عفو بین‌الملل حملات نیوزیلند را محکوم کرد


عفو بین‌الملل حملات نیوزیلند را محکوم کرد

در پی حمله مسلحانه به دو مسجد در نیوزلند و کشته شدن 49 نفر، سازمان عفو بین‌الملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل هم این حملات را محکوم کردند.

عفو بین‌الملل حملات نیوزیلند را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کومی نایدو، رییس سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز گذشته (جمعه) یکی از تاریک‌ترین روزها در تاریخ نیوزیلند بوده است. مهاجمان که با نفرت و نژادپرستی خود زنان، مردان و کودکان را مورد حمله قرار دادند و به نمازگزاران روز جمعه شلیک کردند، ما را در شوک و حزن بزرگی فرو بردند.

به نوشته این بیانیه، "این حملات می‌تواند تلنگری برای رهبرانی در جهان باشد که چشمان خود را به روی اسلام‌هراسی و نتایج آن بسته‌اند."

وی ادامه داد: سیاست‌های شیطانی و نفرت پراکنی باعث از دست رفتن جان 49 نفر شده است. رویکردهای برتری‌جویانه و نژاد پرستانه مهاجمان باید رهبران جهان را وادار کند که در برابر ایدئولوژی نفرت‌پراکنی بایستند.

او افزود: سازمان عفو بین‌الملل در کنار خانواده قربانیان حضور دارد.

نایدو اضافه کرد: نیوزیلند، یکی از کشورهایی است که همواره از پناهجویان و مهاجران استقبال کرده و به حقوق آنها مبنی بر عبادت و انجام امور مذهبی‌شان احترام گذاشته است. این حملات تنها می‌تواند باعث تقویت مبارزه ما علیه نژادپرستی و برقراری صلح، امید و عدالت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری