اهمیت بسیار استغفار و توبه حقیقی در ماه رجب


اهمیت بسیار استغفار و توبه حقیقی در ماه رجب

حجت الاسلام کرمی گفت: از جمله اعمال ماه رجب 70 مرتبه استغفار در روز است که پس از آن شخص توبه کرده و دیگر گناه را ترک کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین کرمی در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: ماه رجب در راستای سیر و سلوک و استفاده معنوی بسیار فوق‌العاده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران افزود: در سیر و سلوک عرفانی سه مرحله تخلیه، تحلیه و تجلیه وجود دارد؛ مرحله اول که تخلیه است می‌تواند در ماه رجب اتفاق افتد یعنی انسان خود را از کدورات و موانع پیشرفت خالی کند.

اهمیت بسیار استغفار و توبه حقیقی در ماه رجب

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با بیان اینکه توصیه روایات است که در ماه رجب انسان روزانه 70 مرتبه استغفار کند؛ عنوان کرد: استغفار حقیقی یعنی انسان بر اشتباهاتی که انجام داده در پیشگاه الهی توبه کرده و دیگر آن را تکرار نکند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ تهران با بیان اینکه ماه شعبان را ماه تحلیه نامیده اند، اظهار کرد: تحلیه به معنای آراستگی و اعمال شایسته انجام دادن است که انسان با آن برای ماه رمضان یعنی ماه تجلیه آماده می‌شود.

وی با استناد به روایتی از وجود مقدس امام هادی(ع)؛ ابراز کرد: حضرت در روایتی به ما توصیه می‌کنند در مدتی که در دنیا هستید برای آخرت خود ذخیره کنید قدر خود را بدانید و در صدد این باشید که زمینه رفع حوایج نیازمندان در دستور کار شما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کرمی افزود: وقتی علما و دانشمندان شیعه ما این خصوصیت را دارند و قیام به رفع مشکل و حمایت از اهل ولایت و شیعه می‌کنند آنان روز قیامت با نوری از پیشاپیش محشور می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ تهران با اشاره به مساله ازدواج دانشجویی؛ گفت: این امر طی 22 دوره در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه تهران برگزار شده است، در همه این سال‌ها دانشگاه تهران پیشقدم بوده مسوولان و دفتر نهادنمایندگی در این زمینه قدم‌های خوب و مثبتی برداشته است بر اساس روایتی از ائمه معصومین(ع) ما نمی‌خواهیم به جشن ازدواج اکتفا کنیم.

وی افزود: ما باید برای ازدواج کسانی که در آستانه ازدواج هستند قدم برداریم که تعداد زیادی از دانشجویان به این قدم نیازمند هستند در نهاد نمایندگی مرکز مهر همسان‌گزینی برای ازدواج دانشجویان تاسیس، فراخوان و اطلاع رسانی شده است این امر به تنهایی از دست ما ساخته نیست نیازمند کمک استادان و بزرگان هستیم که بتوانیم افتخار دیگری برای گشایش کار جوانان و ترویج این فرهنگ اسلامی قدم برداریم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر