینده نیز، این رؤیا یک آرزوی دست نیافتنی خواهد بود.

امیر حاتمی با برشمردن برخی شبهه‌های طراحی شده دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در بدنه اجتماعی کشور و نقشه برآب شدن شبهه افکنی‌های نظام استکبار پس از نمایش مقتدرانه دستاورد‌های دفاعی، افزود: صنعت دفاعی بالنده و پیشروی امروز، مولود تفکر راهبردی امام راحل عظیم الشأن و فرمانده معظم کل قواست و به هیچ وجه با صنایع دفاعی کاملا وارداتی و وابسته قابل مقایسه نیست و دشمنان نظام اسلامی به خوبی بر قدرت و اقتدار دفاعی ملت بزرگ ایران و فرزندانشان در نیرو‌های مسلح واقفند و به خوبی می‌دانند که امروز از سرریز دانش دفاعی در نیرو‌های مسلح واقفند و به خوبی می‌دانند که امروز سر ریز دانش دفاعی در نیرو‌های مسلح، امکان حل بسیاری از مشکلات و نواقص صنایع غیر دفاعی در کشور وجود دارد و هرگز با تحریم‌ها از پا نخواهیم نشست.

وی افزود: امروز مدیران حوزه دفاعی برای حل مسائل و مشکلات کشور و مردم در عرصه صنعت خودرو دعوت می‌شوند و این همان پشتوانه مهم اجتماعی است که حاصل کار هوشمندانه و مدبرانه شما متخصصین و مدیران دفاعی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تشکر از همه کارکنان، مدیران و متخصصان صنعت دفاعی گفت: دستاورد‌های امروز صنعت دفاعی و به ویژه موفقیت‌های سال ۹۷ باید موقفی برای گام‌های بزرگ در سال ۱۳۹۸ بشود و نباید به این جایگاه راضی باشیم.

امیر حاتمی بر اهمیت ارتقاء کیفیت محصولات ایرانی تأکید کرد و گفت: باید کیفیت محصول ایرانی با عزم و اراده تولیدکنندگان ارتقاء یابد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: تولید محصولات متناسب با نیاز، برگزاری نمایشگاه، معرفی مطلوب و شایسته، تعامل و ارتباط مؤثر با جامعه هدف، صرفه‌جویی و جلوگیری از هزینه زائد، استفاده بهینه از موجودی‌ها، جلوگیری از کار موازی و تکراری، افزایش کیفیت و کاهش ضایعات تولید از فاکتور‌های مهم برای پیشبرد برنامه‌های سال ۹۸ است و همه این‌ها باید برای تک تک کارکنان و مدیران مهم تلقی شود و برای آن‌ها برنامه‌ریزی مدونی شود.

وی با تأکید بر لزوم پشتیبانی همه جانبه از نیرو‌های مسلح افزود: برای حمایت و پشتیبانی همه جانبه و مستمر از نیرو‌های مسلح باید با فرماندهان و رزمندگان میدانی نیرو‌های مسلح به صورت مکرر و مستمر جلسات کارشناسی برگزار شود تا خواسته‌ها و مسائل مدیران و مسئولین نیرو‌های مسلح شنیده و مشخص شود تا از این طریق بتوانیم در جهت تحقق نیازمندی‌های دفاعی آنان پاسخ مطلوب و شایسته‌ای ارائه کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جذب بودجه مناسب دفاعی را از نقاط قوت برنامه‌های وزارت دفاع در سال ۹۸ برشمرد و خاطر‌نشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دولت و مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های بی‌دریغ ستاد کل نیرو‌های مسلح به حمدالله بودجه مناسبی برای نیرو‌های مسلح پیش‌بینی شده است و باید در جهت افزایش تولیدات دفاعی از این بودجه به دقت استفاده شود. انشاالله سال ۱۳۹۸، سال رونق تولیدات و دستاورد‌های دفاعی در حوزه اولویت‌ها خواهد بود.

امیر سرتیپ حاتمی نیروی انسانی را مهمترین عامل پیشرفت صنعت بومی کشور دانست و گفت: مدیران و مسئولان در وزارت دفاع باید به موضوع نیروی انسانی کارآمد، بهره ور و به ویژه مسائل معیشتی آن‌ها اهتمام داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس