یادداشتی بر مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی؛ توصیف لذت یک کتاب کمیک


یادداشتی بر مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی؛ توصیف لذت یک کتاب کمیک

«مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) فیلمی به کارگردانی «باب پرسیچتی» (Bob Persichetti)، «پیتر رمزی» (Peter Ramsey) و «رودنی روثمن» (Rodney Rothman) است که در سال 2018 منتشر شد. داستان این فیلم حول محور مایلز مورالس،‌ پسر سیاهپوست نوجوانی ساکن نیویورک است که انتظارات خانواده بر دوش او سنگینی می‌کند. طی...

«مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) فیلمی به کارگردانی «باب پرسیچتی» (Bob Persichetti)، «پیتر رمزی» (Peter Ramsey) و «رودنی روثمن» (Rodney Rothman) است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

یادداشتی بر مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی؛ توصیف لذت یک کتاب کمیک

داستان این فیلم حول محور مایلز مورالس،‌ پسر سیاهپوست نوجوانی ساکن نیویورک است که انتظارات خانواده بر دوش او سنگینی می‌کند. طی اتفاقاتی مایلز تبدیل به مرد عنکبوتی می‌شود. مایلز که هنوز نمی‌تواند از قدرت‌هایش به درستی استفاده کند به طور تصادفی با «پیتر پارکر» مرد عنکبوتی مشهور نیویورک ملاقات می‌کند در حالی که پیتر در حال مبارزه با کینگ پین و دار و دسته او است. کینگ پین یک شتاب‌دهنده ذرات ساخته تا از طریق آن بتواند وارد دنیاهای موازی شود تا بتواند نسخه‌های دیگری از همسر و پسرش را بیابد که در سانحه رانندگی کشته شدند و به نوعی آن ها را نجات دهد. اما این کار باعث می‌شود که نیویورک و تمام ساکنان آن نابود شوند. اسپایدرمن (پیتر پارکر) که این موضوع را می‌داند با کینگ پین مبارزه می‌کند. پیتر به شدت آسیب می‌بیند. او یک فلش USB به مایلز می‌دهد و به او می‌گوید که اگر دستگاه دوباره روشن شود می‌تواند کل شهر را نابود کند. سپس کینگ پین مردعنکبوتی را پیدا می‌کند و بخاطر این که مانع عملی شدن نقشه اش شده بود او را به قتل می‌رساند. مایلز وحشت زده صحنه مرگ مردعنکبوتی را می‌بیند و فرار می‌کند. حالا مرد عنکبوتی، مایلز مورالس، پسر نوجوان اهل بروکلین است که باید شهر را نجات دهد. مایلز به زودی متوجه می‌شود که با راه اندازی شتاب دهنده ذرات،‌ از دنیاهای موازی مرد عنکبوتی دیگری وارد دنیای او شده و این دو برای نجات نیویورک با هم شروع به کار می‌کنند.

یادداشتی بر مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی؛ توصیف لذت یک کتاب کمیک

اگر شما یکی از طرفداران مرد عنکبوتی هستید، هیچ اقتباس دیگری از این شخصیت به این اندازه شما را راضی نخواهد کرد. اگر شما طرفدار این ابرقهرمان نیستید، به احتمال خیلی زیاد با دیدن این فیلم به طرفداران او ملحق می‌شوید. این انیمیشن به بهترین شکل ممکن هر آنچه راجع به این ابرقهرمان در ذهن ما نقش بسته‌است را به تصویر می‌کشد. سازندگان حتی به میم این شخصیت هم می‌پردازند! ناگفته نماند که ستارگانی که در این انیمیشن صداپیشگی می‌کنند از پس این کار به خوبی برآمدند و بر لذت این انیمیشن تاثیر بسزایی داشته‌اند.

مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی، لذت و هیجان خواندن کتاب کمیک را به تصویر می‌کشد و آن را سینمایی می‌کند. اگر شما کتاب کمیک خوانده باشید با نحوه‌ای که ذهن هنگام نگاه کردن به این تصاویر سریع و بی وقفه دنیایی جدا و تازه را در ذهن تشکیل می‌دهد، آشنا هستید. این انیمیشن دقیقا همین کار را کرده‌است و در آن بسیار موفق عمل کرده. این فیلم با نقدهای منفی بسیار اندکی مواجه شده‌است اما در همان ها هم بعضی نوع انیمیشن این اثر را نامرتب و از روی تنبلی خواندند اما بسیاری با توضیح‌ات قانع کننده این نظرات را تنها بسته به سلیقه شخصی تعداد معدودی از منتقدین دانستند. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی فیلم جسوری است چرا که در یک فیلم راجع به شخصیتی بسیار محبوب و در حالی که انتظارات از هرگونه اقتباس از این شخصیت کمیکی بالا است،‌ چیز تازه‌ای را امتحان کرد و در آن پیروز شد. شاید در فیلم‌های کوتاه انیمیشنی خیلی‌ها از استایل‌های مختلف انیمیشن استفاده می‌کنند اما برای فیلمی با این هزینه و با این انتظارات و فشار این تصمیم به هیچ وجه تصمیم آسانی نیست.

یادداشتی بر مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی؛ توصیف لذت یک کتاب کمیک

با اقتباس‌های بی امانی که از این ابرقهرمان در طی سال‌هالی اخیر رخ داده و ساخته شدن فیلم مرد عنکبوتی:‌ بازگشت به خانه و قسمت دوم آن که در چند ماه آینده اکران خواهد شد و همچنین حضور مرد عنکبوتی در سری فیلم‌های انتقام جویان،‌ بی‌شک وقتی مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی به اکران در آمد به دست آوردن دل طرفداران و راضی کردن منتقدین کار بعیدی به نظر می‌آمد اما این فیلم به بهترین شکل ممکن به انتظارات پاسخ داد و با فروش بسیار خوب موفق شد قسمت دوم این فیلم به علاوه یک اسپین آف را گارانتی کند.

بزرگترین دستاورد پرسیچتی، رمزی و راثمن که جایزه اسکار را برای آن‌ها به ارمغان آورد تعادلی بود که بین نوع انیمیشن و پرداختن به شخصیت مایلز برقرار کرده‌اند. آن‌ها اجازه ندادند این نوآوری تصویری بر روی داستان اصلی و کاراکتر مایلز سایه بیاندازد. پرسیچتی، رمزی و راثمن با هوشیاری داستان این شخصیت را به تصویر کشیدند و با زمان بندی مناسب به صحنه‌ها زندگی بخشیدند و آن‌ها را دیدنی کردند.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
یادداشتی بر مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی؛ توصیف لذت یک کتاب کمیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...