خواص چای ترش برای پوست + نحوه تهیه ماسک چای ترش


خواص چای ترش برای پوست + نحوه تهیه ماسک چای ترش

درمان جوش، رفع چین و چروک و تنظیم چربی پوست از مهمترین خواص چای ترش برای پوست به شمار می‌آیند. استفاده از ماسک چای ترش روشی ارزان برای داشتن پوستی سالم و زیباست.

خواص چای ترش برای پوست + نحوه تهیه ماسک چای ترش
ستاره |
سرویس سلامت - چای ترش که به نام چای قرمز یا چای مکی هم شناخته می‌شود، طبع سرد و خشکی دارد و از گلبرگ‌های گیاهی به نام جامانیکا تهیه می‌شود. چای ترش همانطور که از نام آن پیداست نوشیدنی کم کالری به رنگ قرمز و طعم ترش است، که معمولا همراه با شکر و عسل استفاده می‌شود. کاهش فشار خون، کلسترول خون، کاهش وزن و درمان خانگی یبوست تنها اندکی از خواص چای ترش برای سلامت بدن هستند. همچنین از ماسک چای ترش به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان‌ برای زیبایی پوست استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی خواص چای ترش برای پوست و نحوه‌ی تهیه‌ی ماسک چای ترش می‌پردازیم.


مهمترین خواص چای ترش برای پوست

چای ترش به دلیل وجود خاصیت آنتی اکسیدانی، برای حفظ سلامت و زیبایی پوست مفید است. برخی از خواص چای ترش برای پوست عبارتند از:

۱. غنی از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان‌ها تاثیر زیادی در زیبایی پوست دارند. چای ترش غنی از آنتی اکسیدان است، این آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد پوست که باعث پیری زودرس می‌شوند را خنثی می‌کنند. همچنین چای ترش چربی پوست را کنترل و به دلیل خاصیت انقباضی که دارد منافذ باز پوستی را کوچکتر می‌کند. چای ترش به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی، التهاب پوست را کاهش می‌دهد.

۲. یک بوتاکس طبیعی!

خواص چای ترش برای پوست + نحوه تهیه ماسک چای ترش
یکی از شگفت انگیزترین خواص چای ترش برای پوست قابلیت استفاده از آن به عنوان نوعی بوتاکس است. چای ترش پوست را سفت می‌کند و چین و چروک آن را برطرف می‌کند. چند گلبرگ از چای ترش را کوبیده و روی صورتتان به جز اطراف چشم قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه بشویید تا یک لیفت طبیعی چهره را تجربه کنید! همچنین ویتامین C موجود در چای ترش کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد.

۳. مرطوب کننده پوست

یکی از بهترین فواید چای ترش برای پوست خاصیت مرطوب کنندگی آن است. استفاده از ماسک چای ترش برای پوست، پوست را مرطوب و آن را هیدراته نگه می‌دارد.

۴. لایه برداری پوست

خواص چای ترش برای پوست + نحوه تهیه ماسک چای ترش
لک‌های پوستی ظاهر پوست را ناخوشایند می‌کنند. یکی دیگر از خواص چای ترش برای پوست رفع لک های پوستی است. چای ترش به دلیل دارا بودن آلفا هیدروکسی اسید از جمله سیتریک اسید و مالیک اسید قدرت لایه برداری دارد و با لایه برداری پوست لکه‌های پوستی را برطرف و آن را روشن‌تر می‌کند.

۵. پاکسازی عمیق منافذ باز پوستی

یکی دیگر از خواص چای ترش برای پوست پاکسازی منافذ باز پوستی است. چای ترش دارای سورفکتانت‌های طبیعی (سورفکتانت‌ها ترکیبات آلی هستند که به طور جزئی در آب و حلال‌های آلی حل می‌شوند.) است و پوست را بدون حذف چربی طبیعی پوست تمیز می‌کند. همچنین چای ترش به عنوان یک پاک کننده عمیق برای منافذ باز پوستی عمل می‌کند. ماسک چای ترش بسیار ملایم است و استفاده از آن باعث حساسیت پوست نمی‌شود.

۶. تنظیم چربی پوست

آیا از چربی پوست رنج می‌برید؟ یکی از خواص چای ترش برای پوست استفاده از آن به عنوان تونر است. بعد از دم کردن چای ترش، آن را داخل ظرف یخ ریخته و ۲ ساعت صبر کنید تا فریز شود. بعد از شستن صورت می‌توانید این مکعب‌های کوچک یخی را روی صورتتان بمالید تا پوستتان پاکسازی، منافذ باز پوستی کوچکتر و میزان چربی پوست تنظیم شود.

روش تهیه‌ ماسک چای ترش

خواص چای ترش برای پوست + نحوه تهیه ماسک چای ترش
قبل از استفاده از ماسک چای ترش روی صورت ابتدا مقدار کمی از آن را روی پوست دست بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

۱. ماسک چای ترش و عسل

برای استفاده از چای ترش برای منافذ باز پوستی و پاکسازی پوست می‌توانید مقداری از گلبرگ‌های چای ترش را پودر کنید و با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و آن را روی صورت خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.


۲. ماسک چای ترش و گل شمعدانی

گلبرگ‌های چای ترش و گل شمعدانی را به حالت خمیری در آورید و به برنج قهوه‌ای اضافه کنید. سپس چند قطره از روغن‌های طبیعی حاوی ویتامین E. به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت قرار دهید، و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. گل شمعدانی و گلبرگ‌های چای ترش پوست را از تمام آلودگی‌ها پاک می‌کنند، این آلودگی‌ها باعث مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد جوش می‌شوند. از اینرو استفاده از این ماسک به درمان جوش و پاکسازی پوست کمک می‌کند.


۳. ماسک چای ترش و خاک رس

گلبرگ‌های چای ترش را پودر کنید. یک قاشق چایخوری از پودر چای ترش را با پودر اسطوخودوس و ۲ قاشق چایخوری خاک رس مخلوط کنید. مقداری آب، ماست یا عسل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. این ماسک را روی پوست بمالید و کمی صبر کنید تا خشک شود. بعد از خشک شدن ماسک مقداری آب روی آن اسپری کنید تا مرطوب شود و با انگشتانتان ماساژ هید و ماسک را با دست از صورت جدا کنید.

اینکار را تا جدا شدن کامل ماسک از صورت ادامه دهید. در انتها با یک مرطوب کننده پوستتان را مرطوب کنید. این ماسک به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان‌ها به رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند، همچنین چربی پوست را کنترل و با بهبود گردش خون پوست صورت را صاف و درخشنده می‌کند. می‌توانید از این ماسک دو یا سه بار در ماه استفاده کنید. فراموش نکنید که خاک رس رطوبت پوست را جذب می‌کند و در صورتیکه این ماسک برای مدت طولانی روی پوست باقی بماند باعث خشکی می‌شود.
آیا تاکنون از ماسک چای ترش استفاده کرده اید؟ چه روش‌های دیگری برای تهیه ی ماسک چای ترش توصیه می‌کنید؟ فراموش نکنید که نظرات و تجربیات خود را در پایین همین صفحه در بخش "ارسال نظر" با ما و همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش