بوکان قهرمان مسابقات «جورابین» جام نوروز شد


بوکان قهرمان مسابقات «جورابین» جام نوروز شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان بوکان گفت: تیم جورابین این شهرستان مقام نخست رقابت های جورابین جام نوروز 1398 شد.

انور ملا رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا، افزود: این دروه از مسابقات با حضور 256 تیم از شهرستان های بوکان، پیرانشهر و مهاباد از آذربایجان غربی و تیم های بانه و سقز از استان کردستان برگزار شد.
وی ادامه داد: مسابقات جورابین جام نوروز به مدت سه روز به صورت تک حذفی در این شهرستان برگزار شد که در پایان 2 تیم بوکان و مهاباد به فینال رسیدند.
وی اظهار داشت: در پایان تیم جورابین بوکان میهمان خود تیم مهاباد را شکست داد و به مقام نخست دست یافت و تیم های مهاباد و سقز به ترتیب در جایگاه دوم و و سوم این دوره از مسابقات قرار گرفت.
وی ادامه داد: در پایان این مسابقات تیم های اول تا سوم مسابقات از طرف هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
رییس اداره ورزش وجوانان بوکان اضافه کرد: مسابقات جورابین جام نوروز زیر نظر اداره ورزش و جوانان این شهرستان و با همکاری هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، این دوره از مسابقات نخستین دوره است که در این شهرستان برگزار می شود اما استقبال بسیار گسترده ای از سوی مردم از آن شده است که نشان دهنده علاقه وافر آنان به بازی های بومی محلی است.
بازی جورابین یکی از محبوبترین بازی های بومی فصول پاییز و زمستان در مناطق کردنشین به ویژه در مناطق روستایی است.
در این بازی 2 تیم حضور دارند که به ترتیب نوعی گوی چوبین به نام مازوج را در داخل 2ردیف از جوراب های مخصوص محلی پنهان می کنند که تیم مقابل باید آن را پیدا کند.
تیم ها با پیدا کردن مازوج امتیاز کسب می کنند و تیمی که بتواند امتیاز خود را با عدد 150 برساند به عنوان برنده بازی معرفی می شود، اگر امتیاز تیم ها نزدیک به هم باشد، بازی به دور دوم کشیده می شود.
تیمی که بتواند در 2 مرحله بیشترین امتیاز را کسب کند تیم برتر خواهد بود و در صورت تساوی امتیازها، تیم برنده در دور سوم بازی مشخص می شود.
سرعت عمل و تمرکز حواس از در این بازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7510/3020

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار