دختر دار یا پسر دار شدن، بررسی راه های مختلف


دختر دار یا پسر دار شدن، بررسی راه های مختلف

دختر گیسوکمند یا پسرکاکل زری؟ جنسیتش که مهم نیست، هرچه باشدجان دل وشیرین کننده طعم زندگی است.

دختر گیسوکمند یا پسرکاکل زری؟ جنسیتش که مهم نیست، هرچه باشدجان دل وشیرین کننده طعم زندگی است. اما تلاش برای تعیین جنسیت بدون وابستگی به نتیجه، راهکاری است که مشکلی ایجاد نمی کند. دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید طب سنتی، توصیه ها و راهکارهایی برای تعیین جنسیت جنین دارد که برای برخی از آنها تحقیقاتی صورت گرفته و اثبات شده اند اما در برخی توصیه های دیگر تحقیقاتی صورت نگرفته است. البته در پزشکی نوین نیز راهکارهایی برای این مساله وجود دارد. در ادامه نکاتی در این باره از زبان او برایتان آورده ایم.
اغلب ما با این توصیه معمول و سنتی آشنایی داریم که گفته می شود: میل کردن غذاهایی توسط مادر با مزاج گرم احتمال تولد جنین پسر وغذاهایی با مزاج سرد احتمال تولد جنین دختر را بیشتر می کند. اما این توصیه واقعا چقدر موثر است؟

گرمی یا سردی بخورم؟
البته طب سنتی تنها علل تعیین جنسیت را معطوف به تغذیه نمی داند و میزان تحرک نیز در این علم، مهم تلقی می شود. فعالیت و ورزش زیاد مادر یک یا دو هفته قبل از اقدام به بارداری، رفتن به مکان های گرم یا حتی اقدام به بارداری در فصل تابستان باعث می شود اسپرم های مربوط به جنین پسر شکل نگیرد. باید اضافه کنم نکات گفته شده تنها برای مادر نیست و پدرهم در تعیین جنسیت نقش دارد. پس اگر مایلید فرزندتان پسر شود، زن وشوهر هردو باید گرمی میل کنید و اگر به دنبال دخترهستید، سراغ سردی ها بروید.

فصل ها هم جنسیت دارند
فصل، آب و هوا و زمان اقدام به بارداری مهم است، در فصل تابستان خون به سطح پوست می آید و اعضای بدن سردتر می شود، به همین دلیل احتمال دخترزایی بیشتر می شود. زمستان فصلی است که خون را به درون بدن باز می گرداند و اعضای بدن گرم تر می شوند و شانس پسرزایی بالا می رود. اگر با فاصله کمی از پاک شدن دوران قاعدگی اقدام به بارداری کنید، به احتمال بیشتری جنین پسر می شود و هرچه زمان بیشتری از این دوران بگذرد، احتمال اینکه جنس دختر می شود، بیشتر است.

بخور نخورها
یکی از عواملی که نقش زیادی در لقاح دارد، تغذیه مادر است. درادامه غذاهایی با طبع گرم برای پسرزایی را به شما معرفی میکنیم م آشهای سبک و غذاهایی که با گوشت قرمز، برنج، نخود، گوشت بره، بلدرچین، میگو، زرده تخم مرغ، تره و نخود، طبخ شده اند. : انواع ادویه های گرم مانند، تخم شوید و نعناء زیرہ، زعفران، بذر کرفس و شلغم، دارچین ( مرباهایی مانند، شقاقل، زنجیل، دارچین، بالهنگ، حلواشکری، شیره انگور و دانه ها و مغزهای پسته، صنوبر، گردو، فندق. و دمنوش یک قاشق مرباخوری تخم یونجه، همراه دو قاشق غذاخوری عسل که هنگام ناشتا میل شود. و جوشانده ریشه کاسنی به همراه عسل شیرین.
میوه هایی مانند هویج (زرد)، انجیر، موز شیرین۔
روغن کنجد و بادام شیرین، روغن کرمانشاهی تازه گاو.
خوردن روزانه هفت عدد خرما در اولین روز قاعدگی مادر

برای دخترزایی چه کنیم؟
برخی توصیه های طب سنتی برای جنین دختر عبارت است از
انار ترش و انواع میوه های ترش، باقلا، سبزیجاتی مانند، خیار، گشنیز تازه، کاهو، کدوی سبزه
آشامیدن آب سرد
بوییدن کافور
ادویه و طعم دهنده هایی مانند سماق، گشنیز خشک،ترشی , غذاهایی که باعدس و گوشت سفید طبخ شده باشند و میل کردن لبنیات
مالیدن روغن های گرم مزاج به شکم و زیرشکم
دم نوش گل قاصدک
برای دختردار شدن، کنجد و سیاه دانه زیاد میل نکنند.

طب جدید چه می گوید؟
طب نوین معتقد است، بالا بودن یون سدیم و پتاسیم احتمال تولد جنین پسر را بالا می برد از این رو برای پسردار شدن توصیه به مصرف مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم بالا و کاهش مصرف کلسیم می کند؛ مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، هلو، گلابی، سیب، گوجه سبز، آلو، خیار، خرما، گیلاس، تمش، توت فرنگی، انجیر، خربزه، آبمیوه وسبزی، حبوبات، گوجه فرنگی، پیاز، چغندر قرمز، زیتون، قارچ، کلم، ذرت، نخود سبز، سیب زمینی، شاه بلوط، کنسرو ماهی، کره، ماالشعیر، کلوچه، نقل، قهوه و چای همه در پسرزا بودن نقش دارند. در مقابل اگریون کلسیم و منیزیم بالا باشد، احتمال دختر بودن بیشتر می شود و باید مصرف سدیم و پتاسیم کاهش یابد. به همین دلیل مصرف پنیر سفید، ماست، شیر، تخم مرغ، بادام و بادام زمینی بدون نمک، گردو لوبیا سبز، مارچوبه، کاهولنیز، ماکارونی و گوشت ماهی بخارپز توصیه می شود. همان گونه که ملاحظه می کنید طب رایج به خوردن سردی ها هم توصیه کرده که پیشنهاد ما این است از این فهرست با رعایت مزاج گرمی و سردی برای هرجنین استفاده کنید. مثلا مصرف تن ماهی یا توت فرنگی و خیار را برای پسردارشدن حذف کنید.
مراقب باشید دخترزایی مستلزم استفاده از مواد غذایی باکلسیم و منیزیم بالاست که ممکن است در مادرانی با اختلالات اعصابی بالا لطمه بزند و پسرزایی هم نیاز به مصرف سدیم بالا دارد که احتمال ابتلا به فشار خون را بیشتر می کند. از همین رو بهتر است همه نکات گفته شده را تحت نظر پزشک معالج و باتوجه به شرایط بدنی خود مصرف کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه