شهادت، عامل عزت و سربلندی یک ملت است


شهادت، عامل عزت و سربلندی یک ملت است

خبرگزاری آریا- وزیر اطلاعات شهادت را عامل عزت و سربلندی یک ملت دانست.

شهادت، عامل عزت و سربلندی یک ملت است
خبرگزاری آریا- وزیر اطلاعات شهادت را عامل عزت و سربلندی یک ملت دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی عصر چهارشنبه در ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، شهادت را عامل عزت و سربلندی یک ملت دانست و گفت: ملتی که فرهنگ شهادت داشته باشد، هرگز گرد ذلت بر چهره اش نمی‌نشیند.
وزیر اطلاعات افزود: روز بزرگداشت شهدای سرفراز کشورمان را که عزت خویش را مدیون آن‌ها هستیم، گرامی می‌داریم.
وی گفت: امیدواریم چنین مراسم‌هایی روح ما را با شهدای عزیزمان پیوند زند تا راه شهدا را بدون هرگونه تزلزلی دنبال کنیم و قدم در جهت و مسیر آن‌ها بگذاریم.
حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: در برابر امام و شهدا و به ویژه شهدای عرصه گمنامی دست ادب بر سینه می‌گذاریم و علو درجات را برای همه این عزیزان و حشر آنان را با اولیای الهی مسئلت می‌داریم.
وزیر اطلاعات گفت: کسی تردیدی ندارد عزت امروزمان را از برکت خون شهدای بزرگوارمان و فرهنگ شهادت داریم که یاد آن‌ها را در میان ما زنده نگه داشته است.
وی افزود: امام خمینی (ره) فرمود؛ ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، این سخن با مبنا و بر اساس آموزه‌های قرآنی و مکتب اهل بیت علیهم السلام است، زیرا ملتی تن به ذلت می‌دهد که از مرگ بترسد.
وزیر اطلاعات گفت: وقتی ملتی از مرگ بترسد؛ قلدرها، زورگو‌ها و دیکتاتور‌ها او را تسلیم اراده خود می‌کنند.
وی افزود: یک ملت زمانی از مرگ می‌ترسد که آن را به معنای نابودی و نیستی خود تفسیر کند چرا که خداوند متعال انسان را جاودان گرا آفریده است و هر چیزی که قصد از بین بردن او را داشته باشد، برای انسان ناخوشایند است.
حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: اسلام به انسان شناخت دیگری از مرگ می‌دهد که مرگ با جاودانه گرایی او هیچ منافاتی ندارد، مرگ به معنای نابودی نیست بلکه پلکان بقا و جاودانگی است و انسان را وارد مرحله بقا جاودانه می‌کند.
وزیر اطلاعات با اشاره حدیثی از حضرت علی (ع) در تعبیر مرگ به جابجایی انسان از خانه‌ای به خانه دیگر، افزود: زمانی که مرگ نردبان عبور به فضای ماندگار و جاودانه شد، انسان از مرگ نخواهد ترسید چرا که مرگ به معنای نابودی و نیستی نخواهد بود بلکه نسبت به آن شوق و اشتیاق می‌یابد.
وی گفت: وقتی مرگ به مقوله هستی و نه نیستی مبدل شد، انسان از آن ترسی ندارد و در انتخاب انواع مرگ بهترین آن را انتخاب می‌کند.
وزیر اطلاعات افزود: بهترین نوع مرگ کشته شدن در راه و رضای خداوند متعال است.
وی با تاکید بر اینکه وقتی انسان و ملتی ترسی از مرگ نداشته باشد در برابر تهدید زورگو‌ها و قلدر‌ها خم به ابرو نمی‌آورد، گفت: انسان‌های آزاده همیشه در دوراهی‌ها مرگ را بر ذلت و ننگ ترجیح داده اند.
وزیر اطلاعات با اشاره به اهداف والای سیدالشهدا علیه السلام و فرهنگ شهادت، افزود: وقتی ملتی چنین فرهنگی داشته باشد هرگز گرد ذلت بر چهره اش نمی‌نشیند، همانطور که امام بزرگوار فرمودند؛ ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.
وی گفت: شهادت راز و رمز و عامل عزت و سربلندی و کرامت یک ملت است، انقلاب اسلامی از رهگذر شهادت و وجود فضای عطرآگین عزت برای ملت ایران عزت و سربلندی به ارمغان آورده است.
حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: افتخار می‌کنیم که ملت ایران و جوانان غیورش همچنان در این راه به پیروی از مقام معظم رهبری مدظله عالی ثابت قدم هستند و در مقابل توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان ایستادگی می‌کنند.
وی در پایان گفت: عزت کنونی کشور مان را به برکت خون شهدا داریم و باید خود را مدیون شهدا دانسته و در برابر خانواده‌های آن‌ها دست ادب به سینه بگذاریم و با روح بلند شهدا در چنین روز‌هایی میثاق ببندیم که به راه آن‌ها پایبندیم.
همچنین در این مراسم از برخی خانواده‌های شهدای امنیت قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش