از ضرورت پای بندی به فرهنگ اسلامی تا نمایش «بیداری» با دوبله انگلیسی از آی فیلم


از ضرورت پای بندی به فرهنگ اسلامی تا نمایش «بیداری» با دوبله انگلیسی از آی فیلم

پرس تی وی ضرورت پای بندی به فرهنگ اسلامی را بررسی می کند و «بیداری» با دوبله انگلیسی از آی فیلم پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی مجموعه سعادت آباد از معاونت برون مرزی صداوسیما در ادامه گلیچینی از اخبار این شبکه ها را مرور می کنیم.

قدردانی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در پوشش حداکثری و مناسب رسانه ملی در قضیه بازداشت خبرنگار شبکه پرس تی وی

رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما از عملکرد مطلوب رسانه ملی در مواجهه با بازداشت خبرنگار شبکه پرس تی وی توسط پلیس آمریکا قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی ؛ غلامحسین محسنی اژه ای رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامه ای خطاب به دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما ، عملکرد معاونت های سیاسی و برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و بویژه عملکرد شبکه پرس تی وی در خصوص افشای اقدام غیرانسانی و خلاف مقررات بین المللی پلیس آمریکا و اعتراض حق طلبان مناطق مختلف جهان را شایسته توصیف کرد.

وی تاکید کرد : عملکرد خوب رسانه ملی ، بالاخره دولت آمریکا را به آزادی مرضیه هاشمی ، خبرنگار شبکه بین المللی پرس تی وی مجبور کرد.

محسنی اژه ای رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما ضمن تقدیراز عملکرد قابل قبول و به موقع رسانه ملی خاطرنشان کرد : به منظور فرهنگ سازی و بهره برداری رسانه ای حداکثری، رسانه ملی باید این موضوع و موارد مشابه احتمالی در آینده را به مثابه غلبه نظام در عرصه جنگ رسانه ای بر استکبار، شکست هیمنه آن ، ناکام ماندن زورگویی آمریکا و مجبور شدن این دولت به عقب نشینی در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران بازنمایی کند .

رئیس شورای نظارت بر رسانه ملی افزود : بهره برداری رسانه ای از موضوعات این چنینی فرصتی برای معرفی بیشتر چهره استکبار در اقتدارگرایی و نیز الگویی برای همه جوامع که ایستادگی ، مقاومت و پیروزی را به دنبال دارد ، در بر خواهد داشت.

پلیس فدرال آمریکا ، مرضیه هاشمی خبرنگار بین المللی شبکه پرس تی وی را که در 13 ژانویه 2019 برای دیدار خانواده و عیادت برادر بیمار خود به آمریکا سفر کرده بود ، بدون هیچ تفهیم اتهامی در فرودگاه «سنت لوئیس» آمریکا دستگیر و به مدت 11 روز در بازداشت نگه داشت.

دولت آمریکا در برابر فشار رسانه ای قوی برای آزادی این بانوی مقاوم تاب نیاورد و مرضیه هاشمی بعد از سپری شدن بیش از 10 روز از بازداشت غیرقانونی، با استقبال گسترده مردمی به ایران بازگشت.

نمایش «بیداری» با دوبله انگلیسی از آی فیلم

مجموعه تلویزیونی «بیداری» از چهارشنبه ۲۲ اسفند، با دوبله انگلیسی، روی آنتن آی‌فیلم انگلیسی می‌رود.

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، مجموعه «بیداری» به‌کارگردانی بهرام عظیم‌پور، در جدول پخش کانال انگلیسی این شبکه قرار گرفت.

این مجموعه تلویزیونی در سال ۱۳۸۶ از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی در ۲۰ قسمت پخش شد.

داستان سریال «بیداری» درباره دختری به نام تُرَنگ است که در گیلان زندگی می‌کند و در سفر به تهران بدشانسی‌های زیادی می‌آورد…

مرحوم داوود رشیدی، پرویز پورحسینی، آتیلا پسیانی، الهام پاوه نژاد، فریبا کامران، بهناز جعفری، امیررضا دلاوری، مرضیه نوروزی، هومن برق‌نورد، هدا ناصح، ناهید مسلمی، مهتاج نجومی و انوش نصر در این مجموعه تلویزیونی حضور دارند.

«بیداری» با دوبله انگلیسی، هرشب ساعت ۲۳ به‌وقت GMT۰۲:۳۰ به‌وقت تهران روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۵:۰۰، ۱۱:۰۰ و ۱۷:۰۰ به‌وقت GMT خواهد بود.

نمایش برای مخاطبان هیسپان تی وی:

پشت پرده نیروگاه هسته ای فوکوشیما

مستندی که به پخش شبکه هیسپان تی وی رسیده است، راوی گروهی ژاپنی است که دولت این کشور را به دلیل کتمان حقیقت ماجرای نیروگاه هسته ای فوکوشیما و مردمی که بی اطلاع دچار آلودگی شده اند، بازخواست می کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «فوکوشیما: راه خروجی هست؟» روایتگر نیروگاه هسته ای فوکوشیماست که در مارس 2011 بر اثر زلزله و سونامی سهمگین بعد از آن به شدت صدمه می بیند که نتیجه آن انتشار مواد رادیواکتیو در هوا بود. بلافاصله بعد از این حادثه، حالت فوق العاده اعلام شد و 78 هزار نفر که تا شعاع 20 کیلومتری نیروگاه بودند مجبور به ترک محل زندگی شان شدند و هنوز موفق نشده اند که به زندگی عادی خود بازگردند.

دوربین این مستند به سراغ مردمی رفته که از دولت گله منداند که هیچگاه واقعیت را به آن ها نمی گوید. مثلا مکان هایی را که آلوده به مواد رادیو اکتیو هستند را پاک معرفی می کند و یا این که از تبعات و آثار سوء این گونه مواد به روشنی سخن نمی گوید.

در ادامه دوربین با گروهی ژاپنی همراه می شود که برای پی بردن به واقعیت به اوکراین می روند و ضمن بازدید از نیروگاه چرنوبیل، از آثار مخرب مواد رادیواکتیو بر طبیعت و انسان آگاه می شوند و دولت ژاپن را به سبب کتمان حقیقت سرزنش می کنند.

مستند «فوکوشیما: راه خروجی هست؟» (Fukushima: Is There a Way Out) محصول سال 2012 به کارگردانی هونگ کی لی، در دو قسمت 25 دقیقه ای از چهارشنبه 22 اسفند ماه ساعت 8:30 برای مخاطبان هیسپان تی وی پخش و ساعات 15:30 و 21:30 بازپخش خواهد شد.

پرس تی وی بررسی می کند:

ضرورت پای بندی به فرهنگ اسلامی

برنامه این هفته «غذای روح» (Food for Thought) به ضرورت پای بندی به فرهنگ اسلامی در مواجهه با سایر فرهنگ ها از زبان سوزی اسماعیل، موسس و مدیر مرکز مشاوره ارتباطات اشاره دارد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه به پخش قسمتی از سخنرانی سوزی اسماعیل، موسس و مدیر مرکز مشاوره «ارتباطات مبتنی بر ایمان با دفاتر محلی و بین المللی» در بین مسلمانان آمریکا در مرکز اسلامی شیکاگو پیرامون پای بندی و بهره مندی از فرهنگ اسلامی در مواجهه با سایر فرهنگ ها اختصاص دارد.

وی با تاکید بر ایجاد هویت و بهبود روابط بین زوج ها، خانواده ها و جوانان پیرامون لزوم تربیت مناسب مسلمانان برای موفقیت در رویارویی با سایر فرهنگ ها به سخنرانی می پردازد.

«غذای روح» چهارشنبه 22 اسفند ساعت 07:20 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه 00:20 بامداد پنجشنبه، جمعه ساعت 10:00 و شنبه 05:20 و 14:20 روی آنتن می رود.

از پرس تی وی:

زوال اعتبار و وجهه عربستان نزد آمریکایی ها

زوال روزافزون اعتبار عربستان نزد سیاستمداران آمریکا در برنامه این هفته «از قلم افتاده» (Under reported) مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه به تهیه کنندگی حامد عزتی زاده به بحث پیرامون مطرح شدن دوباره موضوع قتل خاشقچی و در پی آن راه افتادن موج تازه ای از نارضایتی ها درخصوص روابط آمریکا و عربستان در میان سیاستمداران آمریکایی می پردازد.

این برنامه ضمن اشاره به اعتراض اعضای کمیته روابط خارجی آمریکا نسبت به روابط اخیر میان رئیس جمهور آمریکا و سران عربستان سعودی و مروری بر گزارش سی ان ان درخصوص اقدام عربستان و امارات مبنی بر تحویل سلاح های ساخت آمریکا به گروه تروریستی القاعده، درخواست سیاستمداران آمریکایی مبنی بر اعمال شدیدترین تحریم ها علیه عربستان در پی قتل خاشقچی و واکنش ترامپ نسبت به این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

واکنش سازمان ملل در برابر قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در خاک ترکیه، جنگ یمن و دست داشتن عربستان، امارات و آمریکا در قتل هزاران یمنی بی گناه، درخواست دانشگاه های آمریکا مبنی بر توقف دریافت پول از عربستان و نارضایتی از سوی کسب و کارهای آمریکایی در قبال اقدامات عربستان در طی سال های اخیر از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه است.

«از قلم افتاده» به تهیه کنندگی حامد عزتی زاده، پنجشنبه 23 اسفند ماه ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 03:00 ، شنبه ساعت 00:20 و 08:20 و یکشنبه ساعت 20:20 به وقت تهران پخش می شود.

اختصاصی پرس تی وی:

نارضایتی یهودیان اتیوپی تبار از زندگی در اسراییل

برنامه این هفته «داخل اسراییل» (Israel Inside) اوضاع نامناسب زندگی یهودیان اتیوپی تبار در اسراییل را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه با اشاره به نارضایتی و اعتراضات یهودیان اتیوپی تبار ساکن اسراییل نسبت به نژادپرستی، خشونت پلیس و تبعیض های تحمیل شده از سوی رژیم صهیونیستی، به بررسی واکنش بنیامین نتانیاهو در قبال اینگونه رفتارها نسبت به اقلیت ها در اسراییل می پردازد.

نگاهی به سیر مهاجرت یهودیان اتیوپی (یهودیان فلاشا) از 1934 تا 1999 به اسراییل، گزارش های رسمی درخصوص تبعیض ها و پرونده های مربوط به ظلم و تبعیض علیه اتیوپیایی ها و مقایسه رفتار این رژیم با یهودیان روسیه و آمریکا و یهودیان اتیوپی از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه است.

«داخل اسراییل» چهارشنبه 22 اسفند ماه ساعت 19:00 به مدت 25 دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت 14:00، جمعه ساعت 18:00، دوشنبه ساعت 17:20 و سه شنبه ساعت 20:00 خواهد بود.

پایان پیام/298

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا