حداقل مبلغ صدور کارت هدیه افزایش یافت


حداقل مبلغ صدور کارت هدیه افزایش یافت

افزایش قیمت کارت مغناطیسی مورد استفاده شبکه بانکی باعث شده تا حداقل مبلغ صدور کارت هدیه که توسط بانک مرکزی 10 هزار تومان تعیین شد بود به 20 الی 50 هزار تومان افزایش پیدا کند.

حداقل مبلغ صدور کارت هدیه افزایش یافت

ایران اکونومیست- کارت‌های مگنت یکی از اجزای اصلی زیرساخت پرداخت الکترونیک ایران به شمار می‌رود در حالی که در کشورهای دیگر کارت‌هایی با قیمت بالاتر و ضریب امنیتی بیشتر با عنوان EMV به عنوان کارت‌های هوشمند استفاده می‌شود اما در ایران کارت‌های مگنت که برای کارت‌های اعتباری و کارت‌های هدیه، بن کارت و غیره مورد استفاده است که همین مسئله باعث شده تا شبکه بانکی کشور یکی از مشتریان بزرگ واردکنندگان و تولید کنندگان کارت‌های مغناطیسی باشد؛ در ماه‌های اخیر افزایش قیمت نرخ ارز، محدودیت واردات، تامین مواد اولیه برای تولید و احتکار کارت توسط برخی از واردکنندگان باعث شده تا قیمت کارت مغناطیسی نسبت به بهمن ماه سال گذشته رشدی ۹۰۰ درصدی را تجربه کند و بانک‌ها در تامین این کارت‌ها برای مصارف مختلف دچار مشکلاتی باشند و هزینه‌های آنها نیز افزایش پیدا کرده است.
بر اساس آمار، در آستانه عید نوروز استقبال شهروندان و سازمان‌ها برای تهیه کارت هدیه افزایش پیدا می‌کند و شبکه بانکی نیز در همین راستا امسال حجم بسیار زیادی کارت مغناطیسی را برای تامین نیاز متقاضیان صدور کارت هدیه تهیه کرده و صدور کارت هدیه در شعب بانکی بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود. همچنین برخی بانک‌ها نیز طراحی‌های جدیدی برای کارت هدیه متناسب با عید نوروز تهیه کرده‌اند که همین مسئله باعث شده تا صدور کارت هدیه توسط برخی بانک‌ها استقبال چشمگیری داشته باشد.
خداحافظی با کارت هدیه ۱۰ تومانی/حداقل مبلغ صدور کارت هدیه ۲۰ الی ۵۰ هزار تومان
بر اساس پیگیری خبرنگار ایبِنا از مدیران شبکه بانکی، با توجه به مصوبه بانک مرکزی در خصوص کارت هدیه حداقل مبلغ صدور کارت هدیه ۱۰ هزار تومان و سقف مبلغ صدور این کارت‌ها نیز ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که در حال حاضر با توجه افزایش قیمت کارت مغناطیسی و عدم صرفه اقتصادی برای صدور کارت هدیه ۱۰ هزار تومانی توسط سیستم بانکی، حداقل مبلغ صدور کارت هدیه به ۲۰ الی ۵۰ هزار تومان در بانک‌های مختلف افزایش پیدا کرده که با توجه به این موضوع باید گفت دیگر کارت هدیه ۱۰ هزار تومانی توسط شبکه بانکی صادر نمی‌شود و باید با این کارت‌ها خداحافظی کرد.
بر اساس پیگیری از برخی بانک‌ها، حداقل مبلغ صدور کارت هدیه در بانک‌هایی از جمله تجارت، صادرات، پاسارگاد، پارسیان، آینده، سپه، کوثر، رسالت، مسکن، سامان، و سینا ۲۰ هزار تومان تعیین شده و پایین‌ترین مبلغ صدور کارت هدیه در بانک‌هایی از جمله ملی ایران، اقتصاد نوین، رفاه کارگران، دی، قوامین و شهر ۵۰ هزار تومان است.
حداقل مبلغ صدور کارت هدیه در شهرنت‌های بانک شهر ۳۰۰ هزار تومان شد
بر اساس پیگیری خبرنگار ایبِنا از متصدیان شهر نت‌ بانک شهر، حداقل مبلغ صدور کارت هدیه در شهرنت‌های بانک شهر که یکی از ابزارهای صدور فوری کارت هدیه به شمار می‌رود و استقبال متناسبی نیز از آن شده از ۲۰۰ به ۳۰۰ هزار تومان به دلیل عدم صرفه اقتصادی افزایش پیدا کرده که همین مسئله باعث شده تا صدور کارت هدیه از این ابزار کاهش نسبتا قابل توجهی داشته باشد و مردم برای صدور کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به عنوان یکی از محبوب ترین مبالغ صدور کارت هدیه در کشور به شعب این بانک مراجعه کنند که همین مسئله افزایش ترافیک شعب را به دنبال دارد که مغایر با خدمات بانکداری الکترونیک است.
سقف صدور کارت هدیه همچنان ۵۰۰ هزار تومان است
حداکثر مبلغ صدور کارت هدیه در تمامی بانک‌های کشور همچنان و بدون تغییر از سوی بانک مرکزی ۵۰۰ هزار تومان است و تمامی بانک‌ها این سقف را رعایت می‌کنند؛ از سویی دیگر بانک‌ها درخواست‌هایی برای افزایش سقف برداشت از خودپرداز و سقف صدور کارت هدیه داشته‌اند که بررسی خواهد شد.
کارت‌های هدیه ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی محبوب‌ترین مبالغ کارت هدیه
بر اساس آمار و پیگیری از مدیران بانکی، هم اکنون بیشترین درخواست برای صدور کارت هدیه در مبالغ ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومان است؛ از سویی دیگر بانک‌های کشور با توجه به افزایش هزینه کارت مغناطیسی عملا علاقه چندانی به صدور کارت هدیه با مبالغی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان و در کیوسک‌های بانکی ۲۰۰ هزار تومان را ندارند چرا که تاکید دارند در مبالغ پایین صدور کارت هدیه مقرون به صرفه نیست و در همین راستا برخی بانک‌ها برای مبالغ پایین از مشتری درخواست کارمزد صدور بالغ بر ۲۳۰۰ الی ۲۵۰۰ تومان می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید