5کشته و ١٧زخمی در 4٢ساعت


5کشته و ١٧زخمی در 4٢ساعت

شهرآرا آنلاین (../../) - مهدی قرآنی - همه چیز رنگ و...


شهرآرا آنلاین - مهدی قرآنی - همه چیز رنگ و بوی عید گرفته و حرف سفرهای نوروزی نقل هر محفلی است. با پایان یافتن سال ٩٧ و داغ شدن بازار مسـافرت‌های نــوروزی خیلی از خانواده‌‌های ایرانی بار سفر بسته و دل به جاده می‌زنند تا سختی یک سال کار و تلاش را با کمی تغییرات آب و هوایی و استفاده از مکان های طبیعی و دیدنی عوض کنند.

سفر مقوله‌ای نشاط‌آور است، ولی همین تفریح و خوشی برای برخی افراد شکلی غمبار به خود می‌گیرد و نوعی دیگر رقم می‌خورد. رانندگی و طی طریق کردن عنصر مهمی در مسئله سفر است که برخی از رانندگان با نادیده گرفتن توصیه‌های مهم ایمنی، خنده و نشاط را از صورت خانواده خود می‌گیرند و لباس سیاه بر تن اقوام و خویشاوندانشان می‌کنند.

با اینکه بارها درباره رعایت مقررات رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌ها از سوی پلیس و دیگر مسئولان مطالبی را شنیده، دیده یا خوانده‌ایم، اما همچنان شاهد وقوع تصادفاتی هستیم که جان می‌گیرند و عده‌ای را عزادار می‌کنند. بر اساس گزارش اعلامی در وب‌سایت خانه ملت، در هر ٢۴‌ساعت حدود ۴۵‌نفر به علت تصادفات در کشور جان خود را از دست می‌دهند و روزانه حدود ١۶٠٠نفر بر اثر تصادفات ترافیکی معلول می‌شوند که این یک آمار درخور ملاحظه و بالا در قیاس با میانگین جهانی است.

خراسان‌رضوی یکی از مقاصد مهم برای سفرهای نوروزی است، حجم بالای تردد جاده‌ای و میزان زیادی از تصادفات برون و درون شهری را به خود اختصاص داده است. ۵کشته و ١٧زخمی تنها آمار کوچکی از تصادفات درون و برون شهری ٣روز پایانی هفته گذشته در استان است که در ادامه جزئیات این حوادث را می‌خوانید.

فوت یک مادر و دختر

روز چهار‌شنبه رفته‌رفته داشت جایش را با پنجشنبه عوض می‌کرد که صدای کشیده شدن خط ترمز یک خودرو وانت در جاده روستای گرماب تربت‌حیدریه نظر اهالی آن را به خود جلب کرد. زن و دختری جوان وسط جاده بی‌حرکت افتاده بودند و راننده خودرو وانت نیز به سمت آنان می‌دوید.

با تماس اهالی روستا پای خودروهای اورژانس و پلیس به محل حادثه باز شد. تکنسین‌های اورژانس به محض مشاهده ٢مصدوم این حادثه به سراغ آن‌ها رفتند اما متأسفانه دیگر کار از کار گذشته بود و این مادر و دختر قبل از رسیدن امدادگران جان باختند.

بر اساس نظر کارشناس تصادفات پلیس‌راه تربت حیدریه در این سانحه دل‌خراش رانندگی ۵٠درصد بی‌احتیاطی راننده در بی‌توجهی به جلو و ۵٠درصد بی‌احتیاطی عابران پیاده در عبور از جاده اعلام شد.

تصادف با تانکر سوخت

بعد از گذشت ساعتی از حادثه جاده تربت‌حیدریه سانحه رانندگی دیگری در جاده مشهد به وقوع پیوست. در این حادثه خونین که در آزادراه شهید شوشتری اتفاق افتاد یک دستگاه خودرو سواری پراید با ٣سرنشین در مسیر مشهد به باغچه به علتی نامشخص با قسمت انتهایی یک دستگاه تانکر حامل سوخت که در حاشیه اتوبان متوقف شده بود به شدت برخورد کرد.

بر اثر شدت این برخورد ٣سرنشین خودرو سواری شامل زوج جوان و کودک دوساله‌شان داخل خودرو محبوس و مصدوم شدند که از سوی آتش‌نشانان از درون اتاقک پراید بیرون کشیده شدند.

سرنشینان مصدوم شده این خودرو سواری برای انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس شدند و محل حادثه نیز برای جلوگیری از وقوع حریق ناشی از نشت سوخت، ایمن‌سازی شد.

برخورد با درخت

ساعت حدود ٨صبح پنجشنبه بود که سانحه خونین رانندگی دیگری در یکی از خیابان‌های شهرستان جوین به وقوع پیوست. در این حادثه بازهم رد‌پای یک پراید پیدا بود که این خودرو جنجالی این بار نه با یک خودرو بلکه با یک درخت برخورد کرده بود. در این حادثه صبحگاهی که از سوی روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار اعلام شده است ٣نفر مصدوم شدند.

با اعلام این خبر به فوریت‌های اورژانس‌١١۵ و استقرار تکنسین‌های امدادی مصدومان پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان قمر بنی‌هاشم (ع) شهرستان جوین انتقال یافتند.

تقابل تیبا و پارس

عقربه‌های ماشین زمان با نشان دادن ساعت ١٠‌خبر از فرا رسیدن یک ظهر زمستانی دیگر را می‌داد که صدای شدید برخورد ٢خودرو سواری حادثه دیگر روز پنجشنبه را رقم زد. این حادثه در جاده جغتای به سبزوار رخ داد که به محض اعلام خبر از سوی چند راننده خودروهای عبوری پای عوامل امدادی و انتظامی به صحنه تصادف باز شد.

در بررسی‌های اولیه مأموران مشاهده شد که یک دستگاه خودرو سواری تیبا به دلیلی نامشخص با یک خودرو سواری پژو پارس تصادف کرده است که در اثر این برخورد ۴نفر از سرنشینان ٢خودرو مصدوم شده‌ا‌ند.با تلاش امدادگران ۴مصدوم این حادثه از داخل خودروهای خسارت دیده رهاسازی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند. عوامل انتظامی حاضر در محل نیز ٢خودرو آسیب‌دیده را از سطح جاده به حاشیه امن آن منتقل و معبر را برای عبور دیگر خودروهای عبوری مهیا کردند.

واژگونی در خوشاب

چند ساعتی از حادثه تصادف تیبا و پژو پارس نگذشته بود که حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو به مرکز فوریت‌های اورژانس ١١۵ اعلام و اکیپی از مأموران این سازمان را راهی محل حادثه کرد.

در این سانحه که در جاده روستایی شهرستان خوشاب به وقوع پیوسته است یک دستگاه خودرو سواری حین حرکت به علتی نامعلوم دچار حادثه و واژگون شد. در اثر این حادثه ۵سرنشین خودرو پژو مصدوم شدند که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به وسیله بالگرد هوایی و اورژانس‌١١۵ به بیمارستان امدادی شهید بهشتی شهرستان سبزوار انتقال یافتند.

انحراف مرگ‌بار

روز جمعه فرارسیده بود که ششمین سانحه رانندگی به وقوع پیوست. این حادثه در یکی دیگر از مسیر‌های روستایی رخ داد که در آن یک دستگاه خودرو پژو با یک خودرو مینی‌بوس برخورد کرد.

به گفته رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی در این حادثه خودرو پژو به دلیل شدت ضربه وارد شده دچار خسارت شدید شد و متأسفانه یکی از سرنشینان آن در دم جان خود را از دست داد.

سرهنگ امیدوار ادامه داد که سرنشین دیگر خودرو پژو نیز در این سانحه به شدت مصدوم و از سوی امدادگران به بیمارستان منتقل شد. وی علت وقوع این حادثه مرگ‌بار را انحراف به چپ اعلام کرد.

٢کشته در جاده شاهرود

هفتمین حادثه هم همانند تصادف خودرو پژو و مینی‌بوس با مرگ رقم خورد و کام چند خانواده را تلخ کرد. این حادثه ظهر دیروز در جاده سبزوار به شاهرود رخ داد که در آن یک دستگاه خودرو سواری پراید واژگون شد.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوار درباره این حادثه جاده‌ای گفت: این حادثه حدود ساعت ١۴‌و در کیلومتر ۴٠‌جاده سبزوار به شاهرود رخ داد که امدادگران هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

محمدعلی جباری ثانی ادامه داد: در پی وقوع این واژگونی متأسفانه ٢نفر به سبب جراحت شدید در صحنه حادثه جان باختند و ٢نفر دیگر نیز مصدوم شدند که پس از ارائه خدمات اولیه درمانی به بیمارستان امداد شهید بهشتی سبزوار انتقال یافتند.

﷯ روزهای پایانی اسفند رو به پایان است اما این زنگ خطر در جاده‌ها به صدا در می‌آید که چنانچه رانندگان جانب احتیاط را حین رانندگی رعایت نکنند شاید آن‌ها هم در فهرست فوت‌شدگان و مصدومان حوادث رانندگی سال جدید قرار بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا