آغاز مسابقه بین المللی حفظ قرآن کریم در جاکارتا


آغاز مسابقه بین المللی حفظ قرآن کریم در جاکارتا

یازدهمین مسابقه بین المللی حفظ قرآن کریم و سنت نبوی (ص) با حضور بیش از دو هزار و 200 شرکت کننده ا 18 کشور جهان در جاکارتا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السبق، یازدهمین دوره مسابقه سالیانه حفظ قرآن کریم و سنت نبوی در سطح کشورهای آسه آن و پاسفیک امروز (سه شنبه 21 اسفند) با حضور «سعد بن حسین النمارسی» کادر دینی سفارت عربستان در اندونزی، «صالح بن ابراهیم الخلیفی» دبیرکل موسسه سلطان بن عبدالعزیز آل سعود و تعدادی از اعضای کمیته عالی این مسابقه در جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز شد.

در این مسابقه قرآنی که به مدت سه روز برگزار می شود، بیش از دو هزار و 200 شرکت کننده از 18 کشور جهان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

این مسابقه شامل پنج رشته است که چهار رشته آن ویژه حفظ قرآن کریم و پنجمین رشته حفظ سنت نبوی است.

کمیته داوران پس از قرائت قرآن کریم از سوی شرکت کنندگان، برگزیدگان این مسابقات را اعلام می کنند. به سه نفر برگزیده در پنج رشته جوایزی نفیسی اهدا می شود، همچنین ادای مناسک حج یکی از جوایز این برگزیدگان است.

این مسابقات از توجه ویژه کشورهای شرکت کننده برخوردار است، به طوری که تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

«خالد بن سلطان بن عبدالعزیز» رئیس شورای امنای موسسه سلطان بن عبدالعزیز درباره این مسابقات گفت: این مسابقه تلاش دارد تا جوانان را با کتاب الهی مرتبط کند و روابط بین مسلمانان در سراسر جهان را تقویت کند.

وی ادامه داد: رقابت نمایندگان 18 کشور جهان در مسابقات امسال منعکس کننده جایگاه این مسابقه و نقش رو به رشد آن است.

خالد بن سلطان افزود: نظارت «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی بر این مراسم قرآنی بیانگر میزان توجه به این مسابقه منحصر به فرد است.

رئیس شورای امنای موسسه سلطان بن عبدالعزیز گفت: هدف از این مسابقات تصحیح چهره ذهنی درباره اسلام و مسلمان و ایجاد پل ارتباطی و گفتگو بین اسلام و تمدن های دیگر است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج