طالبان به پیشرفت بیشتر در مذاکره آینده با آمریکا خوش بین است


طالبان به پیشرفت بیشتر در مذاکره آینده با آمریکا خوش بین است

تهران - ایرنا - 'ملا عبدالغنی برادر'، معاون سیاسی طالبان، ضمن ابراز خوشبینی به پیشرفت مذاکرات آمریکا و طالبان، گفت، امیدوار است، مذاکرات آینده شاهد دستاوردهای بیشتری باشد.

به گزارش خبرگزاری طلوع افغانستان، ملا برادر در مصاحبه شنیداری که در حساب کاربری توئیتر 'ذبیح الله مجاهد'، سخنگوی طالبان منتشر شد، گفت، به پیشرفت های حاصله در مذاکرات 16 روزه بین مذاکره کنندگان آمریکا و طالبان در دوحه که سه شنبه این هفته خاتمه یافت، خوش بین است و امید دارد که در مذاکرات آینده شاهد پیشرفت های بیشتری باشد.
برادر با اشاره به تجربه ای که رهبران سیاسی و جهادی افغانستان و طالبان دارند، ابراز امیدواری کرد، این رهبران سیاسی و جهادی افغانستان، کشور را ترک نکنند و در مقابل طالبان نایستند.
به گفته او، نظام آینده افغانستان به هیچ کس لطمه نخواهد زد و افغانستان خواستار رابطه ای همانند سایر کشورها با جهان است.
وزارت خارجه آمریکا نیز چهارشنبه از پیشرفت قابل توجه مذاکره کنندگان آمریکایی و طالبان در قطر خبر داد.
ساعاتی پس از انتشار اخبار پیشرفت مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه قطر، 'زلمای خلیلزاد'، فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان، توئیت کرد، صلح مستلزم توافق بر سر چهار مساله تضمین های مبارزه با تروریسم، خروج سربازان خارجی، گفت وگوی بین افغان ها و آتش بس جامع است.
در مذاکرات شانزده روزه بین آمریکا و طالبان در دوحه، طرفین درباره دو موضوع محوری تعهد طالبان برای پایان دادن به حملات تروریستی در افغانستان و خروج نیروهای خارجی از این کشور گفت وگو کردند.
آساق**1088**1663**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان