درخواست برای پایان دادن شکنجه در زندان های بحرین


درخواست برای پایان دادن شکنجه در زندان های بحرین

شماری از سازمان های حقوقی برای بررسی موضوع حبس خانگی مخالفان و شکنجه در زندان های بحرین، نشستی در ژنو برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ شماری از سازمان های حقوقی برای بررسی موضوع حبس خانگی مخالفان و شکنجه در زندان های بحرین، نشستی در ژنو برگزار کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، این نشست که همزمان با چهلمین نشست شورای حقوق بشر برگزار شد تاکید کرد برخی اعضای خاندان حاکم (بحرین) در شکنجه زندانیان دست دارند. شرکت کنندگان در این نشست، آزادی فوری بازداشت شدگان را خواستار شدند.
شکنجه برنامه ریزی شده در داخل زندان ها و بازداشتگاه های بحرین و لزوم جلوگیری از شکنجه و توقف آن، پرونده بارز نشستی بود که سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر با همکاری برخی سازمان های حقوقی و بین المللی آن را برگزار کرد. برگزارکنندگان نشست تاکید کردند برخی اعضای خاندان حاکم در بحرین در شکنجه زندانیان دست دارند و آنچه در زندان های بحرین روی می دهد، پیش از آنکه قوانین بین المللی را نقض کند، قوانین بحرین را نقض می کند.

حسین عبد الله مدیر سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر گفت: «به خوبی شکنجه گران را می شناسیم و خواستار محاکمه آنها هستیم؛ حتی اگر آنها اعضای خاندان حاکم همچون ناصر بن حمد یا راشد آل خلیفه و یا افسران پلیس باشند. صدها مورد حبس خانگی و شکنجه در زندان ها را با سند ارائه کردیم.»
یکی از اعضای سازمان جهانی مبارزه با شکنجه هم در این نشست گفت: «قانون بحرین، شکنجه را رسما غیرقانونی می داند. اما به این قانون عمل نمی شود. این موضوع نشان می دهد حکومت، بارها از مجازات فرار کرده است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان