بهترین درمان گشادی واژن، بعد از زایمان طبیعی


بهترین درمان گشادی واژن، بعد از زایمان طبیعی

بسیاری از زنها هستند که بعد از زایمان (به خصوص زایمان های مکرر) دچار گشادی واژن می شوند و از این مورد نگرانی دارند.

بسیاری از زنها هستند که بعد از زایمان (به خصوص زایمان های مکرر) دچار گشادی واژن می شوند و از این مورد نگرانی دارند.
زایمان باعث تغییراتی در بدن و نیز نحوه پاسخگویی و رفتارهای جنسی فرد می شود که باید او را با این تغییرات آشنا کرد تا بتواند با اتخاذ و یا آزمایش دیگر روشها خود را با آن تطبیق دهد، بعضی وقتها کمکهای پزشکی نیز راه گشا خواهند بود. اما در ابتدا بهترین کار مشورت با همسر می باشد. اگرچه که ممکن است برای زن و شوهر سخت باشد که در مورد چنین چیزی که احتمالا مد نظر و نگرانی هر دوی آنها است صحبت کنند اما باید پذیرفت که این تغییرات ناخواسته، بخشی از زندگی هر فرد محسوب می شود و کاملا هم طبیعی است. فرد نیز باید ظرفیت پذیرش آن را در یک رابطه ی دراز مدت داشته باشد.
بسیاری از زنهایی که احساس می کنند واژن آنها دچار کشیدگی و گشادی شده است اذعان می کنند که دچار ریزش ادرار هم هستند، بخصوص در زمانهایی که می خندند یا غلغلک می شوند و یا عطسه می کنند.

بهترین درمان گشادی واژن بعد از زایمان تمرینات کگل است!
تمرینات کگل باعث تقویت عضلات پایینی لگن خاصره و ماهیچه هایی که در هنگام زایمان کشیده شده اند، خواهد شد. این تمرینات حتی به لذت بیشتر جنسی (ارگاسم شدید تر) نیز منجر خواهد شد. چرا که باعث قوی تر گردیدن و بیشتر انعطاف پذیر شدن ماهیچه ها خواهد گردید، آنها کیسهی مثانه را هم سفت تر خواهند کرد که در نتیجه شما دیگر چکه های ادراری نخواهید داشت. نکته اینجاست که این تمرینات واژن را تنگ نخواهد کرد بلکه در حقیقت ماهیچه های ورودی دهانه واژن را سفت تر خواهند کرد.

در اینجا چگونگی تمرینات کگل را اشاره می کنیم:
- در زمان جاری شدن ادرار بدون استفاده از دست ماهیچه هایتان را جمع کنید تا جایی که جلوی ادرار را به مدت ۴ ثانیه بگیرید و بعد دوباره ول کنید تا ادرار جاری شود و چند مرتبه این کار را تکرار کنید. تمرینات کیگل بر روی این ماهیچه های بخش پایینی لگن خاصره فشار می آورد و آنها را تمرین می دهد.
- (در حالت بدون ادرار و طبیعی) اگر می خواهید مطمئن شوید که فشار روی ماهیچه مورد نظر است یا نه؟ می توانید یک یا دو انگشت خود را داخل واژن کنید و بعد شروع به سفت کردن ماهیچه کنید، اگر حس می کنید که به انگشتتان فشار می آید (حتی به اندازه ی خیلی کم) مشخص می شود که مسیر درستی را انتخاب کرده اید.
- پنج تا ده مرتبه در روز به مدت ۱۰ دفعه این کار را انجام دهید.
- این کار بین ۸ الی ۱۰ هفته زمان خواهد برد تا شما بتوانید نشانه های پیشرفت را در آن مشاهده کنید. اما تحمل کنید و بدانید که قطعا نتیجه می دهد چرا که اساس کار کیگل هم مثل تکنیک های وزنه برداری و بدنسازی برای تأثیر به زمان نیاز خواهد داشت، میله های هالتر واژن هم برای این مسئله تأثیر گذار خواهد بود.
اگر تمرینات کیگل را به طور مستمر و پیگیر انجام دادید ولی پس از مدتی هیچ گونه تغییری را مشاهده نکردید بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید و روشهای دیگر پزشکی را برای رفع این مورد دنبال کنید که از جمله آنها عبارتند از:
مخروط واژن؟ شیئی نسبتا وزن دار می باشد و به اندازه ی پنبه های دوران قاعدگی. زنها که آن را وارد واژن می کنند و سعی می نمایند که نگهش دارند، افزایش وزن این اجسام به مرور باعث قوی تر شدن ماهیچه های واژن می گردد، زمانی که زن خود را در نگهداری وزنه توانا دید وزن آن را افزایش خواهند داد.
محرکهای الکتریکی؟ با این روش قدرت ماهیچه های واژن و بخش تحتانی لگن خاصره نیز مشخص خواهد شد، با قطع و وصل کردن جریان برق ماهیچه ها خود را جمع و سپس شل می کنند. این روش از یک تا چهار روز ادامه خواهد داشت که در بالاترین میزان آمادگی تا ۲۰ دقیقه در هر مرحله نیز طول خواهد کشید. ادامه این شیوه بستگی به شرایط فرد و ماهیچه ها دارد که حتی ممکن است به مدت چند هفته ی مستمر ادامه یابد.
نیو کنترل؟ این شیوه در حقیقت صندلی مغناطیسی است که ماهیچه های بخش تحتانی لگن خاصره را تحریک خواهد کرد. این شیوه توسط پزشکان مربوطه در مطب به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه و آن هم دوبار در هفته انجام می گیرد. طول مدت درمان در حدود ۸ هفته خواهد بود.
بعضی از پزشکان نیز برای شما که دارای مشکل کشیدگی واژن هستید جراحی را پیشنهاد میدهند که مشخصا این آخرین شیوه خواهد بود. محصولات لیزری و ابزارهای پیچیده دیگر می توانند شما را به وضعیت قبلی برگردانند و البته شما و پزشکتان هستید که تصمیم می گیرید چه کاری منطقی تر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت زنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟