ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)


رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی 10 مورد از ترسناک ترین مکان های جهان می پردازیم. مکان هایی که حتی شنیدن نام آن ها حس ناخوشایندی را به انسان القا می کند. مکان های ترسناک و ناخوشایندی در سراسر جهان وجود دارند که بازدید از آن ها دل و جرات بسیاری می خواهد. […] نوشته ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول) اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

رسانه کلیک – در این مطلب به معرفی 10 مورد از ترسناک ترین مکان های جهان می پردازیم. مکان هایی که حتی شنیدن نام آن ها حس ناخوشایندی را به انسان القا می کند.

مکان های ترسناک و ناخوشایندی در سراسر جهان وجود دارند که بازدید از آن ها دل و جرات بسیاری می خواهد. با این حال به علت رونق بازار گردشگری سیاه، سالانه افراد زیادی از این مناطق دیدن می کنند. در این مطلب با کلیک همراه باشید تا با ۲۰ مورد از ترسناک ترین مکان های جهان آشنا شوید.

این ۲۰ مکان در دو بخش و تحت عنوان های “قسمت اول” و “قسمت دوم” معرفی می شوند.

۱. دروازه جهنم، استان آخال، ترکمنستان

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

دروازه جهنم یکی از ترسناک ترین مکان های جهان است که در میان صحرای قره قوم در کشور ترکمستان قرار دارد. این نام توسط بومیان منطقه، به یک گودال ۲۳۰ فوتی نسبت داده شده است که هرگز از سوختن باز نمی ایستد. در سال ۱۹۷۱، دانشمندان شوروی با هدف جستجوی نفت، به طور تصادفی به ذخایر متان آسیب رساندند. این گودال به نوعی نتیجه ریزش زمین و حفاری های شوروی است. در پی تشکیل گودال، گاز های خطرناکی به هوا انتشار یافت. دانشمندان تصمیم گرفتند تا به منظور سوختن متان، آتشی را در این گودال روشن کنند که تاکنون پس از ۴۰ سال، خاموش نشده است.

۲. جاده شمالی یونگاس، بولیوی

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

جاده یونگاس بین شهرهای لاپاز و کوریکو قرار داشته و یکی از خطرناک ترین جاده های دنیاست. این جاده صعب العبور، از جنگل آمازون می گذرد و ارتفاع و عرض آن به ترتیب برابر با ۱۵۰۰۰ و ۱۲ فوت است. یونگاس به دلیل نداشتن حفاظ و همنیطور محدودیت میدان دید (به سبب مه غلیظ و باران) به عنوان جاده مرگ شهرت یافته است. با اینکه جاده شمالی یونگاس هر ساله بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را به کام مرگ می کشاند، اما یک مقصد جذاب برای دوچرخه سواران کوهستانی ماجراجو به شمار می آید.

۳. روستای ناگورو، ژاپن

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

ناگورو، یک روستای کوچک در کشور ژاپن و همینطور یکی از ترسناک ترین مکان های جهان است که یک ویژگی بسیار عجیب دارد: تعداد عروسک های موجود در این روستا صد برابر جمعیت افراد زنده است. ساکنین عروسکی ناگورو، حاصل کار یکی از بومیان منطقه به نام سوکینی آیانو هستند. وی پس از مرگ و یا نقل مکان همسایه های خود، نسخه عروسکی آن ها را ساخته و در بخش های مختلف شهر قرار داده است. مانند مرد ماهیگیری که در کنار رودخانه نشسته، دانش آموزان حاضر در کلاس درس و یا زوج سالمندی که نزد یکدیگر روی نیمکتی در حال استراحت هستند. در حال حاضر، حدود ۳۵۰ عروسک و کمتر از ۴۰ انسان واقعی در ناگورو زندگی می کنند. این موضوع باعث شده تا چنین روستایی به یک سرزمین عروسکی ترسناک و البته واقعی تبدیل شود.

۴. تپه صلیب ها، لیتوانی

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

تپه صلیب ها در شمال لیتوانی قرار دارد. از قرن چهاردهم، صلیب ها به دلایل مختلفی در این منطقه نصب می شدند. در قرون وسطا، صلیب نشانگر استقلال لیتوانی بوده است. سپس در سال ۱۸۳۱ و پس از شورش دهقانان، صلیب های بیشتری به عنوان یادبود به این ناحیه اضافه شد. این تپه بار دیگر در طول اشغال شوروی از سال ۱۹۴۴ تا ۱۹۹۱ میلادی، به جایگاه اعتراض و مبارزه تبدیل شد. با اینکه تپه صلیب ها سه مرتبه توسط شوروی مورد تخریب قرار گرفت، اما بومیان بارها به بازسازی این منطقه مقدس پرداخته اند. امروزه بیش از ۱۰۰ هزار صلیب روی تپه قرار دارند که با وزش نسیم، مدام به یکدیگر برخورد می کنند.

۵. یخچال تیلور، قطب جنوب

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

یخچال تیلور و آبشار پنج طبقه قرمز رنگ آن که شبیه به یک صحنه جرم است، یکی دیگر از ترسناک ترین مکان های جهان به شمار می آید. این آبشار خونین پدیده ای کاملا طبیعی است که قدمت آن حدودا به ۵ میلیون سال پیش باز می گردد، یعنی زمانی که یخچال تیلور، یک دریاچه پر از میکروب را درون خود به دام انداخت. به علت کمبود نور و اکسیژن، غلظت نمک و آهن در آب به تدریج افزایش یافت. میزان شوری (حدود سه برابر بیشتر از اقیانوس) این آب باعث شد تا نقطه انجماد آن به شدت افزایش پیدا کند. آهن غلیظ موجود در آن نیز موجب قرمزی آب شد. این آب از طریق یک شکاف، به خارج از یخچال راه یافته و منظره ای خونین را ایجاد می کند.

۶. تابوت های معلق ساگادا، فیلیپین

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

مردم ناحیه ساگادا به جای دفن مردگان خود در زیر زمین، تابوت آن ها را از کنار صخره ها آویزان می کنند. تماشای این تابوت های معلق در هوا، ساگادا را به یکی از ترسناک ترین مکان های جهان تبدیل کرده است. اعتقاد و سنت مردم ساگادا به هزاران سال پیش باز می گردد: تابوت خود را بساز، بمیر و در کنار اجداد خود به پا خیز. قدمت بسیاری از تابوت ها به صدها سال می رسد و ظاهر آن ها متفاوت از دیگری است. این تابوت ها توسط افرادی ساخته شده که اکنون درون آن ها آرمیده اند.

۷. بیمارستان بلیتز-هیل اشتاتن، بلیتز، آلمان

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

بیمارستان هیل اشتاتن در بین سال های ۱۸۹۸ و ۱۹۳۰، آسایشگاه بیماران مبتلا به سل بوده است. در طول جنگ جهانی اول، مجروحین جنگی و قربانیان گاز خردل به این بیمارستان منتقل شدند. آدولف هیتلر یکی از این مجروحین بود که به سبب آسیب دیدگی پا، در بیمارستان هیل اشتاتن تحت درمان قرار گرفت. این بیمارستان در طی جنگ جهانی دوم نیز درمانگاه سربازان نازی بود و از سال ۱۹۴۵ تا قبل از فروپاشی دیوار برلین، به درمانگاه ارتش نظامی شوروی تبدیل شد. در حال حاضر بعضی از بخش های بیمارستان بلیتز- هیل اشتاتن به عنوان مرکز بازپروری عصبی به‌کار گرفته می شود، اما عمده بخش های این مجموعه، کاملا متروکه هستند. اتاق های جراحی و روان درمانی که اکنون بلا استفاده هستند، ظاهری ناخوشایند و رعب آور به خود گرفته اند.

۸. گودال آبی بزرگ، بلیز

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

گودال آبی بزرگ، در فاصله ۶۰ مایلی از ساحل بلیز و در وسط خلیج قرار گرفته و یکی از ترسناک ترین مکان های جهان به شمار می آید. عمق این گودال عمودی حدودا ۴۰۰ فوت و عرض آن حدودا ۱۰۰۰ فوت است. گودال آبی بزرگ، یک پدیده یکتای زمین شناسی بوده که شامل استالاکتیت ها و استالاگمیت هایی است که در اواخر دوره یخبندان شکل گرفته اند. یک برآمدگی آهکی در اطراف این گودال وجود دارد که عبور از آن، به معنی ورود به یک دنیای ناشناخته و بزرگ است. ممکن است تصور کنید که با فرو رفتن در این گودال، نظاره گر تشکیل سنگ های زیبا و شگفت انگیز خواهید بود، اما چنین نیست. در واقع تنها چیزی که در این گودال به چشم می خورد، تاریکی مطلق است.

۹. جزیره عروسک ها، سوچیمیکو، مکزیکوسیتی، مکزیک

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

سوچیمیکو یکی از قدیمی ترین جزیره های مکزیک و جزو میراث تاریخی این کشور بوده که به جزیره عروسک ها شهرت دارد. علت این نام گذاری، تعداد زیاد عروسک هایی است که از درخت ها آویزان شده اند. این جزیره ترسناک و ساختگی، زمانی سکونتگاه زاهدی به نام جولیان سانتانا باررا بوده که اکنون مرده است. پس از یافتن جسد دختر بچه ای در یکی از کانال ها، باررا تصمیم می گیرد تا برای رهایی از شر ارواح خبیث، عروسک های متعددی را جمع آوری کرده و در معرض نمایش قرار دهد. افراد مشتاق و جسور می توانند با کرایه یک قایق و پرداخت مبلغی به قایقران، به تماشای این جزیره بروند.

۱۰. آتشفشان کاوا آیجن، جاوا، اندونزی

ترسناک ترین مکان های جهان کدامند؟ (قسمت اول)

آتشفشان کاوا آیجن در اندونزی نیز به عنوان یکی از ترسناک ترین مکان های جهان در نظر گرفته می شود. میزان گاز سولفوریک موجود در اطراف قله جاوا بسیار بیشتر از حد معمولی است و این امر باعث شده دمای اطراف قله، بیش از ۱۰۰۰ درجه فارنهایت باشد. این گاز پس از عبور از شکاف ها و تماس با هوا، به خاکستر تبدیل می شود. در برخی مواقع، گاز سولفوریک به سولفور مایع تبدیل شده و به رنگ آبی در می آید. سپس همانند یک گدازه آتشفشانی به سمت پایین جاری می شود. با این که نورهای آبی تنها در تاریکی شب قابل رویت هستند، اما سولفور کاوا آیجن در تمام ساعات روز در حال سوختن است. لذا فضای پیرامون همواره مملو از دی اکسید سولفور است. دریاچه مجاور نیز به علت غلظت اسید هیدروکلرید، به رنگ سبز درآمده است.

Source: cntraveler

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی