وجود 45 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در قزوین


وجود 45 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بابیان اینکه 45 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در منطقه وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه جمعیت قزوین در طرح جامع برای افق 1404 بالغ‌بر 550 هزار نفر دیده‌ شده است بنابراین نیازی به توسعه سطحی شهر نیست.

به گزارش ایسنا، مسعود حق‌لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: 1300 هکتار بافت فرسوده در استان قزوین وجود دارد که 540 هکتار آن مربوط به شهر قزوین است.

وی افزود: در سال ۹۸ باید ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که ۵۰۰ هزار واحد آن تکمیل و 400 هزار واحد آن مسکونی مشارکتی است.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، ۲۰۰ هزار واحد در بخش گسترش شهرهای جدید کشور واقع در 12 استان پیش‌بینی‌شده که البته قزوین جزو این استان‌ها نیست.

وی ادامه داد: 100 هزار واحد مسکونی نیز در بخش بنیاد مسکن و در شهرهای زیر 25 هزار نفر تعریف‌شده که تهیه زمین آن بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی است و از این میزان سهم استان قزوین در این بخش سه تا پنج هزار واحد مسکونی پیش‌بینی‌شده است.

حق‌لطفی بابیان اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان برای حمایت از حقوق مردم است گفت: بر اساس قانون پنج درصد از ساختمان‌های در حال ساخت را کمیته عالی نظارت بایستی نظارت کند.

حق لطفی با اشاره به اینکه در ماده ۳۴ که رعایت مقررات معماری و شهرسازی است و سال آینده فعال‌تر خواهد شد گفت: در شهرستان قزوین حدود ۳۰ درصد نظارت عالیه بر ساخت و سازها داشته‌اند.

وی اضافه کرد: مطابق بررسی‌های صورت گرفته از میزان انرژی مصرفی سوخت‌های استفاده‌شده تقریباً ۵۲ درصد اتلاف انرژی می‌شود ازاین‌رو در سال آینده بحث صرفه‌جویی انرژی را جدی‌تر پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در ارتباط با بافت محلهٔ بلاغی قزوین، شهرداری و شورای تأمین استان درخواستی جهت بازبینی به شورای عالی معماری و شهرسازی داده‌اند که هنوز پاسخی نیامده است و البته از ۲۰ سال گذشته نیز ساخت‌وساز کیفیت بهتری داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان یادآور شد: دو هزار و 144 فقره تسهیلات ساخت بافت فرسوده از محل تبصره 16 پرداخت‌شده و در ساخت پروژه‌های بازآفرینی نیز ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و بازپرداخت 12 ساله برای هر واحد در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش