همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل


خواص دانه کدو تنبل به سلامتی انسان کمک بسیار زیادی می کند. محققان معتقدند منشاء کدو تنبل در آمریکای شمالی است. امروزه کدو تنبل در بخش های مختلف جهان برای اهداف تجاری و همچنین تفریحی رشد می کند. یکی از رایج ترین محصولات کدو تنبل، دانه کدو تنبل است. دانه های خوشمزه کوچک به شکل خام یا بو داده مصرف می شود و معمولا به عنوان نوعی میان وعده پس از خوردن...

خواص دانه کدو تنبل به سلامتی انسان کمک بسیار زیادی می کند. محققان معتقدند منشاء کدو تنبل در آمریکای شمالی است. امروزه کدو تنبل در بخش های مختلف جهان برای اهداف تجاری و همچنین تفریحی رشد می کند. یکی از رایج ترین محصولات کدو تنبل، دانه کدو تنبل است. دانه های خوشمزه کوچک به شکل خام یا بو داده مصرف می شود و معمولا به عنوان نوعی میان وعده پس از خوردن غذا طرفدار زیادی دارد.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

گرچه دانه های کدو بسیار کوچکند اما آنها ارزش تغذیه ای واقعا زیادی دارند. از خواص دانه کدو تنبل می توان به منگنز، منیزیم، مس، روی، آهن، پروتئین، تریپتوفان و غیره اشاره کرد. علاوه بر این، آن ها حاوی برخی از انواع ویتامین ها مانند ویتامین A و ویتامین B هستند. فیتوسترولها را که یک ترکیب ارگانیک منحصر به فرد هستند نیز به خواص دانه کدو تنبل اضافه کنید.

همه این مواد، دانه کدو را به یک غذای فوق العاده تبدیل می کنند که توصیه می شود هر روز مصرف کنید. به طور دقیق، با مصرف مقدار صحیح، دانه های کدو تنبل به طور فعال سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشند، سلامت قلب را بهبود می بخشند، ساختار استخوان را تقویت می کنند و کیفیت خواب را افزایش می دهند. علاوه بر این، آنها همچنین توانایی جلوگیری از سرطان، دیابت، مشکلات کلیوی، التهاب و بیماری های دیگر را دارند.

اجازه دهید در ادامه به شگفت انگیزترین خواص دانه کدو تنبل بپردازیم.

خواص دانه کدو تنبل

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

۱٫ پیشگیری از سرطان

توانایی جلوگیری از سرطان از خواص دانه کدو تنبل در مطالعات و تحقیقات مختلف نشان داده شده است. در طول تحقیق، محققان مقدار زیادی از خواص ضد سرطان و آنتی اکسیدان ها را در این دانه های کوچک، به ویژه ترکیبات فنلی یافتند. این ماده به عنوان تهدیدی برای آسیب رساندن به رادیکال های آزاد محسوب می شود که یک عامل خطرناک است و مستقیما منجر به بیماری های مزمن متعدد شامل سرطان می شود. با خنثی سازی رادیکال های آزاد، دانه های کدو تنبل می توانند مردم را از سرطان و سایر بیماری ها مصون نگه دارند.

علاوه بر این، دانه ها همچنین در کاهش علائم بزرگ شدن پروستات، حفظ پروستات به اندازه سالم و قوی برای محافظت از خود در مقابل سرطان موثر واقع می شوند.

۲٫ سلامت قلب

مزیت بعدی که دانه کدو تنبل می تواند به دنبال داشته باشد، بهبود عملکرد قلب است. این عنصر طبیعی می داند چگونه از فیتواسترول ها، نوعی ترکیبات ارگانیک برای تعادل سطح کلسترول و کاهش لخته های خون استفاده کند. در نتیجه، قلب می تواند با عملکرد بهتری کار کند و از سکته مغزی و مشکلات دیگر جلوگیری شود. علاوه بر این، وجود مس در دانه کدو تنبل به طور همزمان برای کمک به تولید گلبول قرمز و همچنین انتقال اکسیژن از خون کار می کند. این نکته به میزان قابل توجهی به کاهش فشار خون و جلوگیری از احتمال بیماری قلبی عروقی کمک می کند.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

۳٫ دیابت

مطالعات نشان داده اند که دانه کدو تنبل می تواند مقاومت به انسولین را مهار کند و همچنین ترشح و حساسیت را کاهش دهد. این خبر خوب برای افرادی است که از دیابت به خصوص دیابت نوع ۲ رنج می برند یا فقط علائم اولیه آن را می بینند. با توجه به محتوای منیزیم، با مقدار مناسب دانه کدو تنبل به طور روزانه، احتمال ابتلا به دیابت ۱۵٪ کاهش می یابد.

۴٫ سنگ کلیه

برای کسانی که از مشکلات کلیوی به خصوص سنگ کلیه رنج می برند، دانه کدو تنبل می تواند به عنوان درمان طبیعی برای این دسته از مشکلات عمل کند. این به خاطر توانایی سم زدایی آن، به خصوص در دستگاه گوارش و کلیه است که سموم را کاهش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد. از آنجایی که خواص دیورتیک و آنتی اکسیدان ها در دانه کدو تنبل باعث کم شدن مواد خطرناک در اندام های ضروری می شود، خطر ابتلا به مشکلات کلیوی نیز کاهش می یابد. همچنین، از شما در برابر سایر بیماری های مرتبط با آن مانند تنگی نفس یا آرتریت محافظت می کند.

۵٫ التهاب

یکی دیگر از دلایلی که موجب می شود دانه های کدو تنبل را هر روز مصرف کنید، خواص ضد التهابی آن است. با مصرف این میان وعده به صورت روزانه، به خودتان کمک می کنید که احتمال ابتلا به التهاب را کاهش دهید که احتمالا ناشی از کمبود ویتامین ها و مواد مغذی موجود در بدن است. آرتریت، یکی از شرایط شایع التهاب است که می تواند به دلیل مصرف دانه کدو تنبل نیز کاهش یابد. با این وجود علاوه بر این، پروتئین ها و مواد مغذی بیشتری با مقدار مناسب لازم است تا درد و همچنین علائم دیگر به سرعت ناپدید شوند.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

۶٫ انگل ها

افراد اغلب خطرات بالقوه انگل ها و کرم های روتاری را به سلامت انسان ها نادیده می گیرند. در واقع، این عوامل خطرناک است که می تواند به بسیاری از بیماری ها در مردم و به ویژه کودکان، منجر شود. به ویژه، انگل ها و کرم ها می توانند الگوهای نادرست رشد، اسهال، سوء تغذیه و حتی مرگ را ایجاد کنند. در حال حاضر به جای درمان کردن به دنبال راه حل پیشگیرانه تا زمانی که علائم ظاهر شوند باشید. خوشبختانه، دانه های کدو تنبل به عنوان یک روش موثر برای پاک کردن بدن از انگل ها و کرم ها استفاده شده است. علاوه بر این، مصرف روزانه آن دشوار نیست، زیرا دانه ها واقعا میان وعده های خوشمزه ای هستند و حتی کودکان نیز آنها را ترجیح می دهند.

۷٫ متابولیسم

متابولیسم نقش حیاتی در نگه داشتن سیستم بدن به طور مناسب و سالم را ایفا می کند و هنگامی که تنظیم نباشد، بسیاری از بیماری ها مانند خستگی، فشار خون پایین و غیره به احتمال زیاد ظاهر می شوند و بر سلامت انسان تاثیر می گذارند. بر این اساس، لازم است روزانه مقدار سالم مصرف پروتئین را بدست آوریم که برای فرایند متابولیک و آنزیمی اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه، دانه های کدو تنبل از بخش بزرگی از پروتئین ساخته شده است. به عنوان یک نتیجه، توصیه می شود مقدار مناسب دانه کدو تنبل برای افزایش متابولیسم بدن مصرف شود.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

۸٫ بارداری

روی یک ماده ارزشمندی است که برای حمایت نه تنها از سیستم ایمنی بلکه بارداری در زنان مورد نیاز است. در حالی که ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی برای زنان که در دوران بارداری هستند، بسیار ضروری است، ۸۰ درصد از افراد میزان مصرف نادرست روی را دارند. این می تواند یک دلیل برای زایمان زودرس باشد. بنابراین، بسیاری از متخصصان سلامت زنان باردار توصیه می کنند که روزانه مقدار کمی میان وعده از تخم کدو را دریافت کنند تا میزان روی بیشتر مصرف شود.

۹٫ بی خوابی

اثبات شده است که دانه کدو تنبل باعث می شود افراد آرامش بیشتری داشته باشند و شب خواب بهتری را تجربه کنند. این به خاطر محتوای غنی منیزیم و تریپتوفان، مواد ارزشمندی است که برای تسکین ذهن و افزایش کیفیت خواب در شب استفاده می شود. بنابراین، توصیه می شود دانه های کدو تنبل را پس از یک روز طولانی از استرس و خستگی و یا به ویژه هنگامی که شما احساس اضطراب می کنید، مصرف کنید.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

۱۰٫ سلامت استخوان

دانه کدو تنبل همچنین برای محتوای غنی از مواد معدنی از جمله کلسیم، مس، روی و دیگر مواد ارزشمند شناخته شده است. بنابراین، آنها به عنوان یک راه طبیعی برای تحریک سلامت استخوان و از بین بردن علائم بیماری های مرتبط مانند پوکی استخوان استفاده می شوند. این در مطالعات مختلف نشان داده شده است هنگامی که آنها پیوند قوی بین مصرف منظم از دانه کدو تنبل با کاهش علائم پوکی استخوان و ضعف استخوان را پیدا کردند.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

۱۱٫ بهبود سلامت پروستات و مثانه

دانه کدو تنبل ممکن است به کاهش علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) کمک کند، وضعیتی که در آن غده پروستات افزایش می یابد و باعث ادرار می شود. مطالعات متعدد در انسان نشان داد که خوردن این دانه ها علائم مرتبط با BPH را کاهش می دهد. در یک مطالعه سالانه در بیش از ۱۴۰۰ مرد مبتلا به BPH مصرف کدو تنبل باعث کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی شد. تحقیقات بیشتری نشان می دهد که مصرف دانه های کدو تنبل و یا محصولات آن به عنوان مکمل می تواند به درمان علائم مثانه بسیار فعال کمک کند. یک مطالعه در ۴۵ مرد و زن مبتلا به پروستات نشان داد که ۱۰ گرم عصاره دانه کدو در روز باعث بهبود عملکرد ادرار می شود.

۱۲٫ کاهش سطح قند خون

مطالعات حیوانی نشان داده است که کدو تنبل، دانه کدو تنبل، پودر دانه کدو تنبل و آب کدو تنبل می توانند قند خون را کاهش دهند. این امر برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است که ممکن است کنترل قند خون خود را کنترل کنند. مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف مکمل کدو تنبل یا پودر دانه کدو تنبل باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شود. محتوای منیزیم بالای دانه کدو تنبل ممکن است مسئول اثرات مثبت آن بر دیابت باشد. مطالعات مشاهده شده در بیش از ۱۲۷،۰۰۰ نفر نشان داد که رژیم غذایی غنی از منیزیم با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ به میزان ۳۳% در مردان و ۳۴% در زنان ارتباط دارد.

برای تأیید این اثرات سودمند دانه های کدو در سطح قند خون، تحقیقات بیشتری لازم است.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

۱۳٫ بهبود کیفیت اسپرم

سطح روی پایین با کاهش کیفیت اسپرم و افزایش خطر ناباروری در مردان همراه است. از آنجا که دانه های کدو تنبل منبع غنی از روی هستند، ممکن است کیفیت اسپرم را بهبود بخشند. شواهدی از یک آزمایش در موش نشان می دهد که آنها همچنین ممکن است اسپرم انسان را از آسیب های ناشی از شیمی درمانی و بیماری های خود ایمنی محافظت کنند. دانه کدو تنبل همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که می توانند سطح تستوسترون سالم را افزایش دهند و سلامت کلی را بهبود بخشند. تمام این عوامل ممکن است سطح باروری و عملکرد تولید مثل را به ویژه در مردان افزایش دهند.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

۱۴٫ دوران یائسگی

روغن دانه کدو تنبل غنی از فیتواستروژن های طبیعی است و مطالعات نشان می دهد که در کلسترول HDL خوب همراه با کاهش فشار خون، گرگرفتگی، سردرد، درد مفصلی و سایر علائم یائسگی در زنان یائسه موثر واقع می شود.

۱۵٫ تقویت سیستم ایمنی بدن

روغن دانه کدو تنبل ویتامین E زیاد و سایر آنتی اکسیدان ها را داراست. ویتامین E به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و رگ های خونی را حفظ می کند. محققان توصیه می کنند که دانه ها را به عنوان منبع ویتامین E مصرف کنید.

۱۶٫ پوست و سلامت چشم

دانه کدو تنبل یک منبع خوب اسکوالین است که یک ترکیب آنتی اکسیدانیست که به بتا کاروتن شباهت دارد. اسکوالین به نظر می رسد که در محافظت از پوست در طول اشعه UV و دیگر انواع تابش های مضر نقش مهمی ایفا می کند. مطالعات حیوانی نیز اعلام کرده است که اسکوالین ممکن است نقش مهمی در سلامت شبکیه داشته باشد.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

۱۷٫ مقابله با استرس

آیا می خواهید راحت و دور از استرس باشید؟ پس غذاهایی که منیزیم زیادی دارند را مصرف کنید. تقریبا نیمی از نیاز توصیه شده روزانه مصرف منیزیم فقط با یک اونس از دانه های کدو تنبل تامین می شود. تحقیقات نشان می دهد که کمبود منیزیم می تواند به اضطراب، استرس و افسردگی کمک کند. علاوه بر این، حوادث استرس زا ممکن است باعث شود منیزیم مورد نیازتان را از دست بدهید. با اضافه کردن بعضی غذاها که سرشار از منیزیم هستند مثل دانه های کدو تنبل به رژیم غذایی خود، می توانید بدن و ذهن خود را تقویت کنید.

۱۸٫ کاهش فشار خون

سطح بالای مس در دانه کدو تنبل باعث افزایش تعداد گلبول های قرمز خون در بدن و افزایش جریان اکسایش شده خون از طریق عروق می شود. این فعالیت همراه با محتوای کم سدیم می تواند سلامت قلب را با کاهش فشار خون بهبود بخشد.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

آیا می توانید به دانه های کدو تنبل آلرژی داشته باشید؟

بله، گرچه حساسیت به دانه های کدو تنبل کم است و بر خلاف دانه های کنجد، آنها خوراکی بسیار آلرژیکی نیستند. با این حال، اگر شما در مورد آلرژی دانه به ویژه قبل از افزودن آنها به رژیم غذایی خود، با پزشک تان مشورت کنید، مطمئن تر خواهید بود.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

چگونگی مصرف و بهره بردن بهتر از خواص کدو تنبل

اگر می خواهید خواص دانه کدو تنبل را تجربه کنید، آنها را آسان به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. در بسیاری از کشورها، آنها یک میان وعده های محبوب هستند که می توانند به صورت خام یا برشته شده، بی نمک یا نمکی مصرف شوند.

علاوه بر خوردن آنها به صورت آجیل، شما می توانید آنها را به کوکی ها، ماست یونانی و سالاد میوه تان هم اضافه کنید.

شما می توانید آنها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید و آنها را به سالاد، سوپ یا غلات اضافه کنید. بعضی از مردم از پودر کدو تنبل در پخت و پز به عنوان یک ماده برای نان و کیک شیرین یا نوشیدنی استفاده می کنند.

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

با این حال، مانند بسیاری از دانه ها و آجیل، آنها حاوی اسید فیتیک می باشند که می تواند قابلیت بیولوژیکی بعضی از مواد مغذی را که می خورید کاهش دهند.

اگر به طور مرتب دانه ها و آجیل ها را می خورید، ممکن است بخواهید آنها را بخیسانید تا میزان اسید فیتیک شان کاهش یابد.

۷ گنج

شاید دیگر مطالب روژان را هم دوست داشته باشید:

همه چیز درباره خواص دانه کدو تنبل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط